روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

  • ۰
  • ۰

 

اخیراً، جوش شیرین به عنوان پاک کننده سبز و زیبایی طبیعی مورد توجه قرار گرفته است. از استفاده از آن برای شستن موهایتان گرفته تا درمان جادویی عفونت ادراری گرفته تا تسکین نیش حشرات، اینترنت ادعا نمی کند که پودر قادر به انجام آن نیست.

و در حالی که درست است که جوش شیرین برای درخشان کردن وان شما و خنثی کردن بوی ناخواسته بدن عالی است، به این معنی نیست که شروع به مالیدن آن روی صورتتان ایده خوبی است. در اینجا دلیل آن است.

چرا نباید از جوش شیرین برای شستن صورت استفاده کرد؟

دلایل زیادی وجود دارد که هرگز نباید جوش شیرین را روی صورت خود قرار دهید. شامل:

خیلی ابتدایی

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم، بیشتر برای تسکین سوزش سر دل استفاده می شود، زیرا یک ماده شیمیایی اساسی است که به خنثی کردن اسید کمک می کند. این ممکن است روی پوست نیز اتفاق بیفتد. در حالی که متخصصان پوست گاهی اوقات از جوش شیرین برای خنثی کردن لایه برداری شیمیایی در مطب استفاده می کنند، به طور کلی برای شستشوی کلی بسیار اساسی است، به خصوص اگر مکرر استفاده شود.

پوست سالم کمی اسیدی است. این پوشش اسیدی به تشکیل یک سد محافظ کمک می کند و برای سلامت کلی پوست مهم است. شستن با جوش شیرین می تواند سد چربی محافظ پوست را از بین ببرد، PH آن را تغییر دهد و باکتری های طبیعی روی سطح را که به جلوگیری از عفونت و آکنه کمک می کند، مختل کند. این می تواند شما را با پوست کنده شده ای که مستعد عفونت و جوش است ایجاد کند.

حساسیت

در حالی که به طور کلی مضر نیست، جوش شیرین می تواند پوست را تحریک کند. بیشتر مردم تا زمانی که شروع به استفاده مستقیم از جوش شیرین روی پوست خود نکنند، نمی دانند که نسبت به جوش شیرین حساس هستند. به دلیل ایجاد بثورات زیر بغل، قرمزی و سوزش برای برخی افراد هنگام استفاده در دئودورانت های خانگی یا طبیعی بدنام است.

اگر به جوش شیرین واکنش نشان می دهید، از محصولات جوش شیرین اجتناب کنید و از لوسیون مرطوب کننده بدون عطر استفاده کنید تا زمانی که سوزش برطرف شود.

لایه برداری بیش از حد

لایه برداری مناسب می تواند رنگ پوست را یکنواخت کند و پوست شما را بهتر به نظر برساند، اما به دست آوردن بیش از حد یک چیز خوب نیز بسیار آسان است. لایه برداری بیش از حد می تواند باعث قرمزی، جوش، سوزش و خشکی پوست شود. آکادمی پوست آمریکا توصیه می‌کند بین درمان‌های لایه‌برداری زمان زیادی را به پوست خود اختصاص دهید تا از تحریک آن جلوگیری کنید یا اگر پوست حساسی دارید از آن اجتناب کنید.

بسیار شبیه اسکراب نمک یا شکر، جوش شیرین زمانی که به صورت خمیر درآید یا به طور کامل در آب حل نشود به عنوان یک لایه بردار فیزیکی عمل می کند. لایه برداری می تواند مفید باشد، اما لایه برداری در روز و شب، مانند زمانی که با جوش شیرین بشویید، توصیه نمی شود.

بیشتر بخوانید: نقش شوینده ها برای شستشوی صورت

در عوض از چه چیزی استفاده کنیم

محصولات پوستی که بهترین عملکرد را برای شما دارند به نوع پوست شما بستگی دارد. ممکن است کمی آزمایش لازم باشد، اما در نهایت یک شستشوی صورت پیدا خواهید کرد که نیازهای شما را برآورده کند.

