روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

۹ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در فصل تابستان همه ترجیح میدهند که همه چیز سبک و نازک باشد. این امر در مورد تزئینات منزل و پرده نیز صدق می کند. به محض شروع تابستان ها، پرده های ضخیم را برمی دارید، زیرا پرده های کلفت و ضخیم مانع رفت و آمد هوا می شود و هوای داخل خانه بسیار گرم میشود.

 یکی از مدل های پرده، که می توانید تابستان امسال امتحان کنید، حریر و تور است. پرده های شفاف مانند تور و حریر در خانه هایی با تم سنتی و مدرن کاملاً ایده آل هستند و در عین اطمینان از حفظ حریم خصوصی و کنترل نور، از زیبایی و جذابیت زیادی هم برخوردار می شوند. علاوه بر این، آنها به خوبی با پرده های تیره مانند پرده های blackout ترکیب می شوند. 

پرده های شفاف مانند تور و حریر می توانند به قطب اصلی منزل شما تبدیل شوند، کافیست به درستی آنها را انتخاب کرده و با سایر وسایل خانه خود ست کنید. در این مقاله می خواهیم بدانیم که چرا باید تابستان امسال از پرده های تور و حریر استفاده کنیم.

 

پرده تور

چرا پرده های تور و حریر برای تابستان مناسبند؟

نور را به راحتی از خود عبور میدهند

اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق نور طبیعی خورشید هستید و یا اینکه پذیرایی و اتاق خوابتان به هر دلیلی کم نور است، بهترین پیشنهاد ما برای شما استفاده از پرده های نازک مانند تور و حریر است. آنها اجازه می دهند تا نور خورشید وارد شده و باعث روشن و دل انگیز شدن فضای اتاق می شود، بنابراین اگر به حداکثر رساندن نور و فیلتر شدن ویتامین D فکر می کنید، پرده های شفاف و نازک همان چیزی است که شما نیاز دارید. آنها اتاق را روشن، زیبا و بزرگ می کنند.

علاوه بر آن چون پرده های تور و حریر معمولا به رنگ روشن هستند، فضای اتاق خواب یا پذیرایی شما را بزرگتر از اندازه واقعی آن نشان می دهند. 

نمایش منظره بیرونی 

کسانی که حیاط یا منظره بیرونی زیبایی دارند، دوست دارند هر روز صبح با دیدن فضای سر سبز از خواب بیدار شوند و روز خود را شروع کنند، اما با وجود پرده های ضخیم این امر امکان پذیر نیست. نگران نباشید، شفافیت پرده های تور و حریر به شما کمک می کند از منظره خود لذت ببرید. با داشتن پرده های شفاف، از نمای بیرونی با کمی از حریم خصوصی بهره مند شوید.

تنها مشکل پرده های حریر ئ تور این است که کمی حریم خصوصی شما را به خطر می اندازد. اگر حریم خصوصی برای شما بسیار مهم است، آمی توانید پرده های نازک خود را با پرده های ضخیم ترکیب کنید یا اینکه یک آستر پرده نصب کنید. اگر هم با پرده های تیره و ضخیم میانه خوبی ندارید، می توانید از دو پرده شفاف استفاده کنید، ر این صورت هم ویوی خوبی نسبت به اطراف دارید و هم از حریم خصوصی خود محافظت میکنید.

 

پرده حریر

 

بزرگ نشان دادن فضا

اگر اتاق شما سقف کوتاهی دارد، تنها چاره ای که دارید این است که پرده های راه راه و عمودی نصب کنید. یک حقه جادویی این است که اندازه پرده از سقف تا کف زمین باشد، در این صورت، می توانند جلوه ای موهوم از سقف بلند ایجاد کنند. برای اتاق خواب های کوچک نیز می توانید پرده اتاق خواب را بزرگتر از اندازه واقعی پنجره نصب کنید. بعد از به کارگیری این روش خواهید دید که اتاق شما از نظر ارتفاع و عرض، بزرگتر و جادارتر به نظر می رسد.

 

دکوراسیون مدرن 

پرده های شفاف می توانند به عنوان یک فرم سبک و آرامش بخش در خانه شما کار کنند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا به یک احساس رویایی، عاشقانه و بی انتها برسید. اگر می خواهید خانه خود را به یک مکان آرام و بانشاط در تابستان تبدیل کنید، پس از رنگ های خنثی و پرده های شفاف استفاده کنید. هر چقدر فضا و دکوراسیون خانه خلوت تر و سبک تر باشد، آرامش شما هم بیشتر می شود.

 

حرف آخر

تابستان امسال را با یک قدم مهم و بزرگ شروع کنید. این قدم بزرگ می تواند تعویض پرده پذیرایی، پرده اتاق خواب و یا پرده های پاسیو شما باشد. بهترین و ایده آل ترین مدل پرده ها برای تابستان، تور و حریر میباشند. برای خرید مدل پرده های جدید حریر سال 2021 به سایت سبک مدرن مراجعه نمایید.

 

  • melika hasani
  • ۰
  • ۰

انسان مدت هاست که اهمیت حیاتی دندان های ما را درک کرده و صدها سال است که دندان های جایگزین را آزمایش می کند. اهمیت کاشت ایمپلنت برای از بین بردن جای خالی را در مقاله اهمیت پر کردن جای خالی دندان مطالعه کنید و به این نتیجه می رسید که مطلبی که بعد از تصمیم گیری به کاشت دندان باید در نظر داشته باشید، انتخاب بهترین روش ایمپلنت دندان است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

امروزه ایمپلنت دندان (کاشت دندان) یک رشته پزشکی پیشرفته است که می تواند طیف متنوعی از نیازهای جایگزینی دندان را برطرف کند. علاوه بر استفاده از مواد طبیعی، سازگار با زیست سازگار، ایمپلنت های دندانی با پیشرفت در فناوری پزشکی بیشتر شده اند. دندانپزشکان ایمپلنت (که ایمپلنتولوژیست نامیده می شوند) اکنون از نرم افزار تصویربرداری دیجیتال سه بعدی و برنامه جراحی کاشت برای تجزیه و تحلیل دقیق آناتومی صورت فرد و ترسیم یک برنامه درمانی دقیق برای هر بیمار استفاده می کنند.

 

دندانپزشک ایمپلنت شما برای تهیه یک برنامه درمانی مجزا که سلامت، عملکرد و زیبایی لبخند شما را بازیابی می کند، از نزدیک با شما همکاری خواهد کرد. در اینجا مواردی است که باید درباره انواع کاشت دندان و تکنیک هایی که ممکن است برای پاسخگویی به اهداف و نیازهای کاشت فردی شما استفاده شود، بدانید.

 

انواع کاشت دندان

کاشت دندان

کاشت دندان ریشه دندان مصنوعی است که با جراحی در فک شما قرار می گیرد تا لنگر پایدار یک یا چند دندان مصنوعی را فراهم کند. از آنجا که آنها با بافت های لثه و ساختار استخوان دهان شما ارتباط برقرار می کنند، ایمپلنت های دندانی به طور موثر عملکرد و ظاهر دندان های طبیعی شما را تکرار می کنند. کاشت دندان دو نوع اصلی دارد:

 

1 Endosteal

ایمپلنت های آندوستئال رایج ترین نوع ایمپلنت دندان هستند. به معنی "درون استخوان" است، این نوع کاشت دندان با جراحی مستقیم در استخوان فک قرار می گیرد. در طی هفته های بعد از قرار دادن ایمپلنت در استخوان، استخوان در اطراف کاشت رشد می کند (استخوان سازی نامیده می شود)، و ایمن کاشت را در جای خود لنگر می اندازد.

 

دو نوع کاشت اندوستال وجود دارد - سیلندر و پایه ایمپلنت. کاشت سیلندر پیچ تیتانیوم است و بیشترین استفاده را در کاشت اندوست دارد. ایمپلنت های پایه ایمپلنت ای تکه های نازک و مسطحی از تیتانیوم هستند که ممکن است در زمان آتروفی شدن فرآیند آلوئولار (بخشی از استخوان فک که دندان های شما را نگه می دارد) استفاده شوند. هر دو نوع ایمپلنت اندوستال دارای یک پست (اباتمنت) است که بالای بافت لثه قرار دارد و در نهایت دندان یا دندان مصنوعی بر روی آن قرار می گیرد.

 

2 Subperiosteal

اگرچه معمولاً کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، ایمپلنت های زیر پریوست برای بیمارانی که از دست دادن استخوان را تجربه کرده اند و برای کسانی که از استخوان فک طبیعی کافی برای حمایت از ایمپلنت اندوست برخوردار نیستند، در نظر گرفته می شود، بدون اینکه قبل از آن عمل بزرگ سازی یا پیوند استخوان انجام شود. این نوع ایمپلنت دندانی در زیر لثه قرار می گیرد - یا روی یا در بالای لایه خارجی بافت پیوندی که سطح استخوان فک را می پوشاند (به نام پریوست).

 

ایمپلنت های Subperiosteal قاب های نازک تیتانیومی، با یک پست متصل شده، ساخته شده اند که متناسب با خطوط منحصر به فرد استخوان فک هر بیمار هستند. آدامس در اطراف قاب بهبود می یابد و آن را در جای خود محکم می کند. سپس یک دندان مصنوعی بر روی ستونی قرار می گیرد که در بالای سطح لثه قرار دارد.

 

انواع دندان های جایگزین

دندان های مصنوعی شما به صورت سفارشی ساخته می شود و نتیجه ای زیبا و دل انگیز ایجاد می کند که با ویژگی های دهان و دندان های باقی مانده مطابقت دارد.

 

تاج ها

تاج دندانی که برای جایگزینی یک تک دندان استفاده می شود، یک دندان مصنوعی جذاب و با ظاهری طبیعی است که از چینی، طلا یا آلیاژها یا از ترکیب این مواد ساخته می شود.

 

پلهایی که از ایمپلنت پشتیبانی می کنند

برای جایگزینی دو یا چند دندان مجاور، بریج دندانی که از ایمپلنت پشتیبانی می کند، مجموعه ای از تاج های دندانی است که به هم متصل می شوند و یک بریج مداوم تشکیل می دهند.

 

پروتزهای پشتیبان ایمپلنت

پروتزهایی که برای جایگزینی کل ردیف بالا یا پایین دندان استفاده می شوند، مجموعه ای از دندانهای پروتز متحرک هستند که حداقل توسط دو ایمپلنت دندان پشتیبانی می شوند. پروتزهای دندانی دارای یک پایه اکریلیک هستند که شبیه لثه ها با دندان های مصنوعی چینی یا اکریلیک است.

 

تکنیک های کاشت دندان

از آنجا که وضعیت هر بیمار منحصر به فرد است، می توان از تکنیک های متعدد کاشت دندان استفاده کرد تا بهترین سناریو را برای بیمار فراهم کند تا با موفقیت یک، چند دندان یا تمام دندانهای از دست رفته را جایگزین کند.

 

افزایش استخوان

برای پشتیبانی بهتر از ایمپلنت های دندانی، ممکن است نیاز به بازسازی یا بازسازی استخوان فک باشد. در تقویت استخوان از مواد پیوند استخوان استفاده می شود که حاوی کلاژن و پروتئین است تا رشد استخوان را تشویق کند و استخوان فک شما را قبل از کاشت کاشت کند.

 

بالابر سینوسی

لیفت سینوس که به عنوان بزرگ شدن سینوس و افزایش سینوس نیز شناخته می شود، علاوه بر بالا بردن کف سینوس که برای قرار دادن ایمپلنت بسیار پایین است، می تواند کیفیت و کمیت استخوان در فک فوقانی پشت را برطرف کند. در طی روش لیفت سینوس، کف سینوس دوباره جابجا می شود و سپس از مواد پیوند استخوان برای تقویت استخوان سینوس قبل از کاشت استفاده می شود.

 

اصلاح استخوان فک

انبساط ریج که به عنوان اصلاح پشته نیز شناخته می شود، به نقص و ناهنجاری های استخوان فک بالا و پایین می پردازد که در غیر این صورت نمی تواند یک ایمپلنت را در خود جای دهد. برای بالا بردن چشمگیر موفقیت و زیبایی در کاشت، از مواد پیوند استخوان برای ایجاد برجستگی (فرآیند آلوئول) قبل از کاشت استفاده می شود.

 

ایمپلنت های دندانی فوری

ایمپلنت های دندانپزشکی با بار فوری که به عنوان ایمپلنت های همان روز یا دندان در روز نیز شناخته می شوند، ایمپلنت دندان و دندان مصنوعی موقت را در یک ویزیت قرار می دهند. از ایمپلنت های دندانی با بار فوری هنگامی استفاده می شود که بیمار دارای استخوان فک سالم کافی برای حمایت ایمن از ایمپلنت و تحمل فشار بر روی دندان مصنوعی موقت باشد.

 

کاشت دندان مینی

همچنین به عنوان کاشت های قطر باریک یا باریک شناخته می شوند، مینی ایمپلنت ها، ایمپلنت های باریکی اندوست هستند که در درجه اول برای لنگر انداختن پروتزهای ایمپلنت در فک پایین استفاده می شوند.به عنوان یک روش درمانی کم تهاجمی در نظر گرفته می شود و برای کسانی که فساد استخوان را تجربه کرده اند و گزینه های مناسبی برای درمان های پیوند استخوان نیستند، گزینه ای است.

چه کسانی نیاز به ایمپلنت دندان دارند و کجا باید کاشت کنند؟

ایمپلنت های دندانی هم در بین کلینیک های دندانپزشکی و هم در بیماران، از محبوب ترین انواع کاشت دندان بوده و طرفداران زیادی دارد. دندانپزشک زیبایی از ایمپلنت دندان برای بازگرداندن لبخند بیمارانی که واجد شرایط درمان هستند استفاده می کند. بسیاری از افراد از دندانپزشکان زیبایی خود برای کاشت دندان به عنوان جایگزینی دائمی برای دندان های از دست رفته خود درخواست می کنند.

کدام افراد برای کاشت ایمپلنت، واجد شرایط مساعد هستندد؟ چه کسی صلاحیت توصیه به انتخاب کاشت دندان با روش ایمپلنت را دارد؟ ایمپلنت دندان و عملکرد داخلی آن را توضیح می دهیم.

بیشتر بخوانید: چه کسانی نیاز به ایمپلنت دندان دارند

 

بیشتر بخوانید:

سؤالات متداول درباره ایمپلنت دندان

چگونه از ایمپلنت های دندانی خود مراقبت کنیم

  • melika hasani
  • ۰
  • ۰

 

اینجا می خواهیم اهمیت اصلاح حفره های بین دندان را جهت حفظ سلامت دهان و دندان ها آموزش دهیم. طبق NIH، بیش از 90 درصد بزرگسالان حداقل یک بار در طول زندگی خود دندانی را از دست می دهند که به آن پوسیدگی دندان نیز گفته می شود. حدود 26 درصد از افراد بین 20 تا 64 سال حداقل یک جای خالی دندان پر نشده دارند.، این اصلا خوب نیست! چرا؟

 

بسیاری از افراد سوال می کنند که چه مدت می توانند جای خالی دندان ای را درمان نکنند؟ با این حال، به دلیل خطر عفونت، آبسه و افزایش درد پوسیدگی دندان، نباید یک جای خالی دندان پر نشده را خیلی طولانی به حال خود گذاشت.

 

جای خالی دندان ها چگونه به وجود می آیند

جای خالی دندان

جای خالی دندان ها زمانی اتفاق می افتند که ذرات غذا برای مدت زمان طولانی روی دندان ها بمانند. دهان شما خانه میلیون ها کلنی خوب و بد باکتری است. ذرات باقیمانده مواد غذایی، به ویژه آنهایی که از غذاهای شیرین یا اسیدی به وجود می آیند، زمینه مناسب و اسیدی برای باکتری های بد ایجاد می کنند. با رشد و تکثیر باکتری ها، مینای دندان شما از اسید ایجاد شده توسط باکتری ها آسیب می بیند. هنگامی که در مینای دندان سوراخی ایجاد شد و باکتری ها می توانند وارد دندان شوند، جای خالی دندان ایجاد می شود.

 

علائم و نشانه های جای خالی دندان

شایعترین علائم جای خالی دندان ای که بسیاری از افراد تجربه می کنند عبارتند از:

  • درد پوسیدگی دندان، دندان درد یا درد عمومی دندان
  • درد هنگام جویدن یا گاز گرفتن
  • بوی بد دهان
  • درد هنگام نوشیدن مایعات سرد یا گرم
  • تورم یا التهاب در اطراف دندان (ممکن است آبسه باشد)
  • سوراخ ها، گودال ها یا لکه های سیاه / قهوه ای قابل مشاهده روی دندان های شما
  • وقتی یک جای خالی دندان پر نشده درمان نشود چه اتفاقی می افتد

رایج ترین دلیل دندانپزشکان در مورد پر نکردن جای خالی دندان از بیماران خود می شنود این است که آنها از ایجاد جای خالی دندان بی اطلاع بودند. برخی از افراد حتی تا زمانی که روی صندلی دندانپزشکی نشسته اند حتی نمی توانند جای خالی دندان خود را درک کنند - که معمولاً فقط برای تمیز کردن هر دو سال یکبار در هر شش ماه انجام می شود. دلیل این امر این است که جای خالی دندان های کوچک و زودرس معمولاً دردی را ایجاد نمی کنند که بیماران معمولاً با پوسیدگی دندان همراه می کنند.

 

بسیاری از بزرگسالان تعجب می کنند، آیا لازم است جای خالی دندان های کوچک پر شود؟ پاسخ کوتاه بله و خیر است، زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر جای خالی دندان فوق العاده کوچک باشد، پر کردن آن ایده آل نیست. در عوض، دندانپزشک ممکن است برای جلوگیری از بدتر شدن جای خالی دندان، درمان های حاوی فلوراید یا رزین های پیشگیرانه را که به آنها سیلانت نیز گفته می شود، توصیه کند.

 

پر کننده های بزرگ و کانال های ریشه ای

لزوم کاشت دندان

وقتی جای خالی دندان ها به موقع پر نشوند، می تواند عواقب بسیار جدی داشته باشد. در حقیقت، بهترین سناریویی که هنگام خراب شدن جای خالی دندان ای اتفاق می افتد، پر شدن بسیار زیاد است. با این حال، اگر مواد دندان کافی باقی نماند، یک جای خالی دندان بزرگ می تواند منجر به نیاز به کانال ریشه شود. کانال ریشه شامل برداشتن پالپ و بافت های نرم داخل دندان است. سپس، خلاoid ایجاد شده پر و مهر و موم می شود تا از آسیب بیشتر دندان جلوگیری شود. در برخی موارد، ممکن است تاجی روی دندان قرار گیرد تا از آن بیشتر محافظت کرده و عملکرد آن را بازیابی کند. پر کردنهای بزرگ و به خصوص کانالهای ریشه در مقایسه با هزینه پایین پر کردن جای خالی دندان کوچک گران هستند.

 

آبسه

آبسه ها که عفونت های جدی هستند، می توانند در دندانی که به شدت پوسیده شده تشکیل شوند. با بدتر شدن پوسیدگی، آبسه ها می توانند باعث درد و تورم جدی شوند. درک این نکته مهم است که آبسه یک عفونت جدی و بالقوه تهدید کننده زندگی است که می تواند بافت های دهانی اطراف و حتی استخوان را آلوده کند. اگر احساس درد شدید در دهان دارید و یا متوجه تخلیه چرک از شکل جوش مانند روی لثه می شوید، بسیار مهم است که بلافاصله به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

ایمپلنت های دندانی

در برخی موارد، آسیب به دندان بسیار شدید است به طوری که پر شدن و ریشه کانال توصیه نمی شود. در این موارد، ممکن است دندان بیمار نیاز به کشیدن کامل داشته باشد. این امر می تواند منجر به نیاز به کاشت و ایمپلنت دندان شود که از یک پایه و تاج تشکیل شده است.

پست به لثه و استخوان وارد می شود. هنگامی که بافت بهبود یافت و در اطراف ستون جوش خورد، یک تاج متصل می شود، که شکاف دندان خارج شده را پر می کند. ایمپلنت های دندانی دقیقاً مانند دندان های طبیعی به نظر می رسند و کار می کنند، اما مانند کانال های ریشه ای و پر کننده های بزرگ، در صورت غیر منتظره بودن می توانند هزینه بر باشند.

 

در حالی که جای خالی دندان ها شایع هستند اما هنوز باید جدی گرفته شوند. پوسیدگی دندان با یک برنامه بهداشتی مناسب دهان، رژیم غذایی سالم و مراجعه منظم به دندانپزشک کاملاً قابل پیشگیری است. هنگامی که حفرات را درمان نمی کنید، نه تنها سلامتی لبخند خود را به خطر می اندازید، بلکه در صورت ادامه جای خالی دندان، از کانال های ریشه یا کاشت دندان نیز می خواهید هزینه های بیشتری اضافه کنید.

اگر جای خالی دندان دارید، در اسرع وقت با دندانپزشک قرار ملاقات بگذارید تا پر شود و سلامتی دهان و دندان شما به خطر نیافتد.

 

مقالات مرتبط:

سؤالات متداول درباره ایمپلنت دندان

انواع و روش های کاشت دندان

  • melika hasani
  • ۰
  • ۰

دندان عضوی سخت و مهمی در صورت هر فرد بوده که گاهی به دلیل پوسیدگی یا عدم مراقبت به موقع سوراخ یا دردهای زیادی را به افراد تحمیل می‌کند. در بسیاری از مواقع دندان شکسته یا پوسیده شده غیرقابل درمان بوده و نیاز است که کشیده شود. قطعاً کشیدن دندان برای هیچ کسی خوشایند نمی‌باشد. اما می‌توان به بهترین روش ممکن، دندان دیگری را جایگزین دندان قبلی نمود.از جمله این روش درمان ایمپلنت است. قطعاً تا حدودی می‌دانید ایمپلنت دندان چیست؟ در این روش دندان جدیدی جایگزین دندان قبلی می‌شود که از نظر سخت و مقاوم بودن فرقی با مدل اصلی آن ندارد. در این روش یک ریشه‌ی فلزی در داخل فک و استخوان صورت قرار می‌گیرد و بعد از آن دندان جایگزین می‌شود. ایمپلنت دندان انواع و مراحل مختلفی دارد؛ برای این که بهتر با این روش آشنا شوید با ما همراه بمانید.

چه زمانی از ایمپلنت دندان استفاده می‌شود؟

ایمپلنت در واقع یکی از روش‌های مدرنی است که برای کاشت دندان به کار می‌رود. بی‌دندان بودن یکی از عارضه‌های سخت و غیرقابل تحمل بوده که با این روش جدید قابل درمان است. انواع ایمپلنت دندان به صورت‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام بسته به نوع شرایطی که فرد دارد متغیر است. در برخی از افراد مشاهده می‌شود که لثه کوتاهی دارند بدون شک برخی از روش‌های ایمپلنت در این افراد جوابگو نمی‌باشد. در برخی مواقع به دلیل نشست لثه در طول زمان کار ایمپلنت به سختی انجام می‌شود یا به طور کل منتفی می‌شود که در این مواقع از کاشت استخوان فک قبل از ایمپلنت انجام می‌شود. در برخی مواقع، افراد ایمپلنت را بهترین جایگزین دندان مصنوعی متحرک می‌دانند.

انواع ایمپلنت دندان

  • ایمپلنت‌های اندواستیل

از روش‌های رایجی که در دنیا وجود دارد و در کشور ایران نیز مورد توجه افراد و دندان پزشکان قرار گرفته است ایمپلنت‌های اندواستیل می‌باشد. این روش بهترین و مقاوم‌ترین نوع ایمپلنت دندان در دنیا به شمار می‌رود و طول کارکرد و سلامت آن بیشتر از روش‌های دیگر است. در این عملکرد از تیتانیوم استفاده می‌شود. دلیل اصلی به کار بردن تیتانیوم، سازگاری بالایی که این فلز با فک و صورت انسان دارد، است. تیتانیوم به خوبی درون فک جای می‌گیرد و به خوبی با دندان پیوند می‌خورد. در این مدل از کاشت دندان پیچ‌های ریزی از جنس تیتانیوم درون فک جای ریشه دندان به وسیله دستگاه جای می‌گیرد و بعد از آن تاج دندان بر این پیچ قرار خواهد گرفت.

  • ایمپلنت‌های ساب پریواستیل

متأسفانه در برخی از مواقع فک صورت به دلیل ضرباتی که ناشی از افتادن یا تصادف به آن وارد می‌شود و یا به صورت ارثی فرد دچار لثه کوتاه یا نافرم است، دیگر نمی‌توان از روش ایمپلنت دندان اندواستیل استفاده نمود و باید به روش دیگری پناه برد. جای نگرانی برای این افراد نیست تنها با مراجعه به یک دندان پزشک ماهر می‌توان از ایمپلنت‌های ساب پریواستیل استفاده نمود. در این روش پیچ دیگر در داخل فک فرو نمی‌رود و برای این کار پیچی که به جای ریشه دندان در نظر گرفته شده بر روی استخوان و داخل بافت لثه قرار می‌گیرد. هستند کسانی که دوست ندارند داخل فک خود را به خاطر ایمپلنت سوراخ کنند و یا هراس از این کار دارند این اشخاص روش ساب پریواستیل را انتخاب می‌کنند.

به جز موارد گفته شده می‌توانیم به ایمپلنت دندان میکرو، فوری، ترنسو استیل، مینی، زیگوماتیک و لیزری و..نیز اشاره کنیم که هر کدام از آنها خاصیت‌ و نوع عملکرد خاص خود را دارند. به طور مثال ایمپلنت دندان از نظر زمانی به دو دسته تقسیم می‌شوند. تک مرحله‌ای و دو مرحله‌ای. در برخی از موارد فرد در یک جلسه ایمپلنت دندان را انجام می‌دهد که به آن ایمپلنت فوری گفته می‌شود. در مقابل نیز کاشت دندانی که در طول مدت سه الی شش ماه به طول می‌انجامد وجود دارد. این روش از ایمپلنت دندان به طبع مقاومت و طول عمر مفید بیشتری از نوع فوری آن دارد. بهترین کار برای کاشت دندان زمان گذاشتن برای آن است تا دندانپزشک به خوبی بتواند با روش‌ و فناوری‌های روز دنیا یک کاشت دندان موفقیت آمیز را بر روی فک افراد قرار دهد.

انواع ایمپلنت بر اساس نوع کاشت

بر اساس نوع کاشت ایمپلنت دندان بر سه نوع تقسیم می‌شود.

  • فرورونده، یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال قدرتمندترین نوع ایمپلنت بوده که در داخل فک صورت فرو می‌رود و امکان برداشت یا شکسته شدن آن بسیار کم می‌باشد.
  • نوع دوم ایمپلنت براساس نوع کاشت ایمپلنت دورن کاشتی بوده که کسانی که دارای فکی کوتاه هستند و توانایی به کار گیری مورد قبلی را ندارند از آن بهره می‌برند. در این روش کاشت ایمپلنت که یک نوع فلز کوچک بوده بر روی لثه قرار گرفته و تاج دندان بر روی آن جفت می‌شود.
  • مورد سوم ایمپلنت با چهار چوب راموس است. حتماٌ افرادی را دیده‌اید که به طور مادرزادی دارای استخوان فک کوچکی هستند و دندان‌های پایینی با دندان بالایی مطابق به هم نیستند. این روش کارایی خود را در فک و دندان این افراد به خوبی به نمایش می‌گذارد.

مراحل ایمپلنت دندان

قبل از آنکه هر اقدامی را انجام دهید باید با دندان پزشک یا یک کلینیک معروف و مجرب ارتباط داشته و مشاوره بگیرید. دندانپزشک پس از بررسی نوع دندان از دست رفته با استفاده از عکس، این که چه تعداد از دندان خراب است و باید کشیده شود می‌پردازد. همچنین تمامی جوانب فک و طول و عمق فک را در نظر می‌گیرد تا ببینید کدام روش کاشت دندان (اندواستیل، ساب پریو استیل و ..) برای فرد امکان‌پذیر خواهد بود.

تمامی دندان‌های خراب را تا جایی که امکان دارد باید ترمیم نمود تا ایمپلنت دندان موفقیت بالایی را داشته باشد. بعد از بررسی فک نوبت پیچ یا ریشه دندان مصنوعی می‌شود. در این مورد انتخاب نوع ایمپلنت اهمیت به‌سزایی دارد و باید با فک فرد مطابقت داشته باشد. بعد از انتخاب پیچ و تولید آن فرد در چندین مرحله مورد معاینه قرار می‌گیرد و گاهی این دوره به شش ماه نیز می‌رسد. قبل از هرکاری نیاز است ریشه‌ای که از جنس تیتانیوم وجود دارد و اغلب به شکل یو انگلیسی می‌باشد درون فک استخوانی جای خوش کند. این مرحله از سخت‌ترین مراحل ایمپلنت دندان به شمار می‌رود زیرا یک جراحی بوده و به وسیله دستگاه‌های مخصوصی باید فک سوراخ شود.

یکی از مهمترین مراحل ایمپلنت دندان نصب اباتمنت بر روی پیچی است که روی فک قرار دارد. وظیفه‌ی اباتمنت این است که بتواند تاچ دندان را نگهداری کند و بر روی پیچ قرار می‌گیرد. جنس آن نیز از تیتانیوم بوده و به خوبی با بافت لثه سازگار می‌شود. مرحله آخری که توسط دندانپزشک انجام می‌شود قرار دادن تاج دندان است. این مرحله در زیبایی و طرح لبخند فرد تأثیری شگرف دارد. زیبایی لبخند در زیبایی صورت انکار نشدنی می‌باشد به همین سبب دندانپزشک سعی می‌کند به خوبی بهترین نوع ایمپلنت دندان را برای مراجعه کننده قرار دهد  و بهترین طرح لبخند را به فرد هدیه دهد. جنس این دندان مصنوعی بسیار مقاوم بوده و در برابر سردی و گرمی یا خوردن غذاهای سفت و سخت آسیب آنچنانی نمی‌بینند.

مراقبت‌های بعد از ایمپلنت دندان

اگر بخواهیم به مرحله مهم این دوران اشاره کنیم باید بگوییم مراقبت‌های بعد از ایمپلنت دندان را نمی‌توان نادیده گرفت. بعد از آنکه تاج دندان و پیچ و ابانمنت در چندین مرحله در جای خود قرار گرفتند و فرد راهی خانه شد حتماً دردی به سراغ وی می‌آید، اما پزشک مسکن‌ و آنتی بیوتیک‌های مخصوصی را برای مراقبت‌های بعدی تجویز می‌کند که نگرانی از این بابت را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. بهتر است فرد در روزهای اولیه از خوردن هر گونه مواد سخت پرهیز کند، ممکن است به ایمپلنت دندان فشاری وارد شود یا جا به ‌جا شود که در این صورت مجبور به ارجاع دوباره به کلینیک دندان‌پزشکی زیبایی خواهد بود و گاهی هزینه‌های زیادی را باید برای جبران بپردازد.

با مراقبت‌های دوره‌ای و با رجوع به دندانپزشک، از عفونت، ایجاد رگه‌های خونی یا شکسته شدن این محصول جلوگیری کنید. بعد از انجام و طی این مراحل ایجاد کبودی یا درد در ناحیه صورت امری طبیعی خواهد بود و نگرانی ندارد. اگر دقت کرده باشید دندان‌های مصنوعی که ساخته می‌شوند قیمت خیلی ارزان‌تری دارند اما این را به یاد داشته باشید که ایمپلنت دندان گر چه قیمت تمام شده آن چندین برابر دندان مصنوعی است اما در مقاومت و طول عمر بالایی که دارد بسیار بهتر می‌باشد.

منبع: ایمپلنت دندان نایت اسکین

 

بیشتر بخوانید:

انواع و روش های کاشت دندان

  • melika hasani
  • ۰
  • ۰

گزینه های مختلفی برای دوربین مدار بسته برای ادارات و کسب و کارها وجود دارد. در حال حاضر بیش از 45 برند اصلی دوربین مدار بسته که به صورت آنلاین در دسترس هستند که تصمیم گیری را برای شما سخت و طاقت فرسا میکند. اگر اشتباه انتخاب کنید، ممکن است یک سیستم غیر قابل اعتماد و نامناسب برای رفع نیازهای نظارتی کسب و کار خود پیدا کنید، یا احتمالاً بدتر ، شما ممکن است هزینه های زیادی را صرف یک دوربین مدار بسته  بیش از حد پیچیده کنید که برای کار به یک متخصص IT نیاز دارد! در این مقاله ما می خواهیم بهترین دوربین مدار بسته را که مناسب کسب و کار شما است به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

 

دوربین مدار بسته

فاکتورهایی که باید در خرید دوربین مدار بسته برای محیط کار در نظر بگیرید

  • چه مشکلی را میخواهید حل کنید؟

می خواهید چه چیزی را در دوربین های خود ببینید؟ جرم و سرقت یک نگرانی مشترک است و شما ممکن است بخواهید از همه افرادی که به یک ساختمان وارد می شوند و از آن خارج می شوند یک عکس واضح بگیرید یا حتی به طور بالقوه حتی پلاک های وسایل نقلیه ای را که وارد زمین شما می شوند بخوانید. برای نظارت بر کارمندان، ممکن است شما نیاز به پوشش گسترده تری داشته باشید بدون نیاز به کلوزآپ. اگر برخی یا بیشتر حوادث شما در تاریکی یا شب اتفاق می افتد، ممکن است دوربین های مادون قرمز یا لوکس بسیار کم قدرتمند باشند. برای مشاغل دارای امنیت داخلی، دوربین ها به طور فعال نظارت می کنند، یک دوربین بزرگنمایی با شیب تند (PTZ) ممکن است ایده آل باشد.

  • به چند دوربین مدار بسته نیاز دارید؟

ما می توانیم نقشه چیدمان دوربین را ایجاد کنیم تا دقیقاً تعداد دوربین مورد نیاز شما را تعیین کنیم، اما برای اینکه بهترین پیشنهاد را برای تجارت خود ارائه دهیم، باید یک ایده کلی داشته باشیم. بسیاری از برند های دوربین مدار بسته فقط برای تعداد کمی دوربین مناسب هستند  و نمیتوانند امکان داشتن چند دوربین به طور همزمان را ندارند. اگر پیش بینی می کنید به تعداد زیادی دوربین مدار بسته نیاز دارید یا می خواهید امکانات خود را رشد دهید یا تجارت خود را به چندین مکان گسترش دهید، این فاکتور همان چیزی است که از ابتدا باید مورد توجه قرار گیرد.

  • آیا در حال حاضر سیستمی موجود دارید؟

 در حالی که دوربین های مدار بسته IP مرحله بعدی پیشرفت در فناوری هستند، برخی از برندها سیستم های ترکیبی را ارائه می دهند که ورودی IP و ورودی همگن را قبول می کنند. این به شما این امکان را می دهد تا از کابل کشی سیستم موجود خود مجددا استفاده کنید، تیم نصب دوربین مدار بسته در زمان صرفه جویی می کند که به معنی قیمت نصب بسیار پایین تر است.

  • به چه میزان فضای ذخیره سازی نیاز دارید؟

 بسیاری از مشاغل فقط در صورت بروز هرگونه حادثه فقط باید روزهای جمعه تصاویر وارد شده و تصاویر آخر هفته را مرور کنند. برخی از مشاغل ممکن است در برخی موارد نیازی به بازبینی فیلم ها برای هفته ها، ماه ها یا حتی سال ها نداشته باشند! ذخیره سازی طولانی مدت می تواند بیشترین هزینه برخی از سیستم ها باشد، بنابراین درک اینکه شما به چقدر فضای ذخیره سازی نیاز دارید، اهمیت زیادی دارد.

  • بودجه شما چقدر است؟ 

اگرچه ممکن است راحت نتوانید بودجه خود را فورا آماده کنید، اما دوربین های مدار بسته تنوع قیمت زیادی دارند. شما می توانید بازه متفاوتی از قیمت دوربین مدار بسته را به صورت آنلاین در اینترنت پیدا کنید، اما به یاد داشته باشید که هزینه دوربین مداربسته فقط هزینه خرید آن نیست. شما باید هزینه های دیگری از جمله نصب، سیم کشی ، عیب یابی و کشف نحوه عملکرد آنها را هم در نظر بگیرید. 

در سایت هپنا شما می توانید بهترین برندهای دوربین مدار بسته جهان را با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت به صورت آنلاین خریداری کنید و همچنین از متخصصان زبده و با تجربه آن در نصب دوربین مدار بسته کمک بگیرید.

 

دوربین مدار بسته برای محیط کار

بهترین دوربین های مدار بسته تحت شبکه برای کسب و کارها

  1. دوربین مدار بسته Uniview

Uniview بهترین انتخاب ما برای بهترین دوربین های مداربسته درجه یک کسب و کار است. Uniview برای سیستم های تجاری با 4 دوربین، کاربردی است اما سرورهای ضبط بالاتر آنها می توانند بیش از 100 دوربین را پشتیبانی کنند. Uniview برای مشاغل دارای مکانهای مختلف ایده آل است، زیرا هر یک را می توان از یک حساب واحد در برنامه مشاهده مشابه در تلفن هوشمند یا رایانه شخصی شما مشاهده کرد. دوربین ها با رزولوشن 1080p تا 4MP ، 5MP در دسترس هستند، تا دوربین 4 مگاپیکسلی با رزولوشن 4K. دوربین های چند حسگر با رزولوشن 12 مگاپیکسل در دسترس هستند! همه دوربین های تخصصی عمده از جمله PTZ ، LPR ، لوکس فوق العاده کم ، لنز وریفوکال ، چشم ماهی و 180 درجه در دسترس هستند.

هنگامی که برندهای دیگر در همان محدوده قیمت Uniview مقایسه می شوند، مواردی آنها را از یکدیگر متمایز می کند. قابل ذکر است، ضمانت 3 ساله سازنده با پشتیبانی با اطمینان و ضمانت نصب دوربین مدار بسته بهترین پشتیبانی است که می توانید بدون هزینه ماهانه پیدا کنید. 

ما فقط می توانیم برای تهیه بهترین پشتیبانی از گارانتی در کلاس با تولید کننده همکاری کنیم زیرا می دانیم که ما یک محصول قابل اعتماد و با کیفیت ارائه می دهیم. مراقب مارک های ارزان تری باشید که به عنوان راه حل های مناسب تجاری برای تلاش برای رقابت با Uniview ارائه می شوند، علاوه بر قابلیت اطمینان کمتر و پشتیبانی ضعیف از ضمانت، ممکن است با مشکلاتی از جمله هزینه ماهانه برای دسترسی به دوربین های خود و رابط های کاربری دست و پا گیر روبرو شوید، به ویژه هنگامی که تعداد زیادی دوربین یا مکان مختلف دارند. 

Uniview در مقایسه با برندهای دیگر پیشرفت های ارزشمند فناوری را ارائه می دهد. آنها پیشگام H.265 Ultra هستند، نسخه پیشرفته فشرده سازی H.265 که در مقایسه با H.265 استاندارد، پهنای باند و نیازهای ذخیره سازی را تا نصف کاهش می دهد. هنگامی که به دنبال ذخیره سازی طولانی مدت برای تعداد زیادی دوربین هستید، این ویژگی می تواند میلیون ها تومان در هزینه شما صرفه جویی کند. NVR های بالاتر و سرورهای ضبط شده آنها همچنین دارای ویژگی هایی مانند ذخیره سازی RAID و محفظه های هارد دیسک قابل تعویض است که حتی در مواردی که نیاز به ذخیره سازی زیاد است، این یک راه حل عملی است.

  1. Axis

بسیاری از مشاغل می توانند خرید یک دوربین مدار بسته درجه یک سازمانی را توجیه کنند و Axis در این فضا پیشگام است. Axis ده ها دوربین را برای انتخاب تقریباً هر مشکلی که به دنبال حل آن هستید، ارائه می دهد. Axis برای شرکتهای بزرگ با هر تعداد دوربین مدار بسته یا سایت مناسب است.

Axis برخی از جالب ترین و قدرتمندترین دوربین های مدار بسته موجود در بازار را ارائه می دهد. دوربین مدار بسته با لنزهای قابل تنظیم دوربین های چشم ماهی را به سطح بعدی می رساند. یکی از مسائلی که دوربین چشم ماهی در بیشتر محیط ها وجود دارد این است که وقتی شما دید 360 درجه دارید، برخی از این منظره به تماشای چیزی که چندان جالب نیست مانند دیوار اختصاص دارد. این دوربین چند جهته قابل تنظیم به شما امکان می دهد تا هر 3 لنز را روی مهمترین قسمت ها و با وضوح کلی 15MP متمرکز کنید.

ویژگی شگفت انگیز دیگر دوربین های چند جهته آنها با PTZ است. دوربین مدار بسته Q6000-E که به زودی با Q6010-E جایگزین می شود، ترکیبی قابل توجه از PTZ و دوربین چشم ماهی است که همه در یک دستگاه قرار دارند. هر کسی که با دوربین PTZ کار کرده باشد می داند که یکی از اشکالات اصلی PTZ این است که وقتی در حال مشاهده فیلم های پخش هستید، ممکن است یک دوربین ثابت باشد زیرا نمی توانید پخش را کج، شیب یا بزرگنمایی کنید. با این حال، این دوربین مدار بسته به صورت پیش فرض نمای چشم ماهی را ارائه می دهد که حتی در هنگام پخش میتواند مانند دوربین PTZ دستکاری شود.

در اینجا گزینه ها و ویژگی های بسیار زیادی برای خرید دوربین مدار بسته برای کسب و کار وجود دارد، از دوربین های 60 فریم در ثانیه که می توانند برچسب پلاک (نه فقط پلاک) را روی یک وسیله نقلیه در حال حرکت از صدها فوت دور، تا مجموعه ای گسترده از دوربین های محافظت شده در برابر انفجار، تا هر چیزی در این وسط. 

برای کسب و کارهایی که به دنبال به روزرسانی و گسترش سیستم های موجود هستند، دوربین مدار بسته داهوا با DVR Penta-brid خود یک انتخاب بسیار عالی است. این DVR می تواند ورودی های همزمان و IP را همزمان بپذیرد، به این معنی که می توانید از کابل کشی سیستم موجود خود استفاده مجدد کنید و دوربین های مدار بسته تحت شبکه جدیدی را اضافه کنید که می خواهید پوشش خود را گسترش دهید یا به دوربین ویژه ای نیاز دارید. 

نه تنها استفاده مجدد از کابل شما باعث صرفه جویی در هزینه نصب می شود، بلکه دوربین های کواکس و سیستم های DVR هزینه کمی نسبت به دوربین های مدار بسته IP دارند. در حالی که قیمت نصب بستگی به عوامل مختلفی دارد، شما می توانید یک سیستم کواکس جایگزین با دوربین، فضای ذخیره سازی و ضبط کننده فیلم با قیمت کمتر از 200 دلار برای هر دوربین خریداری کنید.

 

بهترین برندهای دوربین مدار بسته

نتیجه گیری

اگر به دنبال یک سیستم امنیتی و دوربین مدار بسته برای محیط کار خود هستید، پیشنهاد میکنیم که به سایت هپنا مراجعه کنید، زیرا سایت هپنا به صورت تخصصی بر فروش دوربین مدار بسته داهوا، Axis و دیگر برندهای عالی دنیا تمرکز کرده است. همچنین می توانید تمام آموزش های مربوط به نحوه عملکرد دوربین مدار بسته و دیگر آموزش های کاربردی در بخش مقالات هپنا مطالعه کنید.

منبع: https://omigo.ir

  • melika hasani
  • ۰
  • ۰

 

یک اتاق پذیرایی که به زیبایی طراحی شده است، نشان دهنده مهارت صاحب خانه در ظرافت و تلاش آگاهانه آنها برای نشان دادن زیبایی خانه او در برابر مهمانان است. بیشتر مردم تصور می کنند که برای طراحی مجدد نیاز به بودجه بسیار زیاد و حس عالی دسترسی به تجهیزات است که به راحتی طاقت فرسا به نظر می رسد، اما آنها نباید ناامید شوند زیرا روشهای زیادی برای ظرافت بدون نیاز به سرمایه گذاری سنگین وجود دارد.

یک استراتژی موثر استفاده از معماری طبیعی پذیرایی، ابعاد ساختاری آن است. همه اتاق ها یک مربع یا مستطیل مناسب نیستند، بعضی از اتاق ها به شکل عجیب و غریب یا نامنظم در می آیند - و این یک نقطه ضعف نیست ، مگر اینکه بخواهید آن را به عنوان یک اتاق ببینید. هنگام تزئین یک اتاق نشیمن به شکل نامنظم ، ابتدا می توانید از رنگ های متنوعی استفاده کنید تا جلوه ای هنری به اتاق ببخشد و حتی می توانید دیوارها را به گونه ای رنگ آمیزی کنید که بصری شکل اتاق را تغییر دهد. در اینجا 3 ایده برای کشف ترکیبی شگفت انگیز از مبلمان چوبی جامد ، پنجره های بزرگ و پرده های کشیده شده در پذیرایی آورده شده است.

 

555555.jpg

 

مبلمان 

مبلمان مدرن برای تسهیل راحتی ساکنان و میهمانان ، تأمین فضای ذخیره سازی و همچنین پر کردن ظرافت فضای اتاق های شما ضروری است. انواع مبلمان را می توان به دو دسته مبلمان تجاری و دست ساز تقسیم کرد. مبلمان تجاری به واسطه تولید انبوه به راحتی در فروشگاه های مختلف موجود است ، در حالی که تولید مبلمان دستی بیشتر به تلاش و زمان بیشتری نیاز دارد. مبلمان دست ساز همچنین دارای طراحی های مشخصی است و مزایای زیادی نسبت به مبلمان تجاری دارد. یکی از مزایای بزرگی که ارائه می دهد منحصر به فرد بودن آن است زیرا هر قطعه با تخصص فردی ایجاد می شود و برای انعکاس هنر و اشتیاق کارگر طراحی شده است.

مبلمان دست ساز نیز از نظر مواد از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و غالباً از چوبی با کیفیت بالا استفاده می کنند که می تواند برای چندین نسل باقی بماند. مبلمان چوبی جامد با استفاده از انواع چوب های پایدار مانند افرا ، گیلاس ، کاج و بلوط ایجاد می شود که مشهورترین شرکت ها ترکیبات غنی از این چوب ها را متناسب با خواسته های مشتریان خود ارائه می دهند. برای داشتن بهترین ایده های طراحی شامل مبلمان چوبی، یادتان باشد که چیزها را نسبتاً ساده و مدرن نگه دارید به عبارت دیگر، خرید کیفیت و نه کمیت باشید.

 

قاب های بزرگ پنجره

 

تورنتو شهری با نور خورشید، برف و فلور چشمگیر است. به همین دلیل، پنجره های بزرگ این امکان را به ساکنان می دهد تا طبیعت اطراف را بپذیرند و نور تازه ای از طبیعت را تجربه کنند. همچنین پنجره های بزرگ با ایجاد فضای بزرگتر و نشاط آورتر به پذیرایی، از مبلمان چوبی و افزودن این پنجره ها با پرده های شفاف و زیبا باعث زیبایی بیشتر اتاق می شود. پنجره های بزرگ می توانند طرح های لعاب دار را به چشم بیاورند و همچنین نسیم تازه زیادی را ایجاد می کنند، نیازی به ذکر است چشم اندازهای فوق العاده زیبا که یک پنجره از کف تا سقف به شما می دهد. به شما امکان می دهد از طبیعت یا شهر مشرف به خانه خود نهایت استفاده را ببرید.

پرده

پرده هایی که روی زمین می افتند، به زیبایی روان هستند و پرده های کاملاً بافته شده باعث خنکی و لطافت اتاق می شوند. آنها نور خورشید را به طور کامل مسدود نمی کنند، اما آن را کم می کنند و در عین حال باعث می شوند اتاق روشن بماند. پرده پذیرایی در درجه اول از حریم خصوصی افراد در برابر همسایه ها محافظت می کنند، اما همچنین ظرافت مبلمان، پنجره ها و سایر لوازم تزئین شده در اتاق را بهم گره می زند.

  • melika hasani
  • ۰
  • ۰

برای شروع ، مراقبت خوب از بهداشت دهان و دندان خود نیازی به دلیل ندارد. دهان سالم شما را فقط از شر بیماری و خجالت نجات نمی دهد بلکه برای جلوگیری از مشکلات جدی مانند حمله قلبی ، زایمان زودرس ، دیابت و حتی سکته مغزی نیز حیاتی است.

بهداشت دهان و دندان شما میزان سلامتی شما را مشخص می کند و دلیل بهتری وجود ندارد که شما امروز باید به دنبال یک دندانپزشک خوب باشید. بنابراین ، یک دندانپزشک خوب چگونه به شما کمک خواهد کرد؟

 

پیدا کردن دندانپزشک خوب

درک کنید که چقدر خوب هستید


دهان در سلامت شماست. ممکن است تعجب کنید که یک سواب بزاق می تواند در مورد آنچه در کل سیستم شما اتفاق می افتد نشان دهد. با بیشترین تشخیص ، دهان اولین نقطه ردیابی برای تشخیص سیستم های اولیه شرایط سلامتی ، از جمله دیابت و ایدز است. ضایعه دهانی کوچک می تواند از نظر بهداشتی مشکل جدی تری داشته باشد و فقط یک دندانپزشک باتجربه است که می تواند در تشخیص صحیح به شما کمک کند.

منبع اکثر عفونت ها


درست مانند آنچه بزاق می تواند در مورد سلامتی شما نشان دهد ، دهان نیز شایع ترین منبع عفونت است. در بیشتر موارد ، این تنها نقطه ورود عفونت ها است - از طریق غذا یا چیزهایی که شما ناآگاهانه در آن قرار می دهید.

این امر خصوصاً در مورد بچه ها صدق می کند و بدون کنترل رها می شوند. آنها منجر به مشکلات جدی می شوند. اولین قدم برای پیشگیری همیشه یک برنامه بهداشت دهان و دندان مناسب است اما این دندانپزشک شما است که می تواند در معاینات و اطمینان های منظم به شما کمک کند.


برای صرفه جویی در هزینه های بالای درمان


نیازی به گفتن نیست که هرچه بیماری زودتر تشخیص داده شود ، شانس درمان بهتر و سریعتر است و هزینه ها را کاهش می دهد. ویزیت های منظم شما به دندانپزشک ممکن است منجر به صرفه جویی در هزینه های هزاران دلاری شما در صورت عدم تشخیص یا تشخیص دیرهنگام شود. در حالی که ما شروع به انطباق با دنیایی از آلودگی ، بیماری های جدید و بیماری ها کرده ایم ، معاینه منظم دندانپزشکی می تواند کمک زیادی به شما در کاهش درد و هزینه کند.

تا درد آن کمتر شود


باز هم ، معاینات منظم دندانپزشکی توسط یک دندانپزشک باتجربه باعث ریزش بیماری ها می شود. از بیماری های پلاک گرفته تا دیابت ، هرچه درمان را به تأخیر بیندازید ، دردناک تر می شود. عدم مراقبت خوب از دهان و دندان عواقب خود را دارد ، و طبق آکادمی های ملی ، میلیون ها آمریکایی نمی توانند آن را درک کنند تا اینکه خیلی دیر است.

مطمئناً دوست دارید لبخند خوبی داشته باشید


لبخند سالم اگر بتوانید از شر تمام آن عفونت ها خلاص شوید می تواند عفونی باشد! یک درمان دندانپزشکی شامل اقدامات زیادی است که به شما کمک می کند لبخند تمیزتر ، سفیدتر و روشن تری به شما برگردانده شود. همچنین ، سلامت دهان و دندان مشکل بوی بد دهان را که بسیاری از آمریکایی ها از آن رنج می برند و از آن خجالت می کشند ، حل خواهد کرد.


فکر کردن در مورد یک برنامه بهداشت دهان و دندان برای شما و عزیزانتان هرگز دیر نیست. امروز دندانپزشک خود را پیدا کنید!

  • melika hasani
  • ۰
  • ۰

تقریبا همه ما از زمستان خوشمان می آید زیرا معمولا روزهای زمستانی با برف بازی و ورزش های زمستانی سپری می شود، اما این فصل می تواند برخی از تاثیرات منفی و ناراحت کننده را روی پوست ایجاد کند. در این مقاله چند روش ساده و در عین حال مهم برای مراقبت از پوست در زمستان به شما معرفی خواهیم کرد.
 

روش های محافظت از پوست در زمستان


​1. از محیط های کاملا خشک دوری کنید

همه ما دلمان میخواهد در زمستان، کنار شوفاژ یا شومینه بنشینیم و یک نوشیدنی گرم بنوشیم اما واقعیت این است که ماندن به مدت طولانی در خانه و در هوای گرم میتواند آسیب جدی به پوست وارد کند. اشکالی ندارد اگر ترجیح می دهید در محیط گرمی باشید، اما برای مقابله با اثرات آن روی پوست، سعی کنید از اسپری های مرطوب کننده به فضای خانه بزنید تا رطوبت به هوای خشک اضافه شود. همچنین مصرف یک یا دو لیوان آب اضافی در روز و کرم مرطوب کننده می تواند باعث آبرسانی پوست شده و از خشکی پوست جلوگیری کند.
 

مراقبت از پوست
 

2. از مرطوب کننده های مناسب استفاده کنید

کرم مرطوب کننده یکی از مهمترین مراحل برای درخشش و سلامت پوست در طول فصل زمستان است. با اینکه بیشتر افراد از این موضوع آگاهی دارند اما به آن بی توجه اند. مرطوب کننده های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن کرچک دوغ، و حتی روغن زیتون به پوست شما کمک می کند چربی های طبیعی خود را حفظ کرده و به خوبی رطوبت بدن را حفظ کند. سعی کنید از خرید محصولات دارای پارافین خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث خشکی بیشتر پوست شما نیز بشود.

 

3. از پاک کننده های مناسب پوست خود استفاده کنید

ممکن است شما در تمام طول سال به استفاده از یک پاک کننده گران قیمت عادت کرده باشید، اما بسیاری از آنها حاوی مواد شیمیایی سختی هستند که برعکس تغذیه کننده بدن هستند به ویژه پاک کننده هایی که عطر و الکل اضافی دارند. ما پیشنهاد می کنیم که پاک کننده های ملایم تر و کرم حاوی گلیسیرین، اسید هیالورونیک و سرامید ها را امتحان کنید. اگر پوست چربی دارید، کرم سرد را کنار بگذارید زیرا ممکن است چربی بیشتری ایجاد کند و پوست را به چیزی مانند روغن نارگیل یا روغن گل محمدی تبدیل کند. شاید تعجب کنید اما کسانی که پوست چرب دارند، در فصل زمستان هم باید از پاک کننده هایی که حاوی روغن کمی هستند باید استفاده کنند. 
 

4. خیلی از دوش آب گرم استفاده نکنید

مقاومت در برابر دوش آب گرم در فصل زمستان کار بسیار دشواری است، اما مشکل این است که شیر آب شما به احتمال زیاد حاوی برخی از ناخالصی های آب مانند کلر است که نه تنها پوست را خشک می کند بلکه می تواند باعث خارش، تحریک و حتی اگزما شود. 

اگر به دوش آب گرم اعتیاد دارید، سعی کنید ناخالصی های آب را با فیلتر کربن ساده یا دیگر فیلترها جدا کنید. از آنجا که آب گرم به سرعت تبخیر می شود، می تواند باعث دهیدراته شدن و ترک خوردن پوست شود مگر اینکه بلافاصله آن را با یک کرم مرطوب کننده آبرسانی و مرطوب کنید، بنابراین بعد از استحمام و خشک کردن خود، حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. 

 

مرطوب کننده
 

5. آب زیاد بنوشید

اکثر مردم هر روز به اندازه کافی آب نمی نوشند و این امر خصوصاً در ماه های زمستان که تقریباً به همین اندازه عرق نمی کنید و بدن شما آن را تقاضا نمی کند، بیشتر اتفاق می افتد. از آنجا که رطوبت کم نیز می تواند باعث کمبود آب در پوست شود، شما همچنان باید آب زیادی بنوشید! اگر نمی توانید آب خالی بنوشید، آبمیوه های مختلف و چای زنجبیل با لیمو و عسل بخورید تا کمبود آب پوست خود را جبران کنید.
 

جمع بندی

خشکی و سرمای فصل زمستان در بسیاری از اوقات برای پوست صورت و بدن دردسرساز می شود، اما با روش های ساده ای که در این مقاله ارائه کردیم، دیگر جای هیچ نگرانی نیست. جهت مشاوره درباره محصولات پوستی می توانید با شماره های 02165235660 یا 02165232090 تماس گرفته و همچنین برای سفارش دارو از داروخانه آنلاین مهتاطب با شماره 09358343612 تماس بگیرید. 
 

 

  • melika hasani
  • ۰
  • ۰

آمریکایی ها خوب تغذیه می شوند ، اما لزوماً از تغذیه خوبی برخوردار نیستند. طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، حدود 10 درصد از جمعیت با کمبود یک یا چند ویتامین یا مواد معدنی روبرو هستند. جای تعجب نیست که صنعت ویتامین و مکمل یک تجارت بزرگ است. برخی گزارش ها نشان می دهد که تقریبا نیمی از آمریکایی ها به طور منظم نوعی ویتامین مصرف می کنند. برای بدست آوردن مقادیر کافی از عناصر غذایی مورد نیاز دو روش وجود دارد - مواد مغذی مصنوعی و مواد مغذی طبیعی. مواد مغذی طبیعی به طور کلی بهترین راه برای تأمین نیازهای شما هستند. با این حال ، آنها تنها گزینه شما نیستند. ویتامین های مصنوعی می توانند خلا theهای رژیم غذایی شما را پر کنند. ترفند این است که تعادل مناسبی را برای نیازهای سلامتی خود پیدا کنید. همیشه قبل از مصرف هر نوع ویتامین یا مکمل ، با پزشک خود صحبت کنید ، به خصوص اگر در حال حاضر دارو مصرف می کنید یا بیماری دارید.

در ضمن ، این راهنمای مکمل های سلامتی و اینکه چگونه ممکن است به شما در دستیابی به سلامتی کلی کمک کنند را بررسی کنید.

 

مواد مغذی طبیعی چیست؟


مواد مغذی طبیعی ویتامین ها و مواد معدنی هستند که با خوردن غذاهای سالم کامل دریافت می کنید. این بدان معناست که آنها از غذاهایی که می خورید بدست می آیند. انواع متنوعی برای پوشش کل طیف مورد نیاز شما به مواد مغذی مهم است.

از آنجا که خوردن یک رژیم غذایی مغذی تضمین می کند مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کنید ، به شما کمک می کند خطر طیف وسیعی از شرایط سلامتی را کاهش دهید. که شامل بیماری های قلبی ، دیابت ، چاقی ، پوکی استخوان و سرطان است.

بهترین راه برای به دست آوردن این فواید ، خوردن رژیم غذایی متنوعی است که از غذاهای هر گروه غذایی تشکیل شده باشد. مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، غلات سبوس دار ، منابع پروتئین بدون چربی و لبنیات کم چرب را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

اولویت بندی انواع غذاهای سالم به شما کمک می کند مقدار کافی ویتامین A ، C ، D ، E ، K و 12 ویتامین B دریافت کنید. همچنین پتاسیم ، منیزیم ، روی و سایر مواد معدنی دریافت خواهید کرد.

علاوه بر این ، یک رژیم غذایی کامل به شما امکان می دهد به اندازه کافی کربوهیدرات ، پروتئین و چربی های سالم دریافت کنید. این مواد مغذی در بسیاری از عملکردهای بدن شما نقش زیادی دارند بنابراین مصرف کافی آن مهم است.

مواد مغذی مصنوعی کدامند؟


وقتی نوبت به مکمل های غذایی می رسد ، آنهایی که مواد مغذی مصنوعی نامیده می شوند ، آنهایی هستند که در محیط آزمایشگاهی ایجاد می شوند. آنها غالباً یک ماده مغذی جدا شده هستند ، اما به شکل مولتی ویتامین نیز در می آیند.

مواد مغذی مصنوعی از طریق یک فرآیند شیمیایی ایجاد می شوند. این فرآیند برای کپی کردن ویتامین ها و مواد معدنی موجود در غذا طراحی شده است ، و آنها را به روشی جایگزین برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز تبدیل می کند.

برخی از این محصولات با استفاده از مواد طبیعی ساخته می شوند. آنها ممکن است به صورت قرص ، پودر یا مایع در دسترس باشند و بسیاری از آنها را می توان از طریق پیش خرید خریداری کرد.

در حالی که بسیاری از مواد مغذی مصنوعی همان مواد مغذی طبیعی در نظر گرفته می شوند ، روند تولید همان چیزی است که باعث تفاوت آنها می شود.

تفاوت در چیست؟
همانطور که در بالا ذکر شد ، از نظر شیمیایی ، مواد مغذی مصنوعی معمولاً با عناصر غذایی که می توانید از غذا دریافت کنید یکسان تلقی می شوند.

تفاوت در میزان جذب است. برخی از طرفداران استفاده از مواد مغذی مصنوعی برای بهبود تغذیه اتفاق نظر دارند که جذب آنها از مواد مغذی طبیعی آسان تر است.

از طرف دیگر ، طرفداران تغذیه سالم به شما می گویند که بدن شما بهتر قادر به جذب مواد مغذی از غذاهای تازه و کامل است.

خوب چه کسی درست است؟

اتفاق نظر این است که برخی از مواد مغذی با کارآیی بیشتری از رژیم غذایی شما جذب می شوند ، در حالی که برخی دیگر به شکل مصنوعی با کارآیی بیشتری جذب می شوند.

به عنوان مثال ، اسید فولیک بیشتر از مکمل غذایی از طریق مکمل در دسترس بدن قرار می گیرد. به همین دلیل ، به بیشتر زنان باردار توصیه می شود اسید فولیک خود را به شکل قرص دریافت کنند.

از طرف دیگر ، ویتامین C وقتی از میوه ها و سبزیجات بدست می آید ، فراهمی زیستی بالاتری دارد. به همین دلیل است که توصیه می شود بسیاری از آنها را بخورید.

هنگامی که مواد مغذی خود را از انواع غذاهای کامل دریافت می کنید ، طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را دریافت می کنید. در حالی که ، یک مکمل مصنوعی ممکن است فقط شامل یک ماده مغذی باشد.

این لزوماً چیز بدی نیست. در حالی که بدن شما به بسیاری از مواد مغذی احتیاج دارد ، اما بعضی از آنها بیشتر به بدن خود می رسد تا مصرف شود. آهن یک نمونه است.

انتخاب مواد مغذی


چه به دنبال مکمل های تناسب اندام باشید و چه می خواهید سلامت عمومی خود را بهبود ببخشید ، دانستن اینکه کدام نوع مواد مغذی را انتخاب کنید مفید است.

به طور کلی ، یک برنامه غذایی متعادل بهترین روش برای دریافت سهمیه روزانه مواد مغذی است. با این حال ، مواردی وجود دارد که افزودن یک مکمل مصنوعی ممکن است ایده خوبی باشد.

افرادی که آلرژی غذایی یا عدم تحمل دارند می توانند از مکمل استفاده کنند. این امر به ویژه در صورت محدود بودن کل گروه غذایی صادق است. به عنوان مثال ، حساسیت به شیر ممکن است نیاز به استفاده از مکمل کلسیم داشته باشد.

کسانی که از رژیم وگان استفاده می کنند نیز ممکن است به تقویت مواد مغذی نیاز داشته باشند. به این دلیل که ویتامین B12 را فقط از حیوان می توان دریافت کرد 

محصولات ، بنابراین قطع آنها شما را در معرض خطر کمبود قرار می دهد.

تغذیه ورزشی چیز دیگری است که باید به خاطر بسپارید. اگر یک ورزشکار هستید ، نیازهای غذایی شما ممکن است بیشتر از نیاز متوسط ​​افراد باشد. این بدان معناست که شما ممکن است به یک مکمل نیاز داشته باشید تا شکاف های موجود در برنامه غذایی خود را پوشش دهد.

نکته اصلی در مورد انتخاب مواد مغذی این است که عادات غذایی و وضعیت سلامتی خود را در نظر بگیرید. بهتر است قبل از شروع مصرف هر ماده مغذی مصنوعی ، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پزشک می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید کدام یک از شما مناسب است.

ملاحظات ایمنی


قبل از اینکه مواد مغذی مصنوعی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید ، باید خطرات همراه آنها را درک کنید. این از سلامتی شما محافظت می کند و به شما امکان می دهد از مواد مغذی انتخابی خود بیشترین بهره را ببرید.

بیشترین توجه سمیت است. برخی از مواد مغذی در مقادیر زیاد خطرناک هستند. شما باید مراقب باشید که آنچه در مکمل است با رژیم غذایی خود متعادل کنید تا خیلی زیاد نباشید.

به عنوان مثال می توان به آهن ، ویتامین های A ، D ، E و K و چندین ویتامین B اشاره کرد. در مقادیر زیاد ، ممکن است علائمی از ناراحتی جزئی معده تا نارسایی عضو را تجربه کنید.

انتخاب کردن


اگرچه مواد مغذی مصنوعی و طبیعی ممکن است از نظر شیمیایی یکسان باشند ، قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک برای شما مناسب است ، باید موارد زیادی را در نظر گرفت. اهداف سلامتی ، مشکلات سلامتی فعلی و انتخاب های رژیم غذایی خود را در تصمیم گیری در نظر بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین و سالم ترین زندگی خود به وبلاگ زندگی متعادل ما سر بزنید.

  • melika hasani