روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

۳ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

بهترین مکان برای نصب گاوصندوق به منظور حفظ امنیت هرچه بیشتر اشیاء قیمتی شما چیست؟ اگرچه مکان دقیقی وجود ندارد که در هر خانه ای کار کند، اما دستورالعمل هایی وجود دارد که می تواند به انتخاب یک مکان خوب کمک کند.

 

شما با خرید یک گاوصندوق برای محافظت از اشیاء قیمتی خانه خود در برابر سرقت، آتش سوزی یا سایر بلایای احتمالی تصمیم عاقلانه ای می گیرید. اکثر گاوصندوق های خانگی شامل کیت نصب و دستورالعمل ها هستند. با این حال، هنگام انتخاب بهترین مکان برای نصب گاوصندوق، عوامل خاصی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

دلایل ایمن نگه داشتن

جایگزینی برخی چیزها اگر غیرممکن نباشد، دشوار است. در صورت اتفاق ناخوشایند حمله مسکونی، آتش سوزی، سیل یا سایر بلایای طبیعی، یک گاوصندوق نسوز می تواند به محافظت از این موارد خاص کمک کند. جواهرات، شناسنامه، گذرنامه، اوراق قرضه پس انداز تنها چند نمونه هستند.

 

قبل از انجام این سرمایه گذاری، بررسی کنید که گاوصندوق توسط سازنده درجه بندی شده است تا در برابر گرمای آتش مقاوم باشد. شما می توانید یک گاوصندوق را با قفل کلیددار و ترکیبی انتخاب کنید.

بهترین مکان برای نصب گاوصندوق در خانه

هیچ مکان مطمئنی وجود ندارد که برای هر ملک مسکونی توصیه شود. هر خانه ای متفاوت است. با این حال، ما می توانیم برخی از نشانه ها را برای مکان های امن تر برای نصب یک گاوصندوق برای محافظت از اشیاء قیمتی در برابر سرقت، آتش سوزی و سیل ارائه دهیم.

 

در صورت سرقت

به دنبال مکانی باشید که در یک مکان کم تردد است یا به سختی می توانید بخشی از خانه را پیدا کنید. باید خارج از دید ساده باشد و در ساختار خانه تعبیه شده باشد. پیشنهاد می کنیم آن را در کمد کت یا کمد اتاق خواب مهمان قرار دهید. گاوصندوق باید در دیوار قرار داشته باشد و با دری پوشانده شود که در هم می آمیزد یا می توان کابینت هایی در اطراف آن ساخت تا با کمد مطابقت داشته باشد.

 

در صورت وقوع آتش سوزی

آتش سوزی دومین تهدید بزرگ برای خانه شماست. امن ترین مکان برای نصب گاوصندوق در گوشه ای است که دو دیوار بیرونی به هم می رسند. این بیشترین محافظت و پشتیبانی را برای یک گاوصندوق سنگین فراهم می کند. در خانه‌ای که چندین سطح دارد، بهتر است گاوصندوق را در طبقه همکف نگه دارید. اگر خانه یا آپارتمان شما مجهز به سیستم اضطراری باشد، نصب آن در محدوده آبپاش نیز هوشمندانه است.

 

در صورت وقوع سیل

برای جلوگیری از آسیب دیدن یا گم شدن اشیای قیمتی شما در اثر سیل، مطمئن شوید که گاوصندوق بالای سطح زمین نصب شده است. در مناطقی که مکرراً سیل می‌آیند، ساخت یک پایه بتنی یا فولادی برای پشتیبانی از گاوصندوق توصیه می‌شود. پایه را می توان در ساختار خانه لنگر انداخت و گاوصندوق را حداقل دو فوت از کف دور نگه داشت. اگرچه گاوصندوق های آتش نشانی معمولاً سطحی از مقاومت در برابر آب را ارائه می دهند، اما اسناد ارزشمند، لوازم الکترونیکی یا عکس ها را در یک ظرف ضد آب نگهداری کنید تا مطمئن شوید.

 

جایی که نباید گاوصندوق نصب کرد

برخی مکان‌های به وضوح کمتر امن در خانه وجود دارد که نصب ایمن در آن‌ها توصیه نمی‌شود.

 

ما همیشه پیشنهاد می کنیم مکانی را خارج از اتاق خواب اصلی انتخاب کنید. این معمولاً جزو اولین مکان هایی است که سارقان به دنبال گاوصندوق می گردند.

از گاراژ دوری کنید. معمولاً این منطقه از نظر سرقت، آتش سوزی، سیل و سایر بلایای طبیعی کمترین امنیت خانه را دارد. درهای گاراژ اغلب باز می شوند و باز می مانند. به علاوه، یافتن و حذف گاوصندوق در اینجا آسان است.

آماده شدن برای نصب گاوصندوق در خانه شما

دستورالعمل‌های نصب شامل فهرستی از ابزارهای ساده است که احتمالاً شامل یک مجموعه سوکت، مته، مته‌ها، پیچ گوشتی‌ها و یک خودکار می‌شود. بسته به نوع کفپوشی که قصد دارید گاوصندوق خود را روی آن تعمیر کنید، ممکن است به ابزار خاصی نیز نیاز داشته باشید. برای مثال، بریدن موکت ممکن است برای دسترسی شما به زیرانداز ضروری باشد. قبل از نصب گاوصندوق حتماً منطقه خود را تمیز و به درستی آماده کنید.

 

نصب ایمن روی کف بتنی

گاوصندوق را در جای خود قرار دهید و در را باز کنید. در داخل، شما باید تعدادی سوراخ از قبل در پایه را ببینید. از نشانگر خود برای توجه به جایی که باید در بتن سوراخ کنید استفاده کنید. گاوصندوق را کنار بگذارید و مته خود را با اندازه صحیح طبق دستورالعمل آماده کنید. اگر سوراخ‌ها را خیلی بزرگ دریل کنید، باید پیچ‌های بزرگ‌تری بخرید و اندازه سوراخ‌های از پیش سوراخ‌شده داخل گاوصندوق را افزایش دهید تا ادامه دهید.

 

هنگامی که اندازه کامل شد، شاخه های خام کیت ثابت را در سوراخ ها قرار دهید و گاوصندوق را بالای آنها قرار دهید. مرحله آخر این است که پیچ ها را در سوراخ های پیلوت داخلی پیچ کنید و گاوصندوق را روی فونداسیون سیمانی خود محکم کنید.

 

نصب ایمن روی کفپوش های چوبی

شما می‌خواهید دستورالعمل‌های اولیه ذکر شده در بالا را دنبال کنید، اما هنگام نصب گاوصندوق خود روی یک کف چوبی ملاحظات دیگری نیز وجود دارد. خود تخته های کف به اندازه کافی قوی و ایمن نیستند که بتوانند وزن گاوصندوق سنگین را تحمل کنند. بنابراین، باید فضایی برای گاوصندوق خود پیدا کنید که در آن تیرچه کف وجود دارد.

 

اکثر گاوصندوق ها با پیچ و مهره و ابزار مناسب برای نصب چوبی عرضه نمی شوند، بنابراین می خواهید پیچ ​​های بلندی تهیه کنید که به اندازه کافی عمیق باشند تا به تیرچه های کف شما نفوذ کنند و آنها را با یک مهره محکم کنید. همچنین ممکن است علاوه بر پیچ و مهره های کوچ از چسب هایی مانند Gripfill استفاده کنید. با این حال، شما نباید گاوصندوق های خاصی را بچسبانید، به خصوص آنهایی که بیش از 100 کیلو وزن دارند، بدون مشورت با متخصص.

 

اقدامات احتیاطی اضافی برای نصب ایمن

برای اینکه خارج کردن گاوصندوق توسط شخص یا بلایای طبیعی دشوارتر شود، باید آن را در قسمتی از ساختمان محکم کرد. این می تواند شامل یک کف بتنی، بخشی از فونداسیون یا یک دیوار خارجی باشد. بهتر است آن را روی یک سطح چوبی نصب نکنید زیرا این کار باعث می شود که از جای خود خارج شود.

 

در صورت امکان، باید گاوصندوق را از دید عمومی پنهان نگه دارید. کابینت های سفارشی، قطعات بزرگ مبلمان، آویزهای دیواری یا درهایی که با دیگر فضاهای ذخیره سازی خانه ترکیب می شوند می توانند برای پوشاندن آن استفاده شوند.

 

اگر گرمایش از کف دارید هرگز هیچ نوع سوراخکاری روی تخته کف انجام ندهید. حواستان به لوله‌هایی باشد که ممکن است از زیر کفپوش عبور کند و این ممکن است نیاز به کشیدن تخته‌های کف یا پیدا کردن نقشه‌های ساختمان شما داشته باشد. اگر در هر نقطه ای در مورد آنچه در زیر آن نهفته است مطمئن نیستید، با یک متخصص نصب ایمن با تجربه تماس بگیرید.

 

  • melika hasani
  • ۰
  • ۰

 

 

با گسترش فن آوری های دیجیتال، هر سند کپی در حال حاضر به نسخه نرم افزاری تبدیل شده و در یک کامپیوتر ذخیره می شود. با این حال، مواردی وجود دارد که به سادگی باید در شکل فیزیکی آن نگهداری شوند - چه اسناد شخصی مانند شناسنامه و گذرنامه، یا اسناد تجاری مانند اسناد و قراردادهای قانونی ارزشمند. این اسناد همچنین از همه مهمتر هستند.

 

صندوق‌های امن چه مالک یا اجاره‌ای، به شما امکان می‌دهند اسناد ارزشمند خود را ایمن نگه دارید. آنها نه تنها از نفوذ و سرقت جلوگیری نمی کنند، بلکه می توانند اسناد شما را در برابر آتش سوزی و آسیب محافظت کنند.

 

اگر هنوز مطمئن نیستید که جعبه های گاوصندوق چه چیزی می توانند ارائه دهند، این مقاله همه چیزهایی را که در مورد جعبه های گاوصندوق می دانید به شما نشان می دهد که چرا باید از آنها استفاده کنید و هنگام تهیه آن به دنبال چه چیزی باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

 

چرا ازگاوصندوق استفاده کنیم

قبل از اینکه به نحوه انتخاب بهترین جعبه های گاوصندوق بپردازیم، بیایید کمی عمیق تر به دلایلی که چرا باید در وهله اول از یک جعبه گاوصندوق استفاده کنید، بپردازیم.

محافظت در برابر حوادث و حوادث

همانطور که در بالا ذکر شد، صندوق های امن از اسناد غیر قابل تعویض شما در برابر حوادثی مانند آتش سوزی محافظت می کنند که یکی از قانع کننده ترین دلایل استفاده از آن است. بهتر است برای اتفاقات غیرمنتظره آماده شوید تا اینکه وقتی مشکلی پیش می آید غافلگیر شوید.

 

اگر خوش شانس باشید، ممکن است از قبل بیمه ای برای محافظت از محل کسب و کار خود در صورت وقوع حادثه داشته باشید. با این حال، بسیار بهتر است که اسناد خود را در یک صندوق امان نگه دارید. بعلاوه، با دانستن اینکه آنها بدون توجه به جایی که هستید امن هستند، آرامش خاطر خواهید داشت.

 

جلوگیری از سرقت

البته یکی از شناخته شده ترین دلایل خرید گاوصندوق جلوگیری از سرقت است.

 

با صندوق امانات، می توانید با دادن کد پین به افراد مجاز اجازه دسترسی بدهید. بنابراین، شما دقیقا می دانید که چه کسی دسترسی دارد و چه کسی دسترسی ندارد. اجازه دسترسی انتخابی از اشیاء با ارزش شما در برابر افراد غیرمجاز یا دست های کنجکاو محافظت می کند.

 

علاوه بر این، قرار دادن اسناد خود در یک کشوی قفل شده به اندازه کافی امن نیست. در مقایسه با جعبه‌های امن، واحدهای کشو دارای قفل را می‌توان به‌راحتی یا با یک لنگ یا با برداشتن قفل باز کرد. جعبه های گاوصندوق نسبت به این کشوها به مراتب در برابر سرقت مقاوم تر هستند. آنها سیستم قفل پیچیده تری دارند که از ورود اجباری و دستکاری جلوگیری می کند. علاوه بر این، مواد سنگین و مستحکم گاوصندوق، حمل و باز شدن آن را سخت می کند. بنابراین، جعبه گاوصندوق را در برابر سرقت مقاوم می کند.

 

پس انداز کنید

اگرچه صندوق امانات یک سرمایه گذاری برای شما خواهد بود، اما در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

 

جایگزینی اسناد تجاری از دست رفته می تواند پرهزینه باشد. حتی اگر هزینه زیادی نداشته باشند، جایگزینی چنین اسنادی قطعا به زمان مناسبی نیاز دارد. این ممکن است باعث تاخیر در فرآیندهای درخواست یا در شرایطی شود که به این اسناد نیاز است، به خصوص زمانی که مهلتی وجود دارد. از دست دادن زمان و تاخیر می تواند منجر به از دست دادن درآمد نیز شود.

 

در دراز مدت، یک صندوق امانات هزینه خود را خواهد پرداخت. با محافظت از اسناد خود از مشکلات پرهزینه جلوگیری کنید.

 

از گم شدن اسناد خودداری کنید

مهم نیست چقدر سازماندهی شده اید، همیشه این احتمال وجود دارد که وسایل شما جابه جا شوند، در جای خود قرار نگیرند یا گم شوند.

 

با با ارزش ترین اسناد خود، می خواهید همیشه از مکان دقیق آنها مطمئن شوید. جعبه های گاوصندوق هرگونه حدس و گمان در مورد محل قرار گرفتن اقلام مهم شما را از بین می برند.

 

همانطور که قبلاً ذکر شد، محدود کردن دسترسی به افراد منتخب همچنین به شما امکان می‌دهد کنترل کنید چه کسی به اشیاء قیمتی موجود در گاوصندوق دسترسی دارد. با این کار اسناد شما به دست افراد نامناسب نمی رسد و در نتیجه احتمال گم شدن اقلام خود را به حداقل می رساند.

 

نحوه انتخاب گاوصندوق

البته گاوصندوق های مختلفی با مشخصات و امکانات متنوع در بازار وجود دارد. شما می خواهید مطمئن باشید که مناسب ترین جعبه گاوصندوق را برای کسب و کار خود انتخاب می کنید بسته به اینکه از آن برای چه کاری استفاده می کنید. در اینجا 6 نکته را در هنگام انتخاب جعبه های امن ذکر می کنیم.

اندازه گاوصندوق

 

جعبه گاوصندوق شما باید چقدر بزرگ باشد؟ این بستگی به آنچه در آن نگه دارید دارد.

 

مطمئن شوید که ابعاد جعبه گاوصندوق خود را به درستی تعیین کرده و قبل از خرید از اندازه صحیح آن اطمینان حاصل کنید. بهترین راه برای انتخاب اندازه مناسب برای صندوق امانات این است که ابعاد وسایل خود را اندازه گیری کنید و تخمین تقریبی از فضایی که آنها اشغال می کنند داشته باشید.

 

بیشتر جعبه‌های امن برای استفاده تجاری از نظر اندازه خیلی بزرگ نیستند، زیرا فقط اسناد و مدارک مهم در داخل نگهداری می‌شوند.

مقاومت در برابر آتش

یک جعبه گاوصندوق مقاوم در برابر آتش یک سرمایه گذاری مهم برای هر کسب و کاری است.

 

آتش سوزی یکی از شایع ترین و خطرناک ترین حوادثی است که می تواند در یک ملک یا محل رخ دهد. تنها در سال 2016، نیروی دفاع مدنی سنگاپور (SCDF) به 3871 تماس آتش سوزی دیگر پاسخ داده است و 12.1 درصد مربوط به اماکن غیر مسکونی است که شامل املاک تجاری و صنعتی می شود. آتش‌سوزی‌ها را دست کم نمی‌گیرید، می‌توانند در مقیاس بزرگ باشند و حتی اطراف اطراف را تحت تأثیر قرار دهند.

 

در حالی که محل شما ممکن است در برابر خطراتی مانند آتش سوزی بیمه شده باشد، اما همچنان بهتر است که ایمن باشید تا متاسف باشید. محافظت از اشیای قیمتی شما در یک جعبه گاوصندوق مقاوم در برابر آتش خطر بسیار کمتری نسبت به تعویض آنها در هنگام آسیب دیدن آنها در آتش سوزی دارد.

 

درجه مقاومت در برابر آتش یک جعبه گاوصندوق بستگی به این دارد که چه چیزی می تواند در برابر آتش محافظت شود و چه مدت می توان آن را محافظت کرد. به عنوان مثال، برای محافظت از اقلامی مانند اسناد و مدارک کاغذی، دمای داخلی صندوق امانات باید زیر 350 درجه باشد. اگر اقلامی مانند سخت‌افزار رایانه، کارت‌های حافظه یا دی‌وی‌دی را ذخیره می‌کنید، برای محافظت از آن‌ها در برابر آتش‌سوزی به دمای داخلی بسیار پایین‌تری نیاز دارید.

 

اکثر گاوصندوق ها حدود 30 دقیقه حفاظت در برابر آتش را ارائه می دهند. همچنین برخی از گاوصندوق ها در بازار وجود دارد که یک ساعت یا بیشتر مقاومت در برابر آتش را ارائه می دهند، اگرچه گران تر هستند. با این حال، در بیشتر موارد، 30 دقیقه حفاظت در برابر آتش تمام چیزی است که برای ایمن نگه داشتن اسناد خود قبل از فروکش کردن آتش نیاز دارید.

 

مقاومت در برابر سرقت

برخی از گاوصندوق ها نسبت به سایرین در برابر سرقت مقاوم ترند. درجه مقاومت شما در برابر سرقت بستگی به نوع اقلامی دارد که قصد دارید در داخل آن نگهداری کنید.

 

اگر یک کسب و کار جواهرات یا ساعت های لوکس دارید، فروشگاه شما احتمالاً هدف سرقت و سرقت قرار می گیرد. بنابراین، برای محافظت از با ارزش ترین اقلام خود به یک گاوصندوق مقاوم در برابر سرقت نیاز دارید. از سوی دیگر، اگر فقط اسناد طبقه بندی شده یا اطلاعات تجاری محرمانه را نگهداری می کنید، احتمال کمتری دارد که هدف چنین جنایتی قرار بگیرید. در این صورت ممکن است نیازی به گاوصندوق بسیار مقاوم در برابر سرقت نداشته باشید. فقط یک گاوصندوق با مقاومت متوسط ​​کافی است.

 

برای آزمایش مقاومت در برابر سرقت، تیم آزمایش از مواد منفجره، ابزار و مشعل‌ها برای باز کردن یک جعبه امن استفاده می‌کند. درجه مقاومت در برابر سرقت بستگی به مدت زمان باز کردن با استفاده از این روش ها دارد.

 

همچنین می‌خواهید مطمئن باشید که گاوصندوق شما به اندازه‌ای سنگین است که به راحتی از بین نرود. اگر گاوصندوق شما کوچک و سبک است، مطمئن شوید که روی یک کیت پیچ و مهره برای محکم کردن و چسباندن آن به دیوار سرمایه گذاری کنید. این یک عامل بازدارنده بیشتر در برابر سرقت است و برداشتن سریع و آسان اشیاء با ارزش شما را دشوارتر می کند.

 

قیمت

اگرچه هنگام جستجوی گاوصندوق، قیمت را در نظر می گیرید، اما نمی خواهید از آن صرفه جویی کنید. یک گاوصندوق خوب برای مدت طولانی دوام می آورد، بنابراین ارزش آن را دارد که کمی بیشتر برای کیفیت هزینه کنید. و همانطور که قبلاً ذکر شد، یک گاوصندوق خوش ساخت در دراز مدت هزینه خود را پرداخت خواهد کرد.

 

در این مورد، مهم است که نیازها و اولویت های خود را در نظر بگیرید. لازم نیست بزرگترین، شیک ترین و گران ترین جعبه گاوصندوق را بخرید، اگر تنها چیزی که برای نگهداری نیاز دارید چند سند و سوابق است.

 

نوع قفل

گاوصندوق های مختلف مکانیسم های قفل متفاوتی دارند و شما باید در نظر بگیرید که کدام یک برای کسب و کارتان بهترین است.

 

  • melika hasani
  • ۰
  • ۰

 

 

 

لمینت مستقیم در دنیای دندانپزشکی یک روش نسبتاً جدید هستند. این روکش ها که کمتر تهاجمی هستند، می توانند راه مناسبی برای درمان شکاف بین دندان ها، دندان های بدشکل و حتی دندان های تغییر رنگ داده شده باشند. بنابراین، اگر لبخند شما آنطور که می‌توانست روشن، سفید و درخشان نیست، ممکن است زمان آن رسیده که این روش نسبتاً جدید را در نظر بگیرید.

لمینت دندان چیست؟

روکش های لمینت مستقیم جایگزین کمی محافظه کارانه تر برای روکش های سنتی سرامیکی هستند. تفاوت اصلی روکش های سنتی با روکش های لمینت مستقیم در نحوه استفاده از روکش ها است.

اگر روکش های سنتی سرامیکی یا چینی را انتخاب کنید، قبل از اینکه قالبی از دندان های شما ساخته شود، سطح دندان های شما صاف می شود و تا نیم میلی متر از دندان های شما برداشته می شود. سپس این قالب به آزمایشگاه فرستاده می شود تا روکش های جداگانه برای هر یک از دندان های شما مجسمه سازی شود. سپس روکش ها به دقت روی دندان های شما چسبانده می شوند.

هنگام استفاده از ونیرهای لمینت مستقیم، سطح دندان‌های شما حکاکی می‌شود (به جای صاف شدن)، و سپس یک پوشش چسب اعمال می‌شود. سپس لایه‌هایی از پلاستیک رنگی دندان برای بازسازی کل سطح جلوی دندان اعمال می‌شود. نور شدیدی در طول لایه‌بندی اعمال می‌شود تا پلاستیک را خشک و سفت کند، که سپس کانتور شده و صیقل داده می‌شود تا ظاهری طبیعی به دندان بدهد.

طول عمر لمینت دندان 

در مورد ونیر حتما از دندانپزشک خود در مورد گزینه های خود سوال کنید. دریابید که چه نوع روکش هایی را ارائه می دهند و توصیه می کنند. پرسلین شاید رایج ترین ماده مورد استفاده برای لمینت دندان می باشد. و دلیل خوبی هم در پشت این کار وجود دارد: پرسلین ماده نازک و شفافی است که ظاهر شبیه به دندان های طبیعی دارد.

روکش های پرسلین به خاطر طول عمر شهرت دارند. تحقیقات فراوانی در سال 2018 نشان می‌دهد که طول عمر لمینت ها در اکثر موارد می‌توانند 10 سال یا بیشتر هم میتواند باشد. یک مرکز معتبر تحقیقی را روی 84 نفر که لمینت دندان نصب کرده بودند، نشان داد که روکش‌ها تا 20 سال دوام آورده‌اند.

همان بررسی سال در 2018 نشان داد که برخی از لمینت ها طول عمر پایین تری دارند. ماندگاری کوتاه مدت لمینت دندان، ممکن است به این دلیل باشد که لمینت های سرامیکی از قبل به درستی آماده نشده اند. لمینت سرامیکی می توانند از نظر قیمت متفاوت باشند. طبق راهنمای مصرف کننده برای دندانپزشکی، می توانید انتظار داشته باشید که برای هر دندان بین 925 تا 2500 دلار بپردازید. 

یکی دیگر از مواد رایج مورد استفاده برای روکش ها، کامپوزیت بر پایه رزین است. با توجه به منبع معتبری که در بالا ذکر شد، احتمالاً 5 سال یا بیشتر از ونیرهای کامپوزیت دریافت خواهید کرد. نسخه کامپوزیت روکش ها در مقایسه با پرسلن هزینه کمتری دارند، اگرچه دوام زیادی ندارند. کامپوزیت دندان به یک ارائه دهنده بسیار ماهر (دندانپزشک یا متخصص پروتز دندان) نیاز دارند، در حالی که لمینت دندان برای یک نتیجه موفق به یک تکنسین آزمایشگاهی عالی نیاز دارند. برای آگاهی از نکات افزایش طول عمر لمینت دندان، به مقاله زیر مراجعه کنید:

https://iranmehrdental.com/fa/مقالات/ماندگاری-لمینت-دندان

چه چیزی می تواند بر طول عمر لمینت و کامپوزیت تأثیر بگذارد؟

با روکش های دندانی، عوامل متعددی می توانند بر طول عمر نوع روکشی که انتخاب میکنید تاثیر بگذارند. بیایید نگاهی دقیق تر به آنچه که می تواند بر طول عمر لمینت و کامپوزیت تأثیر بگذارد بیندازیم.

  • وضعیت دندان های شما قبل از نصب: به گفته برخی از دندانپزشکان، وضعیت دندان های شما قبل از گرفتن روکش ممکن است بر طول عمر تاثیر بگذارد.

  • مواد سازنده روکش: لمینت های دندان بدون آماده سازی بیشتر از کامپوزیت دوام دارند. با این حال، این گزینه ها گران تر هستند، بنابراین باید هزینه را با طول عمر مورد انتظار سنجید.

  • بهداشت دهان و دندان شما بهداشت خوب دهان واقعا مهم است. مسواک زدن دو بار در روز و نخ دندان کشیدن روزانه برای افزایش طول عمر روکش ها بسیار مهم است. همچنین مهم است که هر 6 ماه یک بار چکاپ و تمیز کردن دندان انجام دهید.

  • محافظت از دهان اگر ورزش تماسی انجام می‌دهید، حتما از محافظ دهانی استفاده کنید تا از پارگی یا شکستن روکش‌هایتان محافظت کند.

  • دندان قروچه: دندان قروچه می تواند فشار زیادی بر روی روکش های شما وارد کند. اگر در هنگام خواب مستعد دندان قروچه هستید، برای محافظت از روکش های خود از محافظ دهان شبانه استفاده کنید.

  • استفاده از دندان به عنوان ابزار از دندان های خود برای باز کردن اشیایی که نمی توانید با دست یا ابزارهای دیگر باز کنید استفاده نکنید.

  • از غذاهای سفت مراقبت کنید. از گاز زدن غذاهایی مانند آب نبات سفت، یخ یا آجیل خودداری کنید.

بسته به نوع روکشی که انتخاب می کنید و سایر عوامل سبک زندگی، طول عمر روکش معمولاً بین 5 تا 10 سال طول می کشد. هنگام انتخاب نوع روکش دندانی مناسب شما، باید چندین فاکتور از جمله هزینه کوتاه مدت و بلندمدت، طول عمر مورد انتظار روکش ها و ظاهری که امیدوارید به دست آورید را بسنجید.

  • melika hasani