پوست خشک یا حساس

اگر پوست شما به راحتی تحریک می شود یا اغلب خشک می شود، به دنبال میله ها یا پاک کننده های مبتنی بر گلیسیرین باشید. آنها به محافظت از موانع پوست کمک می کنند و پوست را از روغن های طبیعی آبرسان آن پاک نمی کنند. پاک‌کننده‌های صورت که برچسب «بدون مواد شوینده» دارند نیز می‌توانند مفید باشند زیرا احتمال کمتری دارد که چربی‌های مورد نیاز پوست شما را از بین ببرند.

پوست چرب

فوم دوست شماست. یک شوینده کف کننده می تواند به برداشتن چربی اضافی از روی پوست شما کمک کند.

پوست مستعد آکنه

پوست مستعد آکنه می تواند خشک، چرب یا ترکیبی از این دو باشد که انتخاب پاک کننده را کمی چالش برانگیز می کند. یک پاک کننده دارویی حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک یا بنزوئیل پراکسید ممکن است مفید باشد، اما این مواد همچنین می توانند پوست شما را خشک کرده و باعث تحریک شوند.

اگر پوست حساس و مستعد آکنه دارید از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید.

پاک کردن آرایش

پاک کردن صحیح آرایش برای جلوگیری از جوش، بسته شدن منافذ و حتی عفونت چشم بسیار مهم است، اما همچنین نمی خواهید پس از اتمام کار، صورت خود را قرمز و سوزش کنید.

پاک کننده هایی که دارای پایه روغن یا پایه روغن و آب هستند بهترین کار را برای پاک کردن محصولات مومی موجود در آرایش دارند. روغن جوجوبا، روغن نارگیل و روغن زیتون همگی برای پاک کردن آرام آرایش عالی عمل می کنند. مراقب محصولات حاوی الکل باشید زیرا ممکن است خشک کننده و تحریک کننده باشند.

لایه برداری

پاک کننده های حاوی گلیکولیک و اسید سالیسیلیک می توانند به از بین بردن پوست مرده و لایه برداری شیمیایی پوست شما کمک کنند. همچنین می توانید به آرامی از یک برس یا برس برقی استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که فشار ملایمی اعمال می کنید و به پوست خود زمان زیادی برای بازیابی بین لایه برداری بدهید. لایه برداری بیش از حد می تواند باعث متورم شدن منافذ پوست و بدتر شدن تحریک و جوش ها شود.

یکنواخت کردن رنگ پوست

لایه برداری می تواند به کاهش تیرگی و حتی رنگ پوست کمک کند. پاک‌کننده‌های حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین‌های C، E یا B ممکن است به کاهش قرمزی کمک کنند. عصاره چای سبز و کافئین ممکن است منجر به یکنواختی پوست شود.

شستشوی طبیعی صورت

برای شستن صحیح صورت خود به بیش از آب ساده و دستان خود نیاز ندارید، به خصوص اگر هیچ گونه آرایش یا محصولات مراقبت از پوست روی آن ندارید. روغن هایی مانند زیتون، جوجوبا و نارگیل می توانند آرایش و سایر محصولات روغنی مانند آکوافور و وازلین را پاک کنند.

یک شستشوی ملایم صورت با چند ماده ساده مانند گلیسیرین می تواند به از بین بردن باقیمانده روغن پس از اتمام کار کمک کند.

سرکه سیب رقیق شده یا فندق جادوگر ممکن است چهره را شاداب کند.

سخن پایانی

شستن صورت نیازی نیست سخت یا بیش از حد پیچیده باشد. این می تواند به سادگی شستن با یک پاک کننده ملایم و بدون عطر باشد که برای نوع و نیازهای پوست خاص شما فرموله شده است.

در حالی که جوش شیرین مطمئناً جای خود را در زندگی طبیعی دارد، بهتر است آن را کنار بگذارید.

  • ۰۱/۰۶/۱۵
  • melika hasani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی