روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

۶ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قدمت سفید کردن پوست به دهه 1500 برمی گردد، اما تا به امروز هنوز بحث برانگیز است. مردم نظرات متفاوتی در مورد "رفع" پوست تیره دارند و قابل درک است. رنگ گرایی در حال حاضر به ویژه در آسیا عادی شده است. بسیاری از مردم هنوز پوست سفید را با ثروت و پوست تیره را با فقر مرتبط می دانند.

اگر بخواهیم منصف باشیم، وضعیت اجتماعی-اقتصادی واقعاً نقشی در رنگ پوست افراد در آسیا دارد. به عنوان مثال، کشاورزان تمام روز خود را زیر نور خورشید سپری می کردند و باعث تیره شدن پوست آنها می شد. از سوی دیگر، نجیب زادگان بیشتر وقت خود را زیر سقف می گذراندند و در طول عمر خود حتی یک روز هم کار نکرده بودند. به این ترتیب، نور خورشید به سختی پوست آنها را لمس کرد.

اما این منطق نیز ناقص است، زیرا بسیاری از مردم آسیا در واقع با پوست های تیره متولد می شوند. فقط همسایگان آسیای شرقی ما مانند کره ای ها، ژاپنی ها و چینی ها به طور طبیعی پوست روشن دارند. از این رو، بیان اینکه رنگ پوست نشان دهنده وضعیت اجتماعی-اقتصادی است، بیانگر این است که آسیایی هایی که با پوست تیره متولد می شوند، همگی فقیر هستند. این عقیده ای غیرآموزنده است که ثابت می کند رنگ گرایی هیچ چیز خوبی برای جامعه ما نداشته است.

 

سفید کردن پوشت

 

به همین دلیل، بسیاری از افراد مشهور و مصرف کنندگان عادی مخالف سفید شدن پوست هستند. اما این تجارت در بسیاری از نقاط آسیا و حتی در ایالات متحده به رشد خود ادامه می دهد، اگر واقعاً می خواهید پوست خود را سفید کنید، به دلایلی که هیچ ارتباطی با رنگ آمیزی ندارد، ابتدا این موارد را در نظر بگیرید:

دلیل شما برای تمایل به پوست سفیدتر چیست؟

داشتن ترجیحات در رنگ پوست ذاتاً اشتباه نیست. این در طبیعت ماست که یک رنگ را جذاب تر از دیگری پیدا کنیم. تا زمانی که تصورات منفی در مورد پوست تیره نداشته باشید، فکر کردن به اینکه پوست روشن زیبا است، نژادپرستانه یا رنگ‌پرستانه نیست.

به عنوان مثال، اگر فکر می کنید سفید کردن پوست به شما این امکان را می دهد که سایه زیرسازی را راحت تر پیدا کنید، در مسیر درستی هستید. به هر حال، بیشتر فونداسیون های مقرون به صرفه در محدوده سایه محدودی عرضه می شوند. آنها فقط برای پوست های روشن تا متوسط ​​مناسب هستند. اگر خرید یک کرم پودر گران قیمت تر از سفید کردن پوست شما است، انتخاب دومی از نظر مالی یک تصمیم عاقلانه است.

علاوه بر این، می توانید پوست خود را بدون اینکه سه درجه روشن تر کنید، سفید کنید. در عوض، این فرآیند می تواند رنگ پوست شما را یکنواخت کند. می تواند ظاهر لکه های تیره، اسکار آکنه و سایر اشکال تغییر رنگ را کاهش دهد. در نتیجه، می توانید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و روتین آرایش شما می تواند شامل پنهان کردن کمتری باشد.

ایمنی فرآیند

گلوتاتیون داخل وریدی یا تزریقی یک روش رایج سفیدکننده پوست در فیلیپین است، اما به عنوان خطرناک شناخته شده است. اگر قصد انجام این روش را دارید، ابتدا تحقیق خود را انجام دهید. عوارض جانبی احتمالی و عوارض طولانی مدت را بیابید. همچنین، مطمئن شوید که این روش توسط یک متخصص پوست یا زیبایی قابل اعتماد انجام می شود. اگر توسط یک فرد ناشناس که ادعا می کند پزشک است، دچار قیمت های پایین و ادعاهای بزرگ نشوید.

طبق گفته FDA، گلوتاتیون تزریقی یک درمان کمکی برای شیمی درمانی سیس پلاتین است. به این ترتیب، آنها این روش را به عنوان نوعی سفید کردن پوست تایید نکردند. این به این دلیل است که می تواند اثرات سمی روی کبد، کلیه ها و سیستم عصبی شما داشته باشد. خوشبختانه، این اثرات تضمین نشده است، به خصوص اگر یک پزشک معتبر این روش را انجام داده باشد. اما با این حال، احتیاط بیشتر به صرفه است.

برای امنیت و آرامش خود، به جای آن به سراغ درمان های موضعی گلوتاتیون بروید. آنها کاملاً ایمن، مقرون به صرفه و بدون نسخه در دسترس هستند. آنها در محصولات مختلف، از صابون های حمام گرفته تا سرم های شبانه برای صورت عرضه می شوند. محصولات موضعی ممکن است به سرعت داروهای تزریقی پوست شما را سفید نکنند، اما حداقل سلامت شما را به خطر نمی اندازند.

مواد تشکیل دهنده محصولات سفید کننده پوست

قبل از قرار دادن هر محصول جدیدی روی پوست خود، زمانی را به مطالعه ترکیبات آن اختصاص دهید. برای مثال، اگر از کرم‌های سفیدکننده استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که حاوی جیوه نیست. جیوه یک عامل سمی است که می تواند باعث مشکلات شدید کلیوی، عصبی و روانی شود. اگر باردار هستید و از یک محصول حاوی جیوه استفاده می کنید، می توانید جیوه را به جنین خود منتقل کنید.

یکی دیگر از مواد مراقبت از پوست که به طور بالقوه خطرناک است پارابن است. این می تواند باعث واکنش های آلرژیک یا در موارد بدتر، خطر ابتلا به سرطان پوست یا سینه را افزایش دهد. بنابراین، از محصولات سفید کننده پوست - و هر محصول مراقبت از پوست - با این ماده اجتناب کنید. به محصولاتی با مواد طبیعی یا ملایم بچسبید.

عزت نفس شما

در نهایت، مهم است که قبل از انجام این فرآیند، سطح عزت نفس خود را در نظر بگیرید. سفید کردن پوست یک درمان کوتاه مدت و عمیق است. به این ترتیب، مشکلات ریشه دار عزت نفس را حل نمی کند. این می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد، اما نه احساس ارزشمندی شما را. برای این کار، ممکن است به مشاوره روانشناسی یا یک سیستم پشتیبانی بهتر نیاز داشته باشید که ارزش شما را بدون توجه به رنگ پوست شما ارزیابی کند.

به یاد داشته باشید که پوست های روشن و تیره هر دو زیبا هستند. در حالی که سفید کردن پوست به دلایل بی ضرر خوب است، اما می تواند به اعتیاد تبدیل شود و شما را به خطر انداختن سلامتی خود سوق دهد. بنابراین، قبل از انجام هر روشی، فاکتورهای بالا را در نظر بگیرید، و می‌توانید سطوح سالمی از اعتماد به نفس خود را حفظ کنید، خواه این روند را دنبال کنید یا نه.

 

مطالعه بیشتر:

محافظت از پوست در زمستان

بهترین کرم های ضد آفتاب سینره

  • melika hasani
  • ۰
  • ۰

هورمون ها پیام رسان های حیاتی هستند که در سطح سلولی کار می کنند تا مطمئن شوند که تمام عملکردهای بدن ما به طور موثر عمل می کنند. آنها سیگنال های صحیح را به بافت مربوطه بدن ارسال می کنند تا اقدامات خاصی را انجام دهند. اگر یک هورمون بیش از حد یا خیلی کم دارید، ممکن است به بیماری های پوستی مبتلا شوید که خلاص شدن از شر آن دشوار است. در اینجا پنج روش خاص که در آنها هورمون ها روی پوست شما تأثیر می گذارند، آورده شده است.

اثرات یائسگی

به عنوان یک زن، با افزایش سن، شروع به یائسگی خواهید کرد. این زمانی است که چرخه قاعدگی منظم را متوقف خواهید کرد، اما یائسگی بیشتر از اینها درگیر است. این کاهش طبیعی هورمون های تولیدمثلی شماست، به این معنی که سطح استروژن و پروژسترون شما از یک سن خاص به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. بزرگترین تغییر این است که بدن شما به اندازه قبل کلاژن نمی سازد. هنگامی که با یائسگی شروع می کنید، ممکن است پوست شما شروع به خشک شدن و افتادگی کند.

سیگنال عملکردهای مختلف

برای مثال، همه به هورمون محرک تیروئید نیاز دارند که به تنظیم هر عملکرد بدن شما کمک می کند. با TSH خیلی کم، پوست شما حتی وقتی بیرون گرم است سرد می شود. این نوع هورمون، هورمون استوایی نامیده می شود و از خانواده پپتیدها است. نوع دیگری از هورمون های استوایی پروژسترون است که با ایجاد آکنه روی پوست شما تأثیر می گذارد.

همه هورمون های استوایی برای عملکرد صحیح بدن ضروری هستند و با غدد فوق کلیوی و هیپوفیز و همچنین تخمدان ها و بیضه ها کار می کنند. با درک هورمون های استوایی، ایده بهتری از فرآیندهایی که به طور مداوم در بدن شما اتفاق می افتد به دست می آورید.

 

مطالعه بیشتر:

محافظت از پوست در زمستان

بهترین کرم های ضد آفتاب سینره

استرس منجر به پسوریازیس می شود

استرس باعث تغییرات فیزیکی در بدن شما می شود و پوست شما تنها یک ناحیه است که تحت تاثیر قرار می گیرد. کورتیزول به عنوان هورمون استرس شناخته می شود. هنگامی که بدن تحت استرس قرار می گیرد، باعث می شود همه چیز ملتهب شود. این یک پاسخ بیولوژیکی به بدن شما است که سعی می کند از خود محافظت کند، اما وقتی سطوح بسیار بالایی از کورتیزول دارید، می توانید به مشکلات پوستی مانند پسوریازیس مبتلا شوید. این یک بیماری مادام العمر بدون درمان است و باعث ایجاد لکه های خارش دار قرمز در پوست می شود که پوسته پوسته به نظر می رسند. می تواند بسیار ناراحت کننده باشد، برای چند ماه شعله ور می شود، سپس برای چند ماه دیگر به حالت بهبودی می رود.

افزایش عرق

شما برای کنترل دمای بدن خود عرق تولید می کنید. برای خانم ها دمای بدن آنها در طول ماه تغییر می کند و در دو فاز لوتئال و فولیکولی کار می کند. فاز فولیکولی نیمه اول سیکل قاعدگی زنان است که دمای پایه بدن کمتر است. در نیمه دوم، فاز لوتئال، وقتی در معرض گرما قرار می گیرید، دمای بدن شما افزایش می یابد. به همین دلیل است که برخی از زنان در ماه های تابستان در طول دوره قاعدگی خود بسیار ناراحت می شوند. شما عرق اضافی تولید می کنید زیرا دمای بدن شما در این دو یا چند هفته بالاتر است.

تستوسترون روغن بیشتری تولید می کند

مردان و زنان به طور یکسان تستوسترون دارند، اما مردان بیشتر از آن. پوست شما پوشیده از غدد چربی کوچکی است که چربی روی پوست شما ترشح می کنند. حالا هورمون مردانه آندروژنی است که به این غدد چربی بسیار حساس است. هرچه تستوسترون شبه آندروژن بیشتر باشد، روغن بیشتری تولید خواهد کرد. این ایده آل نیست زیرا روغن بیشتر برابر است با منافذ مسدود شده. تستوسترون همچنین می تواند سلول های پوستی را که در اطراف خط موی شما قرار دارند تغییر دهد. این هورمون در این مکان‌ها روغن بیشتری تولید می‌کند و می‌تواند موهای شما را چسبناک و مستعد جذب گرد و غبار و آلودگی راحت‌تر کند.

برای اینکه عملکردهای مختلف در بدن شما اتفاق بیفتد، به هورمون هایی نیاز دارد تا پیام دهند که چه اتفاقی باید بیفتد. در صورت داشتن هر نوع عدم تعادل، مصرف بیش از حد یک هورمون نیز می تواند باعث خشکی و ترک پوست شود. پرداختن به این نوع مشکل بسیار مهم است زیرا می تواند منجر به پوستی دردناک و حساس شود که مدیریت آن سخت است.

  • melika hasani
  • ۰
  • ۰

پوست بخش عمده‌ای از بدن را تشکیل می‌دهد و بیشتر محصولات مراقبت از پوستی که استفاده می‌کنید به جریان خون راه پیدا می‌کنند و در نتیجه به سایر قسمت‌های بدن گردش می‌کنند. محصولات مراقبت از پوست غیر ارگانیک حاوی مواد شیمیایی مضر زیادی هستند که ممکن است شما حتی در مورد آنها ندانید. به همین دلیل است که وقتی مردم آن مواد شیمیایی را کشف می کنند، به سرعت به محصولات ارگانیک روی می آورند.

بنابراین اگر هنوز از محصولات مراقبت از پوست غیر ارگانیک استفاده می کنید، وقت آن است که در مورد آن تجدید نظر کنید. در این مقاله به نکات مهمی که باید در مورد محصولات ارگانیک و همچنین فواید آنها بدانید، می پردازیم.

رژیم زیبایی طبیعی شما باید شامل چه چیزی باشد

اگر می خواهید پوستی یکنواخت و شفاف داشته باشید، باید یک رژیم زیبایی با مواد طبیعی داشته باشید. این روال با درک و خرید محصولات با کیفیت و متناسب با نوع پوست شما شروع می شود. آنها باید ارگانیک، موثر و حاوی مواد شیمیایی سمی یا سولفات های خشن نباشند. می‌توانید این وب‌سایت را بررسی کنید تا بدانید کدام رژیم مراقبت از پوست طبیعی برای شما مناسب است.

پاک کننده ها

اولین قدم در رژیم زیبایی پاکسازی است. شما باید یک محصول ملایم تهیه کنید که کثیفی و آلودگی هایی را که منافذ شما را می بندد، بلند کرده و از بین ببرد. اگر به طور مرتب از لوازم آرایش استفاده می کنید، برای شما مهم است که محصولی تهیه کنید که هم آلودگی و هم آرایش را پاک کند.

به طور کلی، پاک کننده های ارگانیک حاوی روغن میوه یا آجیل و سایر مواد گیاهی هستند. برخی از مواد ارگانیک که می توانید در اینجا پیدا کنید عبارتند از:

  • بابونه و روغن پرتقال شیرین – دارای فواید آروماتراپی هستند
  • Yucca schidigera - برای جبران مواد مغذی از دست رفته
  • عصاره های دم اسب - برای التیام زخم ها
  • پاتچولی و شمعدانی ضروری - آبرسانی مجدد پوست چروکیده
  • عصاره گوتو کولا - التهاب را تسکین می دهد
  • آب آلوئه ورا یا برگ کامل - برای متعادل کردن pH پوست
  • چای سبز - دارای خواص آنتی اکسیدانی است
  • کنجد، جوجوبا، آفتابگردان و روغن نارگیل - برای مرطوب کردن
  • آب سیب - برای نرم کردن پوست

مرطوب کننده ها

بعد از پاکسازی، گام بعدی این است که پوست خود را مرطوب کنید. برخی از پاک کننده های صورت حاوی مرطوب کننده های صورت هستند که به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می کنند. همچنین خاصیت ارتجاعی و استحکام را افزایش می دهد. مرطوب کننده های ارگانیک به جذب و همچنین قفل شدن رطوبت کمک می کنند. ترکیبات رایجی که می توانید در مرطوب کننده های ارگانیک پیدا کنید عبارتند از:

  • آب آلوئه ورا، عصاره شاهی، روغن بادام شیرین و سبوس برنج - مواد معدنی و ویتامین ها را تامین می کنند.
  • روغن کالاندولا - التهاب را تسکین می دهد
  • روغن آکای – یک آنتی اکسیدان است
  • عصاره خیار، کره کاپواکو و کره شی - آنها مرطوب کننده هستند

لایه بردارها

لایه‌برداری، سلول‌های مرده‌ای را که منافذ را مسدود کرده و باعث آکنه می‌شوند، از بین می‌برد. شما باید دو بار در هفته لایه برداری کنید تا آسیبی به پوستتان وارد نشود. همچنین، مطمئن شوید که محصول خیلی ساینده نباشد زیرا ممکن است باعث پارگی ریز شود. لایه بردارهای طبیعی حاوی موارد زیر هستند:

  • صمغ حاصل از sclerotium rolfsii - یک غلیظ کننده پلی ساکارید آلی است.
  • دانه های جوجوبا و گارنت آبرفتی – سلول های مرده پوست را از بین می برند.
  • اسانس ترنج و لیمو - آنها رایحه طبیعی را اضافه می کنند.
  • روغن پرتقال شیرین - آنها دارای خواص آروماتراپی هستند.
  • عصاره شاهی و روغن جوجوبا - پوست را تغذیه می کند.
  • نیشکر خام – پوست را لایه برداری و تمیز می کند.
  • عصاره خیار، کره شی، دانه کنجد و روغن زیتون - علائم پیری را از بین می برد.
  • مزایای استفاده از محصولات ارگانیک زیبایی مراقبت از پوست

در زیر برخی از مزایای استفاده از محصولات زیبایی ارگانیک مراقبت از پوست آورده شده است.

 

محصولات ارگانیک مراقبت از پوست

بدون مواد مضر

وقتی برچسب محصولات غیر ارگانیک را می خوانید، ممکن است هرگز نتوانید هیچ یک از مواد تشکیل دهنده را تشخیص دهید. چنین محصولاتی حاوی مواد شیمیایی تولید شده در آزمایشگاه مانند سولفات لورث، روغن‌های معدنی، سدیم لورل و بسیاری از سموم هستند که می‌توانند به‌عنوان پسماند آفت‌کش منتقل شوند. در دراز مدت، این مواد شیمیایی باعث سمیت اندام، عدم تعادل هورمونی، تحریک پوست و بدتر از آن سرطان می شوند.

برعکس، برچسب محصولات مراقبت از پوست ارگانیک گیج کننده نیست زیرا می توانید مواد تشکیل دهنده را تشخیص دهید. برندهای ارگانیک معتبر از گیاهان و سایر اقلام طبیعی به عنوان مواد تشکیل دهنده استفاده می کنند. چنین برندهایی همچنین تضمین می‌کنند که گیاهان بدون استفاده از GMO، کودهای معدنی، علف‌کش‌ها، آفت‌کش‌ها و سایر مواد شیمیایی یا افزودنی‌ها کشت می‌شوند. برای شناسایی برندهایی که مطابق با این توضیحات هستند، می توانید به Eminence Organics مراجعه کنید.

بدون آلرژی

احتمال آلرژی، تحریک یا التهاب با محصولات زیبایی ارگانیک کم است. اگر آلرژی دارید، احتمالاً ممکن است ناشی از توت فرنگی یا بادام زمینی باشد که تشخیص آن دشوار نیست.

طبیعی بهتر عمل می کند

گیاهانی که به صورت ارگانیک رشد می کنند در مقایسه با گیاهان غیر ارگانیک حاوی ویتامین های آنتی اکسیدانی بیشتری هستند. همچنین، به دلیل اینکه با آفت کش ها و علف کش ها رشد نکرده اند، عاری از آلودگی هستند. این بدان معناست که بدن شما از آنها سود خواهد برد.

علاوه بر این، ترکیبات موجود در محصولات معدنی ممکن است یک شبه نتایجی ایجاد کنند، اما تهاجمی هستند و قبل از اینکه متوجه شوید به شما آسیب می‌رسانند. آنها به صاف شدن چین و چروک ها، کاهش لکه ها و از بین بردن لکه های خورشید کمک می کنند. پس از مدتی استفاده از آنها، مواد شیمیایی ضعیف شده و به پوست شما آسیب می رساند، زیرا بدن شما دیگر نمی تواند با مواد خارجی مقابله کند.

این امر باعث کاهش تبادل اکسیژن روی پوست شما می شود که منجر به احتمال زیاد لکه های خورشیدی و پیری زودرس می شود. اما با محصولات زیبایی ارگانیک، مطمئن هستید که از مزایای تغذیه ای بهره مند خواهید شد. برخی از مواد تشکیل دهنده شامل کره شی، آلوئه ورا، عسل و روغن نارگیل است که پوست را مرطوب، تسکین می دهد، تغذیه می کند و باعث صاف و سفت شدن پوست می شود. نتایج ممکن است کند باشد، اما محصولات ساینده نیستند.

شما به حفاظت از محیط زیست کمک می کنید

طبیعی بودن به این معنی است که هیچ ردپای مضری به خصوص روی هوا، خاک و آب باقی نمی‌گذارید. کشاورزی ارگانیک به حیات وحش کمک می کند، آلودگی ناشی از پاشیدن کود و آفت کش ها را کاهش می دهد و ضایعات سمی و دی اکسید کربن کمتری تولید می کند.

نتیجه

بسیاری از محصولات زیبایی تجاری حاوی موادی هستند که می توانند به بدن شما آسیب برسانند. اما شما می توانید با حرکت طبیعی از خود محافظت کنید. هرکسی که سلامت و تندرستی را ارتقا می دهد، در انتخاب محصولات زیبایی فعال و محتاط خواهد بود.

امیدواریم این مقاله اهمیت استفاده از محصولات زیبایی طبیعی را به شما آموزش داده باشد. بهترین بخش این است که شما به قابل سکونت کردن سیاره کمک خواهید کرد. بنابراین اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، با روی آوردن به ارگانیک، روی سلامت کلی خود سرمایه‌گذاری کنید.

 

مطالعه بیشتر:

محافظت از پوست در زمستان

بهترین کرم های ضد آفتاب سینره

  • melika hasani
  • ۰
  • ۰

 اگر ایده شما از مراقبت از پوست قرض گرفتن از مادر، دوست یا افراد مهم دیگر است - یا بدتر از آن، استفاده از آنچه در اینترنت می بینید مد روز است یا مملو از نظرات خوب است، تغییر روال مراقبت از پوست ضروری است. اما هی، ناراحت نباش، به همین دلیل است که اینجا هستی.

ما به شما اصطلاحات مراقبت از پوست مانند نیاسینامید و اسید گلیکولیک را نمی خوریم زیرا شما هنوز در ابتدای راه مراقبت از پوست خود هستید. ما به جای آن اصول اولیه را به شما آموزش می دهیم، چیزی که به راحتی می توانید بدون هیچ گونه عارضه ای به آن پایبند باشید.

مراقبت از پوست موثر بیش از شستن صورت با آب و صابون یا مخلوط کردن چندین ماده است زیرا فکر می کنید روی پوست شما نرم می شود. دانستن اینکه محصولات شما چه هستند و فهمیدن بهترین ها واقعاً به تعهد، ثبات و صبر نیاز دارد. اگر در تلاش برای مبارزه با جوش، چین و چروک، خشکی، منافذ باز و پوست چرب هستید، این تلاش ارزش همه چیز را دارد.

نحوه لایه بندی محصولات

یک راه آسان برای به خاطر سپردن کاربرد محصولات شما از نازک ترین تا غلیظ ترین قوام است، یا می تواند از مایع تا کرم نیز باشد. اگر آنها را در نظم مناسب خود قرار دهید، می توانید مزایای کامل آنها را دریافت کنید. رعایت نکردن مراحل صحیح منجر به یک رژیم مراقبت از پوست غیر موثر می شود.

همچنین می‌خواهید ابتدا محصولاتی را قرار دهید که پر از مواد کلیدی هستند که مانند سرم‌ها و تونرها به داخل پوست نفوذ می‌کنند و با محصولاتی که روی پوست قرار می‌گیرند مانند مرطوب‌کننده‌ها و ضدآفتاب‌ها، کار خود را به پایان می‌رسانند.

به غیر از ترتیب صحیح، متخصصان پیشنهاد می‌کنند در مورد نوع پوست خود تحقیق کنید زیرا همه محصولات برای هر پوستی در نظر گرفته نشده‌اند. می توانید به متخصص پوست مراجعه کنید تا نوع پوست خود را بشناسد، بنابراین آنها می توانند بهترین محصولات را به شما توصیه کنند یا می توانید خودتان درباره آنها تحقیق کنید و برخی از محصولاتی را امتحان کنید که مورد تایید متخصص پوست هستند. به پوست خود گوش دهید و با آن مهربان باشید. اگر احساس خارش می کنید یا فکر می کنید برای شما مناسب نیست، بهتر است یک مورد جدید پیدا کنید.

همچنین باید به خاطر داشته باشید که مدتی طول می کشد تا پوست شما این محصولات را جذب کند. شما نمی توانید همه چیز را یکجا یا تنها با یک فاصله 30 ثانیه ای قرار دهید. برخی از مراحل قبل از ادامه مراحل بعدی به پنج تا 30 دقیقه نیاز دارند.

مراحل

1. لایه بردار

یک لایه بردار در خط مراقبت از پوست شما، سایر محصولات شما را موثرتر می کند زیرا سلول های مرده پوست را از بین می برد. حذف نکردن آن می تواند منافذ شما را مسدود کند که می تواند باعث آکنه، جوش های سرسیاه و سایر مشکلات مراقبت از پوست شود. بر خلاف سایر محصولات، توصیه می شود از این یک یا دو بار در هفته استفاده کنید زیرا انجام هر روز آن پوست شما را حساس می کند.

2. شستشوی صورت

بالاترین رکن یک رژیم مراقبت از پوست، شستشوی صورت است، ابتدا پوست شما را قبل از استفاده از فرمول های مرطوب کننده تمیز می کند. در حالی که صابون ممکن است این کار را انجام دهد، شستشوی صورت حاوی مواد خاصی است که برای پوست شما مناسب است. انواع مختلفی وجود دارد که صورت شما را نرم تر می کند و چربی و کثیفی اضافی را نیز از بین می برد.

شستشوی صورت باید یک بار در صبح هنگام بیدار شدن از رختخواب و یک بار در شب قبل از خواب استفاده شود. به یاد داشته باشید که همیشه صورت خود را با آب گرم بشویید زیرا به از بین بردن کثیفی و حفظ روغن های آبرسان طبیعی پوست شما کمک می کند، برخلاف آب داغ که می تواند پوست شما را تحریک و خشک کند. قبل از اینکه رژیم خود را انجام دهید مقداری آب گرم در یک لگن بریزید یا بهتر است یک آبگرمکن در دوش خود نصب کنید.

مراقبت از پوست

3. تونر

برای بسیاری از مردم، آنها ترجیح می دهند تونرها را پاک کنند، زیرا این فرض وجود دارد که تونرها قابض های گزنده ای هستند که در داروخانه ها و بازارها می بینند. فرمول تونر امروزی به یک مایع رقیق تبدیل شده است که حاوی مواد مغذی است تا پوست شما را متعادل کند و پوست شما را بازسازی کند.

کارآمدترین راه برای استفاده از تونر این است که به جای قرار دادن آن در یک پد پنبه ای، از دست های تمیز خود استفاده کنید. بسته به فرمول شما، می توان آن را هم صبح و هم شب استفاده کرد.

4. سرم

سرم ها مایعات سبکی هستند که رطوبت، تغذیه و محافظت را تقویت می کنند. آنها به دلیل توانایی آنها در رفع چندین مشکل مانند چین و چروک و لکه های تیره به عنوان متحدان قدرتمند پوست در نظر گرفته می شوند. از پوست شما در برابر سایر عوامل مضری که ممکن است در اثر آسیب نور خورشید و آلودگی هوا باشد محافظت می کند. بسته به نگرانی پوست شما، سرم های زیادی وجود دارد، مانند ویتامین C برای کمک به روشن شدن صورت کدر و رتینول برای تحریک تولید کلاژن.

5. کرم دور چشم

کرم دور چشم می تواند یک مرحله مراقبت از پوست اختیاری باشد، اما اگر پف، خشکی یا پرپیگمانتاسیون دارید، بهتر است یکی از آنها را در برنامه روزانه خود قرار دهید. حلقه های تیره زیر چشم شما می تواند به دلیل رگ های قابل مشاهده یا تغییر رنگ رایج در افرادی باشد که رنگ پوست تیره تری دارند. متخصصان پوست کرم دور چشمی را توصیه می کنند که به بهترین وجه با نگرانی شما سازگار باشد و حاوی مواد خشن نباشد زیرا پوست اطراف چشم می تواند حساس و ظریف باشد.

6. مرطوب کننده

مرطوب کننده ها برای یک روتین خوب مراقبت از پوست ضروری هستند زیرا بسیاری از مشکلات پوستی مانند لک، خشکی، آکنه، چین و چروک و موارد دیگر را کاهش می دهند. نشانه های پیری را کاهش می دهد و می تواند کلیدی برای صاف شدن پوست باشد. مرطوب کننده ها را باید هفته ای دو بار، یک بار صبح و یک بار قبل از خواب مانند شستشوی صورت استفاده کرد.

7. ضد آفتاب

آخرین بخش رژیم مراقبت از پوست شما ضد آفتاب خواهد بود. محافظت از پوست در برابر نور خورشید بسیار مهم است زیرا می تواند باعث ایجاد لکه های خورشیدی، آفتاب سوختگی، چین و چروک، خشکی یا حتی بدتر از آن، سرطان پوست شود. SPF (فاکتور محافظت از خورشید) به میزان محافظت از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید اشاره دارد. متخصصان پوست استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF کمتر از 30 را توصیه می کنند.

کرم های ضد آفتاب را باید هر 3 ساعت یکبار تجدید کنید، به خصوص زمانی که خارج از خانه خود هستید. اگرچه به یاد داشته باشید که برای استفاده از کرم ضد آفتاب، لزوماً نباید نور خورشید بیرون باشد. حتی در زمستان، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش زیاد است.

بهترین راه برای شروع روتین مراقبت از پوست این است که محصولات مناسب را پیدا کنید، فداکاری و صبر داشته باشید و فقط یاد بگیرید که پوست خود را دوست داشته باشید. پوست ها شبیه هم نیستند و همه ما نیازهای متفاوتی داریم. اگر در مراحل انجام کار غرق شده اید و نمی دانید از کجا شروع کنید و نه کدام محصول را ابتدا امتحان کنید، همیشه می توانید به متخصص پوست مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:

محافظت از پوست در زمستان

بهترین کرم های ضد آفتاب سینره

  • melika hasani
  • ۰
  • ۰

اگر متوجه موهای بیش از حد معمول روی بالش یا برس موی خود شده اید، ممکن است نگران ریزش مو باشید. در واقع ممکن است موهای شما بیشتر از حد معمول باشد. بله یک تفاوت وجود دارد.

ریزش مو اغلب خود به خود متوقف می شود

ریزش بین 50 تا 100 تار مو در روز طبیعی است. زمانی که بدن هر روز موهای بیشتری می ریزد، فرد دچار ریزش بیش از حد مو می شود. اصطلاح پزشکی این بیماری تلوژن افلوویوم است.

ریزش بیش از حد مو در افرادی که یکی از استرس های زیر را تجربه کرده اند رایج است:

  • 20 پوند یا بیشتر از دست داد
  • به دنیا آمد
  • تجربه استرس زیاد (مراقبت از یکی از عزیزان بیمار، طلاق، از دست دادن شغل)
  • تب بالا داشت
  • تحت عمل جراحی قرار گرفت
  • بهبودی از یک بیماری، به خصوص اگر شامل تب بالا باشد
  • مصرف قرص های ضد بارداری را متوقف کرد

اکثر مردم چند ماه پس از رویداد استرس زا متوجه ریزش بیش از حد مو می شوند. به عنوان مثال، یک مادر جدید می تواند حدود دو ماه پس از زایمان شاهد ریزش بیش از حد مو باشد. ریزش معمولاً حدود چهار ماه پس از زایمان به اوج خود می رسد. این ریزش طبیعی و موقتی است.

همانطور که بدن شما دوباره تنظیم می شود، ریزش بیش از حد متوقف می شود. در عرض شش تا نه ماه، مو تمایل دارد پری طبیعی خود را بازیابد.

با این حال، اگر عامل استرس زا با شما باقی بماند، ریزش مو می تواند طولانی مدت باشد. افرادی که دائما تحت استرس زیادی هستند ممکن است در طولانی مدت دچار ریزش بیش از حد مو شوند.

ریزش مو زمانی اتفاق می‌افتد که چیزی جلوی رشد مو را بگیرد. اصطلاح پزشکی این بیماری آناژن افلوویوم است. شایع ترین علل ریزش مو عبارتند از:

  • ریزش موی ارثی
  • سیستم ایمنی بیش از حد واکنش نشان می دهد
  • برخی داروها و درمان ها
  • مدل موهایی که موها را می کشد
  • محصولات سخت مراقبت از مو
  • اجبار به کندن مو

اگر ریزش مو داشته باشید، موهای شما رشد نمی کند تا زمانی که علت آن متوقف شود. به عنوان مثال، افرادی که تحت شیمی درمانی یا پرتو درمانی قرار می گیرند، اغلب موهای زیادی از دست می دهند. هنگامی که درمان متوقف می شود، موهای آنها تمایل به رشد مجدد دارند.

مطالعه بیشتر: ویتامین برای ریزش موی شدید

اگر مشکوک هستید که یک درمان یا دارو باعث ریزش موی شما شده است، با پزشک خود صحبت کنید. اگر بلافاصله درمان یا دارو را متوقف کنید، عوارض جانبی جدی ممکن است رخ دهد.

سایر علل ریزش مو ممکن است نیاز به درمان داشته باشند. بسیاری از افرادی که ریزش موی ارثی دارند بدون درمان به ریزش مو ادامه می دهند. زنی که ژن ریزش موی ارثی را به ارث می برد، ممکن است متوجه نازک شدن تدریجی شود. مردانی که دارای ریزش موی ارثی هستند، تمایل به ایجاد یک خط رویش مو یا لکه‌های طاسی دارند که از مرکز پوست سر شروع می‌شود.

درمان به بسیاری از افرادی که ریزش مو دارند کمک می کند، اما نه همه. یک متخصص پوست می تواند به شما بگوید که چه انتظاری دارید.

اگر نگران میزان ریزش مو هستید، نیازی نیست در سکوت رنج بکشید. می توانید برای کمک به متخصص پوست مراجعه کنید. این پزشکان متخصص در تشخیص و درمان پوست، مو و ناخن هستند. یک متخصص پوست می تواند به شما بگوید که آیا ریزش مو دارید یا ریزش بیش از حد مو. برخی افراد هر دو را دارند.

یک متخصص پوست همچنین می تواند علت یا علل را پیدا کند و به شما بگوید که چه انتظاری دارید. گزینه های درمانی موثر برای بسیاری از انواع ریزش مو در دسترس هستند. هرچه درمان زودتر شروع شود، پیش آگهی بهتر است.

منبع:https://etelaatomomi.blog.ir/1400/08/24/آیا ریزش مو شدید دارید؟

  • melika hasani
  • ۰
  • ۰

 

پاسخ به چند سوال متداول در مورد ایمپلنت و کاشت دندان

اگر جزو افرادی هستید که قصد انجام ایمپلنت و کاشت دندان دارند، تا پایان با ما همراه باشید. در این مطلب به سؤال‌های متداول درمورد ایمپلنت دندان پاسخ خواهیم داد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، برخی از افراد به دلایل مختلفی مانند کشیدن دندان، افزایش سن و غیره ممکن است یک یا چند دندان خود را از دست بدهند. از دست دادن دندان‌ها علاوه بر این که طرح لبخند و زیبایی چهره را دچار مشکل می‌کند، بر روی غذا خوردن و درست جویده شدن آن نیز تأثیر بدی می‌گذارد. در چنین شرایطی ایمپلنت دندان می‌تواند یک روش خوب و دائمی برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته باشد. با فراگیر شدن این روش نوین دیگر کمتر کسی به سراغ روش قدیمی استفاده از دندان‌های مصنوعی متحرک می‌رود. در ذهن افرادی که قصد دارند از خدمات دندانپزشکی استفاده کنند، همواره سؤال‌های متعددی شکل می‌گیرد. اگر جزء افرادی هستید که قصد انجام ایمپلنت و کاشت دندان دارند، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در این مطلب به سؤال‌های متداول درمورد ایمپلنت دندان پاسخ خواهیم داد.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان (Dental implants) از روش‌های درمانی در دندانپزشکی جهت جایگزین و پر کردن جای خالی دندان می‌باشد (به صورت عامیانه به روش دندانهای پیچ و مهره‌ای معروف است). اساس ایمپلنت دندان مدرن، پروسه‌ای بیولوژیک با نام ادغام استخوانی (استئواینتگریشن) است که در آن موادی مانند تیتانیوم ارتباطی محکم با استخوان ایجاد می‌کنند. در ابتدای امر ایمپلنت ثابت می‌شود، سپس ادغام استخوانی قابل انجام می‌شود و نهایتاً یک پروتز دندانی اضافه می‌شود. مدت زمان بهبود برای ادغام استخوان پیش از اتصال پروتز دندان به ایمپلنت یا عامل مجاوری که برای نگهداری پروتز دندان استفاده شده، متغیر می‌باشد.

ایمپلنت دندان چه مزایایی دارد؟

بعد از کشیدن دندان بلافاصله باید فکری برای جایگزین کردن دندان از دست رفته کرد، زیرا جای خالی باعث کج شدن بقیه دندان‌ها، بروز مشکل در جویدن و کاهش زیبایی فرد می‌شود. با انجام ایمپلنت بلافاصله بعد از کشیدن دندان، از بروز این مشکلات پیشگیری می‌شود. یکی دیگر از مزایای این روش افزایش اعتماد به نفس افراد است. دندان‌های کاشته شده کاملاً به دندان طبیعی شباهت دارند و فرد به راحتی می‌تواند لبخند بزند. عدم آسیب به لثه، جلوگیری از تحلیل استخوان‌های فک، کاهش التهاب و عفونت لثه از مزایای دیگر استفاده از روش ایمپلنت دندان می‌باشند. قدرت تکلم بعضی از افراد بعد از گذاشتن دندان‌های مصنوعی متحرک کاهش می‌یابد، اما روش کاشت هیچ تأثیر بدی روی تلفظ و تکلم افراد ندارد.

آیا استفاده از روش ایمپلنت دندان درد دارد؟

عمل کاشت میله فلزی در استخوان فک هیچ دردی به همراه ندارد، زیرا دندانپزشک قبل از شروع عمل از بی حسی استفاده می‌کند. فقط بعضی از بیماران ممکن است بعد از اتمام عمل و از بین رفتن اثرات بی حسی در ناحیه کاشت فلز تیتانیوم مقداری سوزش احساس کنند. برای کاهش و کنترل درد بعد از کاشت باید به توصیه‌های دندانپزشک توجه کنید. با توجه به این توضیحات هرگز به خاطر احساس درد از انجام این کار نترسید.

چند سالگی مناسب‌ترین سن برای انجام ایمپلنت دندان است؟

استخوان‌های فک تا قبل از هجده سالگی در حال رشد هستند. بنابراین بهترین سن برای انجام عمل کاشت دندان بعد از ۱۸ سالگی می‌باشد. وقتی استخوان‌های فک به طور کامل رشد کنند، عمل کاشتن دندان با نتیجه بهتری همراه خواهد بود. علاوه بر سن، سالم بودن لثه‌ها و استخوان‌های فک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. پزشک پس از معاینه دندان‌ها، استخوان فک و لثه افراد بالای هجده سال تشخیص خواهد داد که آیا برای انجام این عمل گزینه مناسبی هستند یا خیر؟

نگهداری از ایمپلنت به چه نحوی انجام می‌شود؟ ‌

بعد از انجام عمل ایمپلنت دندان باید هر چند وقت یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندان‌های شما را معاینه کند. ایمپلنت‌ها نیز درست مانند دندان‌های طبیعی نیاز به مراقبت دارند. سعی کنید روزانه دوبار مسواک بزنید و استفاده از نخ دندان را نیز فراموش نکنید.

پاسخ به چند سوال متداول در مورد ایمپلنت و کاشت دندان

 

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

قیمت ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی مانند تعداد دندان‌های جایگزین شده، کیفیت استخوان‌های فک بیمار، تجربه پزشک و کیفیت متریال‌های به کار رفته بستگی دارد. گاهی اوقات باید پزشک بعد از کاشت میله فلزی تیتانیوم در فک بیمار چندین ماه صبر کند تا فرآیند بازسازی استخوان به خوبی انجام شود. طولانی شدن دوره درمان به افزایش قیمت ایمپلنت دندان منجر خواهد شد. تمام این موارد در جلسه مشاوره با پزشک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نکته اساسی که باید در مورد ایمپلنت‌ها درنظر گرفت، میزان و جنس مواد استفاده شده در ساخت آن‌ها است. یکی از مهم‌ترین این موادها، فلز تیتانیوم است. هرچه تیتانیوم موجود در ایمپلنت بیشتر باشد، دوام و شانس موفقیت آن نیز بیشتر است و از آنجایی که تیتانیوم عنصری نسبتاً گران‌قیمت است، هرچه بیشتر از آن استفاده شود، ایمپلنت گران‌تر خواهد بود. تیتانیوم استفاده شده در ایمپلنت سوئیسی از دیگر انواع ایمپلنت، بیشتر و در نتیجه قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

آیا روش ایمپلنت برای دندان‌های شکسته هم مناسب است؟

برای دندان‌های شکسته بهتر است از روش‌های کم‌هزینه‌تری دیگر مانند ترمیم، کامپوزیت یا لمینت استفاده کنید. قیمت ایمپلنت دندان بسیار پرهزینه است و بیشتر برای افرادی مناسب است که دندان‌هایشان به شدت خراب شده و به هیچ وجه قابل ترمیم نیست.

ایمپلنت چند روز بعد از کشیدن دندان انجام می‌شود؟ ‌

این موضوع به سلامت لثه، تراکم دندان‌های بیمار و حفره خالی دندان بستگی دارد. برای افرادی که لثه سالمی دارند و حفره دندان آن‌ها برای کاشت آماده است، از روش ایمپلنت فوری یا یک روزه استفاده می‌شود. اما افرادی که مشکل لثه و فک دارند، باید تا بهبود کامل این مشکلات صبر کنند.

آیا کاشت دندان عوارض جانبی دارد؟

اگر عمل ایمپلنت دندان توسط یک پریودنتیست یا جراح دهان و دندان ماهر در یک مطب معتبر و مجهز انجام شود، هیچ عارضه جانبی خاصی نخواهد داشت. اما در صورت انجام عمل نزد یک دندانپزشک غیرحرفه‌ای و مبتدی با عوارض جانبی مانند عفونت در محل کاشت، آسیب به دندان‌های دیگر، آسیب دیدگی رگ‌های خونی، آسیب عصبی، درد، سوزن سوزن شدن لثه، چانه و لب‌ها مواجه خواهید شد.

چه افرادی برای کاشت دندان مناسب نیستند؟

افراد مبتلا به دیابت، زنان باردار، بیماران تحت مراقبت‌های رادیوتراپی در ناحیه صورت و فک، افراد مبتلا به سرطان تحت پرتو درمانی و شیمی درمانی، افراد سیگاری، مبتلایان به بیماری لوسمی، افراد مبتلا به پوکی استخوان و افراد مبتلا به سکته قلبی اصلاً گزینه‌های مناسبی برای انجام کاشت دندان نیستند.

درچه مواردی استفاده از کاشت بدون ایمپلنت بهتر است؟

گاهی به دلایلی چون ضعف بافت لثه و یا استحکام استخوان فک کاشت بدون ایمپلنت، برای جبران جای خالی دندان استفاده شود و شرایط برای ایمپلنت فراهم نباشد.

بیماری دیابت

در برخی از افراد که از بیماری‌هایی چون دیابت رنج می‌برند و به علت نارسائی ایمپلنت، ممکن است امکان کاشت دندان از طریق ایمپلنت را نداشته باشند

افراد سیگاری

احتمال اینکه ایمپلنت دندان در افراد سیگاری عمرو دوام کوتاهی داشته باشد چون ایمپلنت دندان با شکاف بافت لثه و استخوان فک همراه است و استعمال دخانیات در فرآیند خونرسانی خلل ایجاد می‌کنند. روش بریج (در مواردی که تعداد دندان‌های از دست رفته محدود است) یا دندان مصنوعی، که زخمی ایجاد نمی‌شود می‌تواند برای افراد سیگاری، روش مساعدتری باشد.

بیماری پریودنتال

بیماری پریودنتال، اختلالی در بافت لثه است که به مرور زمان با تحلیل لثه و لق شدن دندان همراه است. در چنین شرایطی که بافت لثه به شدت آسیب دیده امکان کاشت ایمپلنت وجود ندارد و بهترین گزینه کاشت بدون ایمپلنت است.

  • melika hasani