روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

۵ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بسیاری از افرادی که به ایمپلنت، به عنوان اولین راه حل جایگزین دندان از دست رفته خود فکر میکنند، اما از آنجایی که ایمپلنت دندان گران است، در کلینیک های مختلف پرس و جو میکنند تا یک ایمپلنت دندان ارزان بکارند. شاید بد نباشد بدانید که چرا قیمت ایمپلنت دندان در ایران و سایر نقاط جهان بالاست. چیزی که دوست داریم درک کنید عواملی است که هزینه ایمپلنت دندان را تعیین می کند. چندین چیز در تعیین قیمت ایمپلنت در ایران وجود دارد. در زیر مهمترین عوامل را بیان می کنیم. 

عواملی که در تعیین قیمت ایمپلنت دندان تاثیر می گذارند

تعداد دندان هایی که به ایمپلنت نیاز دارند

برای شما طبیعی است که ایمپلنت دندان ارزان قیمت بخواهید. در عین حال، شما می خواهید و نیاز دارید که آنها از بالاترین کیفیت برخوردار باشند. ما در کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر هم کیفیت و هم در هزینه صرفه جویی می کنیم. یکی از بزرگترین عوامل در تعیین هزینه نهایی شما تعداد ایمپلنت های دندانی است که شما نیاز دارید. بیماری که میخواهد فقط یکی از دندانهایش را بکارد، نسبت به کسی که قصد ایمپلنت کردن چندین دندان را دارد، به میزان قابل توجهی پول کمتر پرداخت می کند. در دندان پزشکی ایران مهر هزینه ایمپلنت دندان برای هر دندان را در مشاوره اولیه به شما ارائه می دهیم.

 

قیمت ایمپلنت دندان در سال 1401 از 6 تا 16 میلیون است و این قیمت فقط مختص تهران می باشد زیرا هزینه های درمان می تواند به طور قابل توجهی در منطقه متفاوت باشد. اگر چندین دندان از دست رفته دارید، باید رقمی را که برای هر ایمپلنت به شما ارائه می کنیم در تعداد دندان های از دست رفته خود ضرب کنید. 

مکان دندان ها 

دندان‌های از دست رفته جلوی دهان که با لبخند خود را نشان میدهند، نیاز به روش کاشت دندان متفاوتی نسبت به دندان‌های پشتی دارد که برای جویدن استفاده می‌کنید. این تفاوت هزینه ای که می تواند بین بیماران رخ دهد و همچنین هزینه های مختلف برای جایگزینی دندانهای از دست رفته مختلف را توضیح می دهد. چیزی که متخصصان ایمپلنت ایرانمهر بر آن تاکید می کنند، این است که شرایط دهان و دندان هر بیمار با بیمار دیگر متفاوت است. این بدان معناست که شما و خواهرتان می‌توانید هر دو ایمپلنت‌ دندان دریافت کنید و مبالغ متفاوتی برای این روش بپردازید.

 

علاوه بر این، برخی از بیماران موقعیت های پیچیده ای دارند که برای تکمیل آنها به سطح بالایی از تخصص نیاز است. این به طور طبیعی به قیمت ایمپلنت اضافه می کند زیرا برای درمان آنها به زمان، مهارت و استفاده از تجهیزات تشخیصی بیشتر از یک مورد ساده نیاز دارد. مثلا اگر استخوان فک شما از استحکام لازم برخوردار نباشند، باید ابتدا عمل پیوند استخوان انجام شود.

مواد سازنده ایمپلنت

اینکه ایمپلنت دندان از چه ماده ای ساخته شده در هزینه آن اهمیت دارد. معمولا ماده ای که از آن برای کاشت دندان با این روش استفاده میکنند، فلز تیتانیوم است. تیتانیوم فلزی بادوام بوده، با زیست بدن سازگار است و به راحتی با استخوان پیوند می‌یابد. (فرآیند استئواینتگراسیون). این چیزی است که به ایمپلنت کمک می کند تا به طور ایمن در استخوان فک شما محکم شود، درست مانند ریشه دندان طبیعی.

در کاشت ایمپلنت دندان از ماده دیگری به نام زیرکونیا نیز استفاده می شود. روکش زیرکونیا که به روکش بدون فلز نیز معروف است از جنس کریستال است و به مرور زمان به سرامیک تبدیل می شود. روکش زیرکونیا کاملا متناسب با محیط دهان است و هیچ حساسیتی ایجاد نمیکند. قیمت ایمپلنت دندان که از جنس زیرکونیوم باشد معمولا گران تر از روکش تیتانیومی است. 

تبحر متخصص ایمپلنت

شاید تعجب کنید که دندانپزشک عمومی با متخصص ایمپلنت دندان متفاوت است. متخصص ایمپلنت کسی است که سال ها به صورت تخصصی در رشته کاشت دندان فعالیت کرده و با تمام ریزه کاری ها آشنا است، بنابراین کاملا طبیعی است که دستمزدی که یک متخصص ایمپلنت میگیرد بالاتر از دندانپزشک عمومی باشد. هرچه میزان تجربه و مهارت متخصص بالاتر باشد، قیمت ایمپلنت دندان نیز گران تر خواهد شد.

برند ایمپلنت دندان

یکی دیگر از عوامل مهم در ایمپلنت دندان برند آن می‌باشد، مثلاً ایمپلنت‌های سوئیسی و آلمانی به‌دلیل کیفیت متریال سازنده گران‌تر از برندهای ایرانی یا چینی هستند.

هزینه مشاوره ایمپلنت دندان چقدر است؟

اولین قدم مراحل کاشت ایمپلنت، مشاوره با متخصص این روش است. معمولا بابت مشاوره برای ایمپلنت دندان مبلغی دریافت نمیشود و اگر هم دندانپزشک یا کلینیکی هزینه ای بگیرد، معمولا مبلغ زیادی نخواهد بود. 

قیمت ایمپلنت دندان در سال 1401 در تهران

جدول هزینه ایمپلنت دندان در سال 1401 در کلینیک ایرانمهر به شرح زیر می باشد:

 

در صورت استفاده از روکش زیرکونیا به جای پی اف ام به ازای هر واحد 800,000 تومان هزینه مازاد دریافت می شود .*

زمان تحویل پروتز ایمپلنت به بیمار ، بسته به نوع ایمپلنت و شرایط بیمار ، یک ماه الی شش ماه متغیر است.

ضمانت روکش ایمپلنت از تاریخ تحویل پروتز 6 ماه می باشد . در صورت وجود هرگونه مشکل پس از این مدت تنها هزینه های لابراتور از بیمار دریافت می گردد .

قیمت ایمپلنت های اعلام شده بدون احتساب هزینه های درمان های جانبی مانند کشیدن دندان ، پیوند استخوان و سینوس لیفت و ... می باشد.

جدول هزینه های جانبی جراحی ایمپلنت دندان در سال 1401 در کلینیک ایرانمهر به شرح زیر میباشد:

شرایط اقساطی هزینه ایمپلنت دندان چیست؟

با اینکه بسیاری از کلینیک های دندانپزشکی شرایط پرداخت اقساطی ندارند اما کلینیک ایرانمهر جهت رفاه حال بیماران عزیز، شرایط اقساطی بسیار ساده ای را در نظر گرفته تا همه افراد بتوانند از خدمات کاشت دندان باکیفیت این کلینیک استفاده نمایند. شرایط پرداخت اقساطی ایمپلنت دندان در جدول ذیل آورده شده است:

  • melika hasani
  • ۰
  • ۰

 

تعداد کمی از بیماران در این عصر آماده راه رفتن با دندان تراشیده یا فاصله زیاد بین دندان های جلویی خود هستند. این نیز ضروری نیست، زیرا در حال حاضر راه های زیادی برای بهبود لبخند شما وجود دارد. کامپوزیت مستقیم رزین یکی از گزینه هایی است که به طور گسترده در دندان های جلویی برای حل این مشکلات استفاده می شود.

کامپوزیت دندان چیست؟

با کامپوزیت مستقیم رزین، دندانپزشک مواد رزین همرنگ دندان را روی دندان آسیب دیده شما اعمال می کند. رزین با استفاده از چسب متصل می شود و با نوری با شدت بالا پخت می شود که باعث می شود ماده به دندان "پیوند" شود. این یک راه مطمئن برای بازیابی دندان های شکسته جلو یا پر کردن شکافی است که باعث ناراحتی شما می شود. بسیاری از انواع رزین های کامپوزیت فاقد BPA هستند که در دراز مدت آنها را ایمن تر می کند.

کامپوزیت دندان چقدر طول می کشد؟

کامپوزیت روی دندان های جلویی می تواند بین 4 تا 8 سال طول بکشد که بستگی به محل دندان باند شده، نیش شما و عادات غذایی شما دارد. معمولاً بهتر است از گاز زدن مستقیم غذای خود، به ویژه مواد مصرفی سخت که می توانند ساختار کامپوزیت دندانی را به خطر بیندازند، خودداری کنید.

هزینه کامپوزیت دندان چقدر است؟

میانگین هزینه کامپوزیت دندان برای هر دندان متغیر است. بسته به دلیل شما برای انجام این درمان، بیمه شما ممکن است درصدی از آن را بپردازد. هنگامی که دندانپزشک شما این کار را به دلایل ساختاری یا پر کردن حفره توصیه می کند، احتمال اینکه پوشش شما به دلایل زیبایی باشد بیشتر است. پیوند دندان معمولاً فقط به یک بار مراجعه به دندانپزشک نیاز دارد.

مدیریت پیوند رزین مستقیم شما

حفظ لبخند به اندازه بازگرداندن آن مهم است، بنابراین پس از انجام کامپوزیت (و هزینه آن) دندان آخرین چیزی که می خواهید تغییر رنگ آن است. بر خلاف مینای دندان طبیعی، ماده کامپوزیت غیر متخلخل است. لکه ها زمانی ایجاد می شوند که مواد رنگی مختلف به منافذ سطحی دندان نفوذ کنند. از آنجایی که پرسلن و رزین کامپوزیت غیر متخلخل هستند، تغییر رنگ نمی دهند، اما ممکن است لکه شوند. این بدان معناست که در حالی که باند دندان شما ممکن است تغییر رنگ دهد، نمی توان آن را سفید کرد، که می تواند به مرور زمان ظاهری کدر و خاکستری ایجاد کند.

آیا کامپوزیت بهتر از ونیر است؟

ونیرها از لایه نازکی از پرسلن دندان ساخته می شوند که جایگزین مینای دندان شده و به دندان طبیعی زیرین چسبیده می شود. اینها معمولاً ظاهر بهتری نسبت به اتصال کامپوزیت دارند و چینی لکه نمی‌کند. ونیرها معمولاً بسیار گرانتر از چسباندن هستند، بنابراین اگر بودجه نگران کننده است، چسباندن راه حل خوبی برای شما است.

آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟

این روش معمولاً شامل درد نمی شود، بیشتر به این دلیل که بخشی از دندانی که دندانپزشک روی آن کار می کند حساسیت بسیار کمی دارد. این بدان معنی است که نیازی به بیهوشی نیست، که این روش را به گزینه ای امن تر از برخی دیگر تبدیل می کند. در نتیجه، هیچ زمان بهبودی نیز وجود ندارد، اگرچه معمولاً به بیماران توصیه می‌شود تا ۴۸ ساعت پس از عمل از کشیدن سیگار، نوشیدن چای، قهوه یا شراب قرمز و همچنین سایر غذاها و نوشیدنی‌هایی که ممکن است دندان‌ها را لکه دار کنند، خودداری کنند.

مزایای کامپوزیت

برخی از دلایل محبوبیت کامپوزیت دندان در بین بیماران عبارتند از:

  • هزینه - این یکی از کم هزینه ترین فرآیندهای آرایشی است که می توانید دریافت کنید.
  • زمان – کامپوزیت را می توان در یک بار مراجعه به مطب انجام داد، به جای زمانی که برای آماده سازی و قرار دادن روکش دندان صرف می شود.
  • درد - این روش غیر تهاجمی است و به طور کلی به برداشتن دندان بسیار کمی نیاز دارد. در مواردی، بیماران می توانند انتخاب کنند که در طی یک جلسه، چندین دندان باند شوند.

معایب

انباشته شدن لکه ها: اگرچه با کامپوزیت می توانید نتایج عالی به دست آورید، کامپوزیت رزین بعد از مدتی رنگ می گیرد. روکش ها و روکش های دندانی گزینه ای بسیار مقاوم تر در برابر لکه خواهند بود.

دوام: روکش‌ها و روکش‌ها سخت‌تر هستند و به راحتی شکسته می‌شوند، به این معنی که معمولاً بسیار بیشتر از چسبندگی دوام می‌آورند.

  • melika hasani
  • ۰
  • ۰

 

کامپوزیت های دندانی امروزه از رایج ترین مواد مورد استفاده در کلینیک های دندانپزشکی هستند که عمدتاً برای بازسازی های زیبایی قدامی و همچنین برای پرکردن یا پرکردن دندان های خلفی استفاده می شوند. به منظور انطباق با نیازهای خاص هر بیمار، انواع متعددی از کامپوزیت ها با ویژگی ها و نحوه استفاده متفاوت در بازار ظاهر شده اند و گاهی اوقات انتخاب مناسب ترین کامپوزیت دندان برای هر مورد بالینی کمی گیج کننده است.

انواع کامپوزیت های دندانی و کاربردهای اصلی آنها در دندانپزشکی:

کامپوزیت های قدامی:

کامپوزیت های قدامی که کامپوزیت های زیبایی نیز نامیده می شوند، برای ترمیم های دندانی استفاده می شوند که در آنها نتیجه زیبایی با پرداخت بسیار طبیعی مهم است. مزیت اصلی کامپوزیت‌های زیبایی این است که می‌توان آن‌ها را با ماندگاری بالا براق کرد و به همین دلیل در دندانپزشکی برای ترمیم‌های زیبایی قدامی مناسب‌تر هستند. این کامپوزیت ها امکان تغییر رنگ، شکل و اندازه قطعه دندانی را بدون نیاز به کنده کاری فراهم می کنند. در سرنگ و کپسول مشاهده کنید. می‌توانید لحن و شفافیتی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد: A1، A2، A3، A3.5، A4، B1، B2، B3، C2، C3، C4، D3، IB1، OA2، OA3.5 و غیره. GRADIA DIRECT از کامپوزیت های GC از GC یا SPECTRUM از Dentsply کاتالوگ بسیار گسترده ای از تن ها را ارائه می دهد و مطمئناً خواهید توانست رنگی را پیدا کنید که با نیازهای هر ترمیم زیبایی سازگار باشد.

کامپوزیت های خلفی:

کامپوزیت خلفی مخصوصاً برای ترمیم دندان ها در ناحیه خلفی نشان داده شده است. این کامپوزیت ها با در نظر گرفتن افزایش فشار جونده که ترمیم های خلفی تحت آن قرار می گیرند، طراحی شده اند. نتیجه استفاده از آنها ترمیم دندان بسیار قابل اعتماد و طولانی مدت است. شما می توانید کیت های کامپوزیت را پیدا کنید که شامل سرنگ هایی در رنگ های مختلف و لوازم جانبی لازم (چسب، حکاکی، راهنمای رنگ، نکات ...) می شود، به عنوان مثال ما کیت 3M Espe FILTEK P60 را توصیه می کنیم. یا می‌توانید پرکننده‌های کامپوزیت را مستقیماً در سرنگ یا کپسول خریداری کنید، مانند سرنگ‌های 4.9 گرمی Kuraray CLEARFIL MAJESTY یا کپسول‌های 0.25 گرمی Kerr SONICFILL.

بیشتر بخوانید: بهترین برند کامپوزیت دندان

کامپوزیت های سیال:

کامپوزیت یا جریان سیال اساساً با سازگاری و سیالیت عالی مشخص می شود. این به دندانپزشک راحتی زیادی در کار با کامپوزیت می دهد. در دندانپزشکی، کامپوزیت‌های مایع برای پر کردن حفره‌های کوچک در دندان‌ها مانند شقاق، منافذ یا پوسیدگی‌های کوچک باقی‌مانده اندام استفاده می‌شوند. ما سرنگ کامپوزیت سیال SDI Wave Flow را به دلیل نسبت قیمت/عملکرد عالی آن یا Tetric EvoFlow از کامپوزیت Ivoclar Vivadent را به دلیل کیفیت عالی و طیف گسترده ای از سایه های موجود توصیه می کنیم.

کامپوزیت های جهانی:

کامپوزیت های یونیورسال برای استفاده در ترمیم های زیبایی دندان های قدامی و خلفی طراحی شده اند. برای هماهنگی با سایه مینای دندان، این کامپوزیت ها در طیف وسیعی از سایه ها موجود هستند. کامپوزیت جهانی را می توان در فرمت های مختلف از جمله سرنگ، کپسول یا مایع یافت. این کامپوزیتها شامل:

  • کامپوزیت Tetric Evoceram از Ivoclar: در کیت، در سرنگ و در کپسول
  • کامپوزیت Filtek Suprem XTE از 3M: موجود در کیت سرنگ + لوازم جانبی، کیت کپسول + لوازم جانبی، یا پر کردن مجدد
  • نسبت کیفیت به قیمت: کامپوزیت میکرو هیبریدو از Medicaline در 4.5 گرم. سرنگ، یا در کیت سرنگ + لوازم جانبی (چسب، نوک، برس)

کامپوزیت های خود پخت:

در کامپوزیت های با پلیمریزاسیون دوگانه یا خود پخت، انجام فرآیند پلیمریزاسیون با نور غیر ضروری است. به همین دلیل، از این کامپوزیت ها برای ساخت هسته استفاده می شود (زیرا اگر هسته خراب شده باشد اما پل در شرایط خوبی باشد، بسیار مفید است). در این موارد از آن در داخل بریج به عنوان قالبی برای استامپ کاذب استفاده می‌شود.) استفاده از کامپوزیت خود کیور برای پر کردن حفره‌های دندان‌های خلفی که کیفیت مکانیکی بیشتر ترجیح داده می‌شود یا اگر حفره بسیار بزرگ باشد نشان داده می‌شود. و لایه بندی یک کامپوزیت لایت کیور بسیار کند است.

کامپوزیت های پرکننده حجیم:

کامپوزیت های سنتی باید به تدریج قرار داده شوند تا امکان پخت کامل لایه ها و کاهش انقباض فراهم شود. با این حال، کامپوزیت های Bulk Fill به طور ویژه طراحی شده اند تا از قرار دادن چندین لایه جلوگیری کنند یا کل ترمیم را فقط در یک لایه انجام دهند. مواد مختلف آن‌ها به عمق پخت، یکپارچگی حاشیه‌ای و سازگاری آن‌ها از طریق افزودنی‌های ویژه برای عملکرد بالینی خوب، حتی در استفاده از حجم‌های زیاد کامپوزیت، مربوط می‌شود. Bulk Fill برای ساده کردن قرار دادن آن و همچنین ارائه پتانسیل کامل و صرفه جویی در زمان در عملیات آماده شده است.

کامپوزیت های ارتودنسی:

کامپوزیت های ارتودنسی رزین هایی هستند که برای درمان های ارتودنسی دندان استفاده می شوند، به عنوان مثال برای سیمان کردن براکت ها، باند ارتودنسی باندها و غیره استفاده می شوند. آنها به صورت سرنگ یا خمیر در یک کارتریج می آیند.

  • melika hasani
  • ۰
  • ۰

 

اخیراً، جوش شیرین به عنوان پاک کننده سبز و زیبایی طبیعی مورد توجه قرار گرفته است. از استفاده از آن برای شستن موهایتان گرفته تا درمان جادویی عفونت ادراری گرفته تا تسکین نیش حشرات، اینترنت ادعا نمی کند که پودر قادر به انجام آن نیست.

و در حالی که درست است که جوش شیرین برای درخشان کردن وان شما و خنثی کردن بوی ناخواسته بدن عالی است، به این معنی نیست که شروع به مالیدن آن روی صورتتان ایده خوبی است. در اینجا دلیل آن است.

چرا نباید از جوش شیرین برای شستن صورت استفاده کرد؟

دلایل زیادی وجود دارد که هرگز نباید جوش شیرین را روی صورت خود قرار دهید. شامل:

خیلی ابتدایی

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم، بیشتر برای تسکین سوزش سر دل استفاده می شود، زیرا یک ماده شیمیایی اساسی است که به خنثی کردن اسید کمک می کند. این ممکن است روی پوست نیز اتفاق بیفتد. در حالی که متخصصان پوست گاهی اوقات از جوش شیرین برای خنثی کردن لایه برداری شیمیایی در مطب استفاده می کنند، به طور کلی برای شستشوی کلی بسیار اساسی است، به خصوص اگر مکرر استفاده شود.

پوست سالم کمی اسیدی است. این پوشش اسیدی به تشکیل یک سد محافظ کمک می کند و برای سلامت کلی پوست مهم است. شستن با جوش شیرین می تواند سد چربی محافظ پوست را از بین ببرد، PH آن را تغییر دهد و باکتری های طبیعی روی سطح را که به جلوگیری از عفونت و آکنه کمک می کند، مختل کند. این می تواند شما را با پوست کنده شده ای که مستعد عفونت و جوش است ایجاد کند.

حساسیت

در حالی که به طور کلی مضر نیست، جوش شیرین می تواند پوست را تحریک کند. بیشتر مردم تا زمانی که شروع به استفاده مستقیم از جوش شیرین روی پوست خود نکنند، نمی دانند که نسبت به جوش شیرین حساس هستند. به دلیل ایجاد بثورات زیر بغل، قرمزی و سوزش برای برخی افراد هنگام استفاده در دئودورانت های خانگی یا طبیعی بدنام است.

اگر به جوش شیرین واکنش نشان می دهید، از محصولات جوش شیرین اجتناب کنید و از لوسیون مرطوب کننده بدون عطر استفاده کنید تا زمانی که سوزش برطرف شود.

لایه برداری بیش از حد

لایه برداری مناسب می تواند رنگ پوست را یکنواخت کند و پوست شما را بهتر به نظر برساند، اما به دست آوردن بیش از حد یک چیز خوب نیز بسیار آسان است. لایه برداری بیش از حد می تواند باعث قرمزی، جوش، سوزش و خشکی پوست شود. آکادمی پوست آمریکا توصیه می‌کند بین درمان‌های لایه‌برداری زمان زیادی را به پوست خود اختصاص دهید تا از تحریک آن جلوگیری کنید یا اگر پوست حساسی دارید از آن اجتناب کنید.

بسیار شبیه اسکراب نمک یا شکر، جوش شیرین زمانی که به صورت خمیر درآید یا به طور کامل در آب حل نشود به عنوان یک لایه بردار فیزیکی عمل می کند. لایه برداری می تواند مفید باشد، اما لایه برداری در روز و شب، مانند زمانی که با جوش شیرین بشویید، توصیه نمی شود.

بیشتر بخوانید: نقش شوینده ها برای شستشوی صورت

در عوض از چه چیزی استفاده کنیم

محصولات پوستی که بهترین عملکرد را برای شما دارند به نوع پوست شما بستگی دارد. ممکن است کمی آزمایش لازم باشد، اما در نهایت یک شستشوی صورت پیدا خواهید کرد که نیازهای شما را برآورده کند.

پوست خشک یا حساس

اگر پوست شما به راحتی تحریک می شود یا اغلب خشک می شود، به دنبال میله ها یا پاک کننده های مبتنی بر گلیسیرین باشید. آنها به محافظت از موانع پوست کمک می کنند و پوست را از روغن های طبیعی آبرسان آن پاک نمی کنند. پاک‌کننده‌های صورت که برچسب «بدون مواد شوینده» دارند نیز می‌توانند مفید باشند زیرا احتمال کمتری دارد که چربی‌های مورد نیاز پوست شما را از بین ببرند.

پوست چرب

فوم دوست شماست. یک شوینده کف کننده می تواند به برداشتن چربی اضافی از روی پوست شما کمک کند.

پوست مستعد آکنه

پوست مستعد آکنه می تواند خشک، چرب یا ترکیبی از این دو باشد که انتخاب پاک کننده را کمی چالش برانگیز می کند. یک پاک کننده دارویی حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک یا بنزوئیل پراکسید ممکن است مفید باشد، اما این مواد همچنین می توانند پوست شما را خشک کرده و باعث تحریک شوند.

اگر پوست حساس و مستعد آکنه دارید از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید.

پاک کردن آرایش

پاک کردن صحیح آرایش برای جلوگیری از جوش، بسته شدن منافذ و حتی عفونت چشم بسیار مهم است، اما همچنین نمی خواهید پس از اتمام کار، صورت خود را قرمز و سوزش کنید.

پاک کننده هایی که دارای پایه روغن یا پایه روغن و آب هستند بهترین کار را برای پاک کردن محصولات مومی موجود در آرایش دارند. روغن جوجوبا، روغن نارگیل و روغن زیتون همگی برای پاک کردن آرام آرایش عالی عمل می کنند. مراقب محصولات حاوی الکل باشید زیرا ممکن است خشک کننده و تحریک کننده باشند.

لایه برداری

پاک کننده های حاوی گلیکولیک و اسید سالیسیلیک می توانند به از بین بردن پوست مرده و لایه برداری شیمیایی پوست شما کمک کنند. همچنین می توانید به آرامی از یک برس یا برس برقی استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که فشار ملایمی اعمال می کنید و به پوست خود زمان زیادی برای بازیابی بین لایه برداری بدهید. لایه برداری بیش از حد می تواند باعث متورم شدن منافذ پوست و بدتر شدن تحریک و جوش ها شود.

یکنواخت کردن رنگ پوست

لایه برداری می تواند به کاهش تیرگی و حتی رنگ پوست کمک کند. پاک‌کننده‌های حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین‌های C، E یا B ممکن است به کاهش قرمزی کمک کنند. عصاره چای سبز و کافئین ممکن است منجر به یکنواختی پوست شود.

شستشوی طبیعی صورت

برای شستن صحیح صورت خود به بیش از آب ساده و دستان خود نیاز ندارید، به خصوص اگر هیچ گونه آرایش یا محصولات مراقبت از پوست روی آن ندارید. روغن هایی مانند زیتون، جوجوبا و نارگیل می توانند آرایش و سایر محصولات روغنی مانند آکوافور و وازلین را پاک کنند.

یک شستشوی ملایم صورت با چند ماده ساده مانند گلیسیرین می تواند به از بین بردن باقیمانده روغن پس از اتمام کار کمک کند.

سرکه سیب رقیق شده یا فندق جادوگر ممکن است چهره را شاداب کند.

سخن پایانی

شستن صورت نیازی نیست سخت یا بیش از حد پیچیده باشد. این می تواند به سادگی شستن با یک پاک کننده ملایم و بدون عطر باشد که برای نوع و نیازهای پوست خاص شما فرموله شده است.

در حالی که جوش شیرین مطمئناً جای خود را در زندگی طبیعی دارد، بهتر است آن را کنار بگذارید.

  • melika hasani
  • ۰
  • ۰

دندانپزشکان معمولاً به افرادی که قصد برطرف کردن ایرادات سطحی خود را دارند، لمینت سرامیکی را پیشنهاد میکنند، اما چرا؟ در این مطلب مزایای لمینت سرامیکی بیان میشود.

دندان‌ها از اجزای اصلی بدن هستند و ما روزانه برای خوردن و جویدن انواع خوراکی از آن‌ها استفاده می‌کنیم. با توجه به اینکه دندان‌ها تأثیر بسزایی در زیبایی لبخند و چهره افراد دارند، نحوه قرارگیری و سلامت دندان برای انسان‌ها اهمیت فراوانی دارد و با استفاده از روش‌های مختلف، از کیفیت و سلامت آن‌ها مراقبت می‌کنند. ازآنجایی‌که ممکن است بنا به دلایل مختلف، نظیر نامرتب بودن دندان‌ها از بدو تولد، تصادف، شکستگی، پوسیدگی، مشکلات فک و لثه و غیره، طرح لبخند و چهره فرد جلوه بدی پیدا کند، لمینت سرامیکی یک روش نوین و موثر است که با کمک آن می‌توان بسیاری از عیب‌های به‌وجود آمده را برطرف ساخت، به همین خاطر لمینت سرامیکی را بهترین نوع لمینت دندان و همچنین بهترین روش اصلاح طرح لبخند عنوان کرده اند. بر همین اساس در این بخش قصد داریم شما را با عوامل برتری لمینت دندان سرامیکی آشنا سازیم.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان باهدف رفع مشکلات ظاهری و ساختاری دندان‌ها صورت می‌گیرد و تابه‌حال نیز عده زیادی در دنیا به‌ویژه ایران با استفاده از این روش، مشکلات دندان و طرح لبخند خود را رفع می‌کنند. البته در کنار انجام فرآیند روکش کردن دندان‌ها، روش‌های دیگر نظیر ارتودنسی دندان نیز وجود دارد که به‌منظور رفع ناهنجاری‌های لثه و قرارگیری دندان‌ها روی هم، مورداستفاده قرار می‌گیرد، اما کاربردهای لمینت دندان، به خصوص نوع سرامیکی آن فراتر از مرتب کردن دندان ها است. از لمینت دندانی برای رفع زردی، هم تراز کردن، رفع پوسیدگی های خفیف، شکستگی، کج بودن و برطرف کردن فاصله های بین دو دندان استفاده می شود.

لمینت سرامیکی چیست؟

به‌طورکلی ماده‌ای همرنگ دندان که از آن جهت ترمیم دندان‌ها استفاده می‌شود، لمینت سرامیکی یا پرسلین ونیر نام دارد. این روکش‌های دندان در لابراتورهای مخصوص و مجهز ساخته می‌شوند و پس از آن توسط دندانپزشک زیبایی روی دندان قرار می‌گیرد. درواقع به دلیل اینکه لمینت دندان با کمترین تراش روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و جلوه زیبایی به چهره می‌دهد، به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های اصلاح طرح لبخند شناخته شده و افراد زیادی با استفاده از این روش مشکلات دندان‌هایشان را برطرف می‌سازند.

خاطر نشان می‌شود که ضخامت این لمینت های سرامیکی تقریباً ۵ تا ۶ میلی‌متر است و با استفاده از باند رزیتی روی دندان‌ها قرار می‌گیرد. البته با توجه به نوع لثه، اندازه دندان‌ها و فک افراد، انواع مختلفی از پرسلین ونیر در بازار وجود دارد و دندان‌پزشکان متخصص، برحسب نیاز بیمار بهترین نوع لمینت دندان را به او معرفی می‌کنند. با توجه به اهمیت و ضرورت استفاده از لمینت سرامیکی جهت اصلاح طرح لبخند، انتخاب نوع لیمنت‌های سرامیکی و نحوه قرارگیری آن را به دندان‌پزشک بسپارید.

 

چرا لمینت سرامیکی بهترین روش اصلاح طرح لبخند است؟

انواع پرسلین ونیر سرامیکی

همان‌طور که در ابتدا نیز به آن اشاره نمودیم، برای رفع تغییر رنگ و پوسیدگی دندان‌ها و همچنین برطرف کردن شکستگی‌های موجود، از لمینت سرامیکی استفاده می‌شود. با توجه به نیاز افراد و شدت خرابی دندان‌ها، انواع مختلفی از لمینت دندان سرامیکی در بازار وجود دارد. بعضی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روکش‌های دندان به شرح زیر عبارت است:

۱- لمینت دندان IPS Empress

این نوع از لمینت سرامیکی به دلیل قالب‌گیری پرس‌شده و تولید در کوره‌های فوم، مقاومت و استحکام بالایی دارد؛ ازاین‌رو کاربردی‌ترین نوع لمینت دندان به شمار می‌رود و برای اصلاح طرح لبخند و ترمیم دندان‌های مختلف مناسب است.

۲- روکش دندان CAD-CAM

روکش دندان CAD-CAM از یک بلوک سرامیکی ساخته شده‌اند و روکش لمینت در یک جلسه تولید می‌شود. این نوع لمینت دندان رنگ مناسبی ندارد و به همین دلیل طول عمر و کارایی آن به نسبت کمتر از لمینت دندان IPS است و کمتر جهت اصلاح طرح لبخند و برطرف کردن مشکلات دندان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

۳- روکش‌های دندان فلدسپاتیک

همان‌طور که از نام این لمینت سرامیکی پیداست، در ساخت آن از فلدسپاتیک استفاده شده و کلیه مراحل تولید آن در لابراتوار و از طریق پودرگذاری انجام می‌شود. کیفیت، کارایی و دوام این نوع روکش‌های دندانی در حد متوسط قرار دارد و برای برطرف نمودن معایب دندان، نظیر زردی و پوسیدگی‌های معمولی مناسب است.

۴- روکش دندان بیس آلومینا و زیر کونیا

این دسته از روکش‌ها به‌وسیله اکسید زیر کونیوم روی یک سطح گچی تولیدشده و قالب دندان‌ها را تشکیل می‌دهند. بعد از آن، قالب تهیه‌شده وارد کوره می‌شود و مراحل ساخت آن جهت قرارگیری روی دندان ها به اتمام می‌رسد. این لمینت دندانی از استحکام بالایی برخوردار است، اما به دلیل نصب دشوار روی دندان، کمتر از سایر مدل‌های پرسلین ونیر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

 

چرا لمینت سرامیکی بهترین روش اصلاح طرح لبخند است؟

مزایای لمینت سرامیکی

کیفیت ساخت، استحکام و کارایی مطلوب لمینت سرامیکی سبب شده تا این محصول مزایای فراوانی را به همراه داشته باشد و ضمن اصلاح طرح لبخند، جلوه زیبایی به چهره فرد بدهد. برخی از مزایای بارز استفاده از پرسلین ونیرهای سرامیکی به قرار زیر است:

  1. لمینت‌های سرامیکی ثابت هستند و با استفاده از روش‌های مراقبتی ساده که برای دندان‌های طبیعی به کار برده می‌شود، می‌توان از لمینت دندان سرامیکی نیز نگهداری کرد.

  2. در مقایسه با سایر روش‌های اصلاح و ترمیم دندان و خط لبخند، لمینت سرامیکی بهترین روش برای رفع زردی و پوسیدگی دندان است و به همین سبب افراد سیگاری و مصرف‌کننده سایر دخانیات از این روش برای اصلاح طرح لبخند و زیباسازی دندان‌هایشان استفاده می‌کنند. از آنجایی‌که زردی و پوسیدگی دندان‌ها از شایع‌ترین مشکلات دهان و دندان است، توصیه می‌کنیم از این روش برای برطرف نمودن مشکلات موجود و برخورداری از یک لبخند زیبا استفاده نمایید.

  3. لمینت‌های دندان سرامیکی با وجود ضخامت کمتر در مقایسه با روکش‌های کامپوزیتی استحکام و مقاومت بالاتری دارند. کارایی و عملکرد مطلوب این نوع از روکش‌های دندان سبب شده تا شاهد افزایش موارد استفاده از آن در اقصی نقاط کشور باشیم.

  4. نصب سریع و آسان روی دندان‌ها بدون نیاز به انجام تغییرات شدید در ساختار و شکل دندان‌ها یکی دیگر از مزایای مهم لمینت سرامیکی است.

  5. لمینت سرامیکی در مقایسه با سایر روش‌های اصلاح لبخند و راهکارهای رفع معایب دهان و دندان، شباهت زیادی با دندان‌های طبیعی دارد و به همین سبب، استفاده از آن تأثیر بسزایی در اصلاح طرح لبخند و بهره‌مندی از یک چهره جذاب دارد.

سخن آخر

با توجه به مفهوم اصلی لمینت سرامیکی، انواع موجود و مزایای استفاده از آن، می‌توان گفت بهترین روش و راهکار برای رفع مشکلات دندان و اصلاح طرح لبخند، استفاده از پرسلین ونیر است. تحقیقات و بررسی‌های به عمل‌آمده نیز نشان داده که لمینت دندان سرامیکی در مقایسه با سایر روش‌ها کیفیت، کارایی و طول عمر بالاتری دارد و مصرف‌کنندگان از نحوه عملکرد روکش‌های دندان سرامیکی رضایت کامل دارند. البته زیبایی ظاهر و کارکرد لمینت سرامیکی تا حد زیادی به نحوه نصب و روش آن بستگی دارد. برای اینکه بهترین نتیجه ممکن را از نصب روکش های دندان خود بگیرید، اکیداً توصیه میکنیم که حتماً به یک دندانپزشک زیبایی متخصص و مجرب مراجعه نمایید.

کلینیک ایرانمهر بهترین مرکز لمینت دندان در غرب تهران است که از زبده ترین و مجرب ترین دندانپزشکان زیبایی و به روزترین ابزارهای دندانپزشکی دنیا برخوردار است. اگر میخواهید که در کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر (iranmehrdental.com)، لمینت سرامیکی نصب کنید، چند گزینه پیش رو دارید؛ از طریق شماره ۴۴۴۵۱۳۳۹-۰۲۱ تماس گرفته و وقت ویزیت بگیرید یا اینکه به صورت حضوری به آدرس جنت آباد جنوبی، بین همت و چهارباغ، ساختمان بانک دی، پلاک ۱۵۲، طبقه اول، واحد ۲ مراجعه نمایید.

منبع : https://www.imna.ir/news/599141/چرا-لمینت-سرامیکی-بهترین-روش-اصلاح-طرح-لبخند-است

  • melika hasani