روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

  • ۰
  • ۰

آمریکایی ها خوب تغذیه می شوند ، اما لزوماً از تغذیه خوبی برخوردار نیستند. طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، حدود 10 درصد از جمعیت با کمبود یک یا چند ویتامین یا مواد معدنی روبرو هستند. جای تعجب نیست که صنعت ویتامین و مکمل یک تجارت بزرگ است. برخی گزارش ها نشان می دهد که تقریبا نیمی از آمریکایی ها به طور منظم نوعی ویتامین مصرف می کنند. برای بدست آوردن مقادیر کافی از عناصر غذایی مورد نیاز دو روش وجود دارد - مواد مغذی مصنوعی و مواد مغذی طبیعی. مواد مغذی طبیعی به طور کلی بهترین راه برای تأمین نیازهای شما هستند. با این حال ، آنها تنها گزینه شما نیستند. ویتامین های مصنوعی می توانند خلا theهای رژیم غذایی شما را پر کنند. ترفند این است که تعادل مناسبی را برای نیازهای سلامتی خود پیدا کنید. همیشه قبل از مصرف هر نوع ویتامین یا مکمل ، با پزشک خود صحبت کنید ، به خصوص اگر در حال حاضر دارو مصرف می کنید یا بیماری دارید.

در ضمن ، این راهنمای مکمل های سلامتی و اینکه چگونه ممکن است به شما در دستیابی به سلامتی کلی کمک کنند را بررسی کنید.

 

مواد مغذی طبیعی چیست؟


مواد مغذی طبیعی ویتامین ها و مواد معدنی هستند که با خوردن غذاهای سالم کامل دریافت می کنید. این بدان معناست که آنها از غذاهایی که می خورید بدست می آیند. انواع متنوعی برای پوشش کل طیف مورد نیاز شما به مواد مغذی مهم است.

از آنجا که خوردن یک رژیم غذایی مغذی تضمین می کند مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت می کنید ، به شما کمک می کند خطر طیف وسیعی از شرایط سلامتی را کاهش دهید. که شامل بیماری های قلبی ، دیابت ، چاقی ، پوکی استخوان و سرطان است.

بهترین راه برای به دست آوردن این فواید ، خوردن رژیم غذایی متنوعی است که از غذاهای هر گروه غذایی تشکیل شده باشد. مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، غلات سبوس دار ، منابع پروتئین بدون چربی و لبنیات کم چرب را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

اولویت بندی انواع غذاهای سالم به شما کمک می کند مقدار کافی ویتامین A ، C ، D ، E ، K و 12 ویتامین B دریافت کنید. همچنین پتاسیم ، منیزیم ، روی و سایر مواد معدنی دریافت خواهید کرد.

علاوه بر این ، یک رژیم غذایی کامل به شما امکان می دهد به اندازه کافی کربوهیدرات ، پروتئین و چربی های سالم دریافت کنید. این مواد مغذی در بسیاری از عملکردهای بدن شما نقش زیادی دارند بنابراین مصرف کافی آن مهم است.

مواد مغذی مصنوعی کدامند؟


وقتی نوبت به مکمل های غذایی می رسد ، آنهایی که مواد مغذی مصنوعی نامیده می شوند ، آنهایی هستند که در محیط آزمایشگاهی ایجاد می شوند. آنها غالباً یک ماده مغذی جدا شده هستند ، اما به شکل مولتی ویتامین نیز در می آیند.

مواد مغذی مصنوعی از طریق یک فرآیند شیمیایی ایجاد می شوند. این فرآیند برای کپی کردن ویتامین ها و مواد معدنی موجود در غذا طراحی شده است ، و آنها را به روشی جایگزین برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز تبدیل می کند.

برخی از این محصولات با استفاده از مواد طبیعی ساخته می شوند. آنها ممکن است به صورت قرص ، پودر یا مایع در دسترس باشند و بسیاری از آنها را می توان از طریق پیش خرید خریداری کرد.

در حالی که بسیاری از مواد مغذی مصنوعی همان مواد مغذی طبیعی در نظر گرفته می شوند ، روند تولید همان چیزی است که باعث تفاوت آنها می شود.

تفاوت در چیست؟
همانطور که در بالا ذکر شد ، از نظر شیمیایی ، مواد مغذی مصنوعی معمولاً با عناصر غذایی که می توانید از غذا دریافت کنید یکسان تلقی می شوند.

تفاوت در میزان جذب است. برخی از طرفداران استفاده از مواد مغذی مصنوعی برای بهبود تغذیه اتفاق نظر دارند که جذب آنها از مواد مغذی طبیعی آسان تر است.

از طرف دیگر ، طرفداران تغذیه سالم به شما می گویند که بدن شما بهتر قادر به جذب مواد مغذی از غذاهای تازه و کامل است.

خوب چه کسی درست است؟

اتفاق نظر این است که برخی از مواد مغذی با کارآیی بیشتری از رژیم غذایی شما جذب می شوند ، در حالی که برخی دیگر به شکل مصنوعی با کارآیی بیشتری جذب می شوند.

به عنوان مثال ، اسید فولیک بیشتر از مکمل غذایی از طریق مکمل در دسترس بدن قرار می گیرد. به همین دلیل ، به بیشتر زنان باردار توصیه می شود اسید فولیک خود را به شکل قرص دریافت کنند.

از طرف دیگر ، ویتامین C وقتی از میوه ها و سبزیجات بدست می آید ، فراهمی زیستی بالاتری دارد. به همین دلیل است که توصیه می شود بسیاری از آنها را بخورید.

هنگامی که مواد مغذی خود را از انواع غذاهای کامل دریافت می کنید ، طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی را دریافت می کنید. در حالی که ، یک مکمل مصنوعی ممکن است فقط شامل یک ماده مغذی باشد.

این لزوماً چیز بدی نیست. در حالی که بدن شما به بسیاری از مواد مغذی احتیاج دارد ، اما بعضی از آنها بیشتر به بدن خود می رسد تا مصرف شود. آهن یک نمونه است.

انتخاب مواد مغذی


چه به دنبال مکمل های تناسب اندام باشید و چه می خواهید سلامت عمومی خود را بهبود ببخشید ، دانستن اینکه کدام نوع مواد مغذی را انتخاب کنید مفید است.

به طور کلی ، یک برنامه غذایی متعادل بهترین روش برای دریافت سهمیه روزانه مواد مغذی است. با این حال ، مواردی وجود دارد که افزودن یک مکمل مصنوعی ممکن است ایده خوبی باشد.

افرادی که آلرژی غذایی یا عدم تحمل دارند می توانند از مکمل استفاده کنند. این امر به ویژه در صورت محدود بودن کل گروه غذایی صادق است. به عنوان مثال ، حساسیت به شیر ممکن است نیاز به استفاده از مکمل کلسیم داشته باشد.

کسانی که از رژیم وگان استفاده می کنند نیز ممکن است به تقویت مواد مغذی نیاز داشته باشند. به این دلیل که ویتامین B12 را فقط از حیوان می توان دریافت کرد 

محصولات ، بنابراین قطع آنها شما را در معرض خطر کمبود قرار می دهد.

تغذیه ورزشی چیز دیگری است که باید به خاطر بسپارید. اگر یک ورزشکار هستید ، نیازهای غذایی شما ممکن است بیشتر از نیاز متوسط ​​افراد باشد. این بدان معناست که شما ممکن است به یک مکمل نیاز داشته باشید تا شکاف های موجود در برنامه غذایی خود را پوشش دهد.

نکته اصلی در مورد انتخاب مواد مغذی این است که عادات غذایی و وضعیت سلامتی خود را در نظر بگیرید. بهتر است قبل از شروع مصرف هر ماده مغذی مصنوعی ، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پزشک می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید کدام یک از شما مناسب است.

ملاحظات ایمنی


قبل از اینکه مواد مغذی مصنوعی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید ، باید خطرات همراه آنها را درک کنید. این از سلامتی شما محافظت می کند و به شما امکان می دهد از مواد مغذی انتخابی خود بیشترین بهره را ببرید.

بیشترین توجه سمیت است. برخی از مواد مغذی در مقادیر زیاد خطرناک هستند. شما باید مراقب باشید که آنچه در مکمل است با رژیم غذایی خود متعادل کنید تا خیلی زیاد نباشید.

به عنوان مثال می توان به آهن ، ویتامین های A ، D ، E و K و چندین ویتامین B اشاره کرد. در مقادیر زیاد ، ممکن است علائمی از ناراحتی جزئی معده تا نارسایی عضو را تجربه کنید.

انتخاب کردن


اگرچه مواد مغذی مصنوعی و طبیعی ممکن است از نظر شیمیایی یکسان باشند ، قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک برای شما مناسب است ، باید موارد زیادی را در نظر گرفت. اهداف سلامتی ، مشکلات سلامتی فعلی و انتخاب های رژیم غذایی خود را در تصمیم گیری در نظر بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین و سالم ترین زندگی خود به وبلاگ زندگی متعادل ما سر بزنید.

  • ۰۰/۰۴/۰۱
  • melika hasani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی