روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

  • ۰
  • ۰

 

ایمپلنت های دندانی هم در بین کلینیک های دندانپزشکی و هم در بیماران، از محبوب ترین انواع کاشت دندان بوده و طرفداران زیادی دارد. دندانپزشک زیبایی از ایمپلنت دندان برای بازگرداندن لبخند بیمارانی که واجد شرایط درمان هستند استفاده می کند. بسیاری از افراد از دندانپزشکان زیبایی خود برای کاشت دندان به عنوان جایگزینی دائمی برای دندان های از دست رفته خود درخواست می کنند.

کدام افراد برای کاشت ایمپلنت، واجد شرایط مساعد هستندد؟ چه کسی صلاحیت توصیه به انتخاب کاشت دندان با روش ایمپلنت را دارد؟ ایمپلنت دندان و عملکرد داخلی آن را توضیح می دهیم.

افرادی که باید ایمپلنت کنند

مزایا و نحوه عملکرد ایمپلنت دندانی

ایمپلنت دندان ایده خوبی است و نه فقط به دلایل زیبایی. ترمیم یا پروتز با ایمپلنت از نظر غیرقابل حرکت بودن مانند یک دندان طبیعی به نظر می رسد. این به پوشنده اجازه می دهد تا راحت غذا بخورد، بدون ترس از لغزش یا دندان مصنوعی شل شده. نگهداری از دندان های ایمپلنت شده نیز راحت تر است. آنها سه جزء اصلی دارند:

  • ایمپلنت دندان، یک پست سازگار با زیست سازگار و پیچ دار است که جراح دهان در استخوان فک قرار می دهد.
  • تکیه گاه، میله ای است که به ایمپلنت زیر فک متصل می شود و در بالای خط لثه امتداد می یابد.
  • ترمیم، که ممکن است یک تاج، پل یا مجموعه ای از پروتز باشد.

تکیه گاه ترمیم را به ایمپلنت متصل می کند، به همین دلیل است که یک انتهای آن زیر ایمپلنت در زیر لثه قرار می گیرد، در حالی که انتهای دیگر در بالای خط لثه، با ترمیم قرار می گیرد. در بسیاری از موارد، هر یک از سه جزء در روش خاص خود نصب می شوند. هر چند گاهی اوقات، دندانپزشک بیش از یکی از این اجزا را همزمان قرار می دهد.

اهمیت ایمپلنت دندان در چبیت؟

 

چه کسانی واجد شرایط کاشت دندان هستند؟

کاشت دندان می تواند یک انتخاب هوشمندانه برای بزرگسالان باشد. فرقی نمی‌کند که دندان‌های شما به چه علتی افتاده‌اند. آسیب دیدگی، عفونت یا پوسیدگی هر علتی که پشت خرابی ریشه و تاج دندان باشد؛ با ایمپلنت قابل درمان است. نوجوانانی که دندان‌هایشان خراب شده و دیگر ریشه‌ای در استخوان فک ندارند نیز به شرطی که رشد استخوان صورت‌شان متوقف شده باشد می‌توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند. معمولاً این اتفاق در حدود 16 سالگی برای دختران و 18 سالگی برای پسران رخ می‌دهد، در نتیجه دقت داشته باشید چه کسانی نمی توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند.

همه نمی توانند چندین عمل جراحی دهان را انجام دهند. دندانپزشک زیبایی این درمان را فقط به بیماران زیر توصیه می کند.

  • فردی با یک یا چند دندان از دست رفته

 

ایمپلنت های دندانی در استخوان فک قرار می گیرند و در آنجا نقشی را که قبلاً ریشه دندان های از دست رفته ایفا می کرد، بر عهده می گیرند. اگر فردی دارای یک یا چند دندان است که می تواند از کشیدن جلوگیری کند، دندانپزشک زیبایی او ممکن است روش محافظه کارانه تری برای درمان دندان های مشکل دار توصیه کند.

  • فردی که از سلامت کافی برخوردار است و می تواند تحت عمل جراحی جزئی دهان قرار گیرد

برای قرار دادن ایمپلنت دندان، دندانپزشک باید لثه ها را باز کند تا فک نمایان شود. سپس آنها باید یک سوراخ کوچک در استخوان فک ایجاد کنند تا جایی برای ایمپلنت ایجاد شود. پس از بستن لثه توسط دندانپزشک، بیمار باید از این روش بهبود یابد. سپس بیمار باید یک جراحی دهان دوم را انجام دهد تا تکیه گاه نصب شود. حتی ممکن است برخی از بیماران قبل از کاشت ایمپلنت، عمل پیوند استخوان را انجام دهند.

فقط فردی که به اندازه کافی سالم باشد تا بتواند این مشکل را بدون خطر عوارض پشت سر بگذارد، باید ایمپلنت دندانی انجام دهد. افرادی که شرایط زیر را دارند ممکن است مجبور شوند از روش های دیگری برای جایگزینی دندان های از دست رفته مانند بریج یا دندان مصنوعی استفاده کنند:

  1. اختلالات خونریزی
  2. دارویی که خون را رقیق می کند
  3. سیستم ایمنی ضعیف یا سرکوب شده
  4. مسائل بهداشتی که روند بهبود را کند می کند

 

  • فردی که از سلامت دهان و دندان برخوردار است

فردی که سابقه طولانی در مشکلات دندانی دارد، بیشتر در معرض شکست ایمپلنت است. بیشتر اوقات، دندانپزشک زیبایی روش جایگزینی دندان جایگزین را به چنین شخصی توصیه می کند. دندانپزشک همچنین تمایلی به توصیه درمان به افراد سیگاری ندارد.

  • فردی که دارای استخوان کافی برای لنگر انداختن ایمپلنت است

به غیر از ضربه یا عفونت، یک دندان طبیعی غیر قابل حرکت است. ایمپلنت دندان نیز باید ثابت باشد. این بدان معناست که برای نگه داشتن آن به استخوان محکم نیاز دارد. فردی با توده استخوانی کم یا تراکم استخوانی کم فاقد ساختار استخوانی برای ایمپلنت در محل خود است. با این حال، یک دندانپزشک زیبایی می تواند جراحی پیوند استخوان را به بیماران سالم با مقدار کمی کمتر از متوسط ​​توده استخوانی در فک توصیه کند.

  • فردی که مایل است زمان و انرژی عاطفی خود را در این راه سرمایه گذاری کند

 

چندین روش و زمان بهبودی زیادی طول می کشد تا بیمار بتواند از دندان های دارای ایمپلنت پشتیبانی کند. یک بیمار آینده نگر باید مایل به سرمایه گذاری روانی و مالی قبل از انتخاب ایمپلنت دندان باشد. آنها همچنین باید مایل به صرف زمان لازم برای بهبودی از هر روش فردی باشند. مهمتر از همه، بیمار باید مایل باشد دستورالعمل های پس از مراقبت دندانپزشک زیبایی را دنبال کند.

ایمپلنت دندان به شما امکان می دهد از دندان های جایگزین که طبیعی به نظر می رسند لذت ببرید. تمیز کردن و نگهداری ترمیم های جدید با پشتیبانی ایمپلنت آسان خواهد بود. ایمپلنت های دندانی از از دست دادن توده استخوانی فک جلوگیری کرده و به صورت شما اجازه می دهد ظاهر جوان خود را حفظ کند. با دفتر ما تماس بگیرید تا بدانید آیا ایمپلنت دندان برای شما مناسب است یا خیر.

ایمپلنت

پس از درمان ایمپلنت باید از چه مواردی اجتناب کنم؟

مراقب باشید که تا یک روز پس از ایمپلنت فقط نوشیدنی بنوشید و تا زمانی که ماده بی حس کننده محلی از بین نرود، غذا نخورید. برای روز اول از نوشیدنی های گرم یا غذای گرم خودداری کنید و مایع را روی منطقه نریزید. سعی کنید با زبان یا انگشتان خود دندان را انگولک نکنید. در 2 روز پس از ایمپلنت ورزش سنگین (مثلاً دویدن / ورزشگاه) را انجام ندهید.

چگونه از ایمپلنت های دندانی خود مراقبت کنیم

 

کجا ایمپلنت دندان انجام دهیم؟

خدمات دندانپزشکی برای کاشت ایمپلنت دندان، در سراسر ایران وجود دارد و تنها با چندت پرس و جو می توانید بهترین آن را انتخاب نمایید. حال اگر در تهران زندگی می کنید، کلیننیک دکتر سریتا می توناد انتخاب بسیار خوبی برای ایمپنت دندان باشد. از طریق لینک زیر می توانید به سایت سریتا مراجعه و از خدمات انها استفاده نمایید:

https://drserita.com/ایمپلنت/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی