روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

  • ۰
  • ۰

 

اینجا می خواهیم اهمیت اصلاح حفره های بین دندان را جهت حفظ سلامت دهان و دندان ها آموزش دهیم. طبق NIH، بیش از 90 درصد بزرگسالان حداقل یک بار در طول زندگی خود دندانی را از دست می دهند که به آن پوسیدگی دندان نیز گفته می شود. حدود 26 درصد از افراد بین 20 تا 64 سال حداقل یک جای خالی دندان پر نشده دارند.، این اصلا خوب نیست! چرا؟

 

بسیاری از افراد سوال می کنند که چه مدت می توانند جای خالی دندان ای را درمان نکنند؟ با این حال، به دلیل خطر عفونت، آبسه و افزایش درد پوسیدگی دندان، نباید یک جای خالی دندان پر نشده را خیلی طولانی به حال خود گذاشت.

 

جای خالی دندان ها چگونه به وجود می آیند

جای خالی دندان

جای خالی دندان ها زمانی اتفاق می افتند که ذرات غذا برای مدت زمان طولانی روی دندان ها بمانند. دهان شما خانه میلیون ها کلنی خوب و بد باکتری است. ذرات باقیمانده مواد غذایی، به ویژه آنهایی که از غذاهای شیرین یا اسیدی به وجود می آیند، زمینه مناسب و اسیدی برای باکتری های بد ایجاد می کنند. با رشد و تکثیر باکتری ها، مینای دندان شما از اسید ایجاد شده توسط باکتری ها آسیب می بیند. هنگامی که در مینای دندان سوراخی ایجاد شد و باکتری ها می توانند وارد دندان شوند، جای خالی دندان ایجاد می شود.

 

علائم و نشانه های جای خالی دندان

شایعترین علائم جای خالی دندان ای که بسیاری از افراد تجربه می کنند عبارتند از:

  • درد پوسیدگی دندان، دندان درد یا درد عمومی دندان
  • درد هنگام جویدن یا گاز گرفتن
  • بوی بد دهان
  • درد هنگام نوشیدن مایعات سرد یا گرم
  • تورم یا التهاب در اطراف دندان (ممکن است آبسه باشد)
  • سوراخ ها، گودال ها یا لکه های سیاه / قهوه ای قابل مشاهده روی دندان های شما
  • وقتی یک جای خالی دندان پر نشده درمان نشود چه اتفاقی می افتد

رایج ترین دلیل دندانپزشکان در مورد پر نکردن جای خالی دندان از بیماران خود می شنود این است که آنها از ایجاد جای خالی دندان بی اطلاع بودند. برخی از افراد حتی تا زمانی که روی صندلی دندانپزشکی نشسته اند حتی نمی توانند جای خالی دندان خود را درک کنند - که معمولاً فقط برای تمیز کردن هر دو سال یکبار در هر شش ماه انجام می شود. دلیل این امر این است که جای خالی دندان های کوچک و زودرس معمولاً دردی را ایجاد نمی کنند که بیماران معمولاً با پوسیدگی دندان همراه می کنند.

 

بسیاری از بزرگسالان تعجب می کنند، آیا لازم است جای خالی دندان های کوچک پر شود؟ پاسخ کوتاه بله و خیر است، زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر جای خالی دندان فوق العاده کوچک باشد، پر کردن آن ایده آل نیست. در عوض، دندانپزشک ممکن است برای جلوگیری از بدتر شدن جای خالی دندان، درمان های حاوی فلوراید یا رزین های پیشگیرانه را که به آنها سیلانت نیز گفته می شود، توصیه کند.

 

پر کننده های بزرگ و کانال های ریشه ای

لزوم کاشت دندان

وقتی جای خالی دندان ها به موقع پر نشوند، می تواند عواقب بسیار جدی داشته باشد. در حقیقت، بهترین سناریویی که هنگام خراب شدن جای خالی دندان ای اتفاق می افتد، پر شدن بسیار زیاد است. با این حال، اگر مواد دندان کافی باقی نماند، یک جای خالی دندان بزرگ می تواند منجر به نیاز به کانال ریشه شود. کانال ریشه شامل برداشتن پالپ و بافت های نرم داخل دندان است. سپس، خلاoid ایجاد شده پر و مهر و موم می شود تا از آسیب بیشتر دندان جلوگیری شود. در برخی موارد، ممکن است تاجی روی دندان قرار گیرد تا از آن بیشتر محافظت کرده و عملکرد آن را بازیابی کند. پر کردنهای بزرگ و به خصوص کانالهای ریشه در مقایسه با هزینه پایین پر کردن جای خالی دندان کوچک گران هستند.

 

آبسه

آبسه ها که عفونت های جدی هستند، می توانند در دندانی که به شدت پوسیده شده تشکیل شوند. با بدتر شدن پوسیدگی، آبسه ها می توانند باعث درد و تورم جدی شوند. درک این نکته مهم است که آبسه یک عفونت جدی و بالقوه تهدید کننده زندگی است که می تواند بافت های دهانی اطراف و حتی استخوان را آلوده کند. اگر احساس درد شدید در دهان دارید و یا متوجه تخلیه چرک از شکل جوش مانند روی لثه می شوید، بسیار مهم است که بلافاصله به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

ایمپلنت های دندانی

در برخی موارد، آسیب به دندان بسیار شدید است به طوری که پر شدن و ریشه کانال توصیه نمی شود. در این موارد، ممکن است دندان بیمار نیاز به کشیدن کامل داشته باشد. این امر می تواند منجر به نیاز به کاشت و ایمپلنت دندان شود که از یک پایه و تاج تشکیل شده است.

پست به لثه و استخوان وارد می شود. هنگامی که بافت بهبود یافت و در اطراف ستون جوش خورد، یک تاج متصل می شود، که شکاف دندان خارج شده را پر می کند. ایمپلنت های دندانی دقیقاً مانند دندان های طبیعی به نظر می رسند و کار می کنند، اما مانند کانال های ریشه ای و پر کننده های بزرگ، در صورت غیر منتظره بودن می توانند هزینه بر باشند.

 

در حالی که جای خالی دندان ها شایع هستند اما هنوز باید جدی گرفته شوند. پوسیدگی دندان با یک برنامه بهداشتی مناسب دهان، رژیم غذایی سالم و مراجعه منظم به دندانپزشک کاملاً قابل پیشگیری است. هنگامی که حفرات را درمان نمی کنید، نه تنها سلامتی لبخند خود را به خطر می اندازید، بلکه در صورت ادامه جای خالی دندان، از کانال های ریشه یا کاشت دندان نیز می خواهید هزینه های بیشتری اضافه کنید.

اگر جای خالی دندان دارید، در اسرع وقت با دندانپزشک قرار ملاقات بگذارید تا پر شود و سلامتی دهان و دندان شما به خطر نیافتد.

 

مقالات مرتبط:

سؤالات متداول درباره ایمپلنت دندان

انواع و روش های کاشت دندان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی