روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

  • ۰
  • ۰

 

تعداد کمی از بیماران در این عصر آماده راه رفتن با دندان تراشیده یا فاصله زیاد بین دندان های جلویی خود هستند. این نیز ضروری نیست، زیرا در حال حاضر راه های زیادی برای بهبود لبخند شما وجود دارد. کامپوزیت مستقیم رزین یکی از گزینه هایی است که به طور گسترده در دندان های جلویی برای حل این مشکلات استفاده می شود.

کامپوزیت دندان چیست؟

با کامپوزیت مستقیم رزین، دندانپزشک مواد رزین همرنگ دندان را روی دندان آسیب دیده شما اعمال می کند. رزین با استفاده از چسب متصل می شود و با نوری با شدت بالا پخت می شود که باعث می شود ماده به دندان "پیوند" شود. این یک راه مطمئن برای بازیابی دندان های شکسته جلو یا پر کردن شکافی است که باعث ناراحتی شما می شود. بسیاری از انواع رزین های کامپوزیت فاقد BPA هستند که در دراز مدت آنها را ایمن تر می کند.

کامپوزیت دندان چقدر طول می کشد؟

کامپوزیت روی دندان های جلویی می تواند بین 4 تا 8 سال طول بکشد که بستگی به محل دندان باند شده، نیش شما و عادات غذایی شما دارد. معمولاً بهتر است از گاز زدن مستقیم غذای خود، به ویژه مواد مصرفی سخت که می توانند ساختار کامپوزیت دندانی را به خطر بیندازند، خودداری کنید.

هزینه کامپوزیت دندان چقدر است؟

میانگین هزینه کامپوزیت دندان برای هر دندان متغیر است. بسته به دلیل شما برای انجام این درمان، بیمه شما ممکن است درصدی از آن را بپردازد. هنگامی که دندانپزشک شما این کار را به دلایل ساختاری یا پر کردن حفره توصیه می کند، احتمال اینکه پوشش شما به دلایل زیبایی باشد بیشتر است. پیوند دندان معمولاً فقط به یک بار مراجعه به دندانپزشک نیاز دارد.

مدیریت پیوند رزین مستقیم شما

حفظ لبخند به اندازه بازگرداندن آن مهم است، بنابراین پس از انجام کامپوزیت (و هزینه آن) دندان آخرین چیزی که می خواهید تغییر رنگ آن است. بر خلاف مینای دندان طبیعی، ماده کامپوزیت غیر متخلخل است. لکه ها زمانی ایجاد می شوند که مواد رنگی مختلف به منافذ سطحی دندان نفوذ کنند. از آنجایی که پرسلن و رزین کامپوزیت غیر متخلخل هستند، تغییر رنگ نمی دهند، اما ممکن است لکه شوند. این بدان معناست که در حالی که باند دندان شما ممکن است تغییر رنگ دهد، نمی توان آن را سفید کرد، که می تواند به مرور زمان ظاهری کدر و خاکستری ایجاد کند.

آیا کامپوزیت بهتر از ونیر است؟

ونیرها از لایه نازکی از پرسلن دندان ساخته می شوند که جایگزین مینای دندان شده و به دندان طبیعی زیرین چسبیده می شود. اینها معمولاً ظاهر بهتری نسبت به اتصال کامپوزیت دارند و چینی لکه نمی‌کند. ونیرها معمولاً بسیار گرانتر از چسباندن هستند، بنابراین اگر بودجه نگران کننده است، چسباندن راه حل خوبی برای شما است.

آیا کامپوزیت دندان درد دارد؟

این روش معمولاً شامل درد نمی شود، بیشتر به این دلیل که بخشی از دندانی که دندانپزشک روی آن کار می کند حساسیت بسیار کمی دارد. این بدان معنی است که نیازی به بیهوشی نیست، که این روش را به گزینه ای امن تر از برخی دیگر تبدیل می کند. در نتیجه، هیچ زمان بهبودی نیز وجود ندارد، اگرچه معمولاً به بیماران توصیه می‌شود تا ۴۸ ساعت پس از عمل از کشیدن سیگار، نوشیدن چای، قهوه یا شراب قرمز و همچنین سایر غذاها و نوشیدنی‌هایی که ممکن است دندان‌ها را لکه دار کنند، خودداری کنند.

مزایای کامپوزیت

برخی از دلایل محبوبیت کامپوزیت دندان در بین بیماران عبارتند از:

  • هزینه - این یکی از کم هزینه ترین فرآیندهای آرایشی است که می توانید دریافت کنید.
  • زمان – کامپوزیت را می توان در یک بار مراجعه به مطب انجام داد، به جای زمانی که برای آماده سازی و قرار دادن روکش دندان صرف می شود.
  • درد - این روش غیر تهاجمی است و به طور کلی به برداشتن دندان بسیار کمی نیاز دارد. در مواردی، بیماران می توانند انتخاب کنند که در طی یک جلسه، چندین دندان باند شوند.

معایب

انباشته شدن لکه ها: اگرچه با کامپوزیت می توانید نتایج عالی به دست آورید، کامپوزیت رزین بعد از مدتی رنگ می گیرد. روکش ها و روکش های دندانی گزینه ای بسیار مقاوم تر در برابر لکه خواهند بود.

دوام: روکش‌ها و روکش‌ها سخت‌تر هستند و به راحتی شکسته می‌شوند، به این معنی که معمولاً بسیار بیشتر از چسبندگی دوام می‌آورند.

  • ۰۱/۰۶/۲۰
  • melika hasani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی