روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

روش های حفظ سلامتی و زیبایی بدن

در این وبلاگ روش های سلامتی و زیبایی پوست، مو و بدن ارائه می شود

  • ۰
  • ۰

تقریبا همه ما از زمستان خوشمان می آید زیرا معمولا روزهای زمستانی با برف بازی و ورزش های زمستانی سپری می شود، اما این فصل می تواند برخی از تاثیرات منفی و ناراحت کننده را روی پوست ایجاد کند. در این مقاله چند روش ساده و در عین حال مهم برای مراقبت از پوست در زمستان به شما معرفی خواهیم کرد.
 

روش های محافظت از پوست در زمستان


​1. از محیط های کاملا خشک دوری کنید

همه ما دلمان میخواهد در زمستان، کنار شوفاژ یا شومینه بنشینیم و یک نوشیدنی گرم بنوشیم اما واقعیت این است که ماندن به مدت طولانی در خانه و در هوای گرم میتواند آسیب جدی به پوست وارد کند. اشکالی ندارد اگر ترجیح می دهید در محیط گرمی باشید، اما برای مقابله با اثرات آن روی پوست، سعی کنید از اسپری های مرطوب کننده به فضای خانه بزنید تا رطوبت به هوای خشک اضافه شود. همچنین مصرف یک یا دو لیوان آب اضافی در روز و کرم مرطوب کننده می تواند باعث آبرسانی پوست شده و از خشکی پوست جلوگیری کند.
 

مراقبت از پوست
 

2. از مرطوب کننده های مناسب استفاده کنید

کرم مرطوب کننده یکی از مهمترین مراحل برای درخشش و سلامت پوست در طول فصل زمستان است. با اینکه بیشتر افراد از این موضوع آگاهی دارند اما به آن بی توجه اند. مرطوب کننده های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن کرچک دوغ، و حتی روغن زیتون به پوست شما کمک می کند چربی های طبیعی خود را حفظ کرده و به خوبی رطوبت بدن را حفظ کند. سعی کنید از خرید محصولات دارای پارافین خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث خشکی بیشتر پوست شما نیز بشود.

 

3. از پاک کننده های مناسب پوست خود استفاده کنید

ممکن است شما در تمام طول سال به استفاده از یک پاک کننده گران قیمت عادت کرده باشید، اما بسیاری از آنها حاوی مواد شیمیایی سختی هستند که برعکس تغذیه کننده بدن هستند به ویژه پاک کننده هایی که عطر و الکل اضافی دارند. ما پیشنهاد می کنیم که پاک کننده های ملایم تر و کرم حاوی گلیسیرین، اسید هیالورونیک و سرامید ها را امتحان کنید. اگر پوست چربی دارید، کرم سرد را کنار بگذارید زیرا ممکن است چربی بیشتری ایجاد کند و پوست را به چیزی مانند روغن نارگیل یا روغن گل محمدی تبدیل کند. شاید تعجب کنید اما کسانی که پوست چرب دارند، در فصل زمستان هم باید از پاک کننده هایی که حاوی روغن کمی هستند باید استفاده کنند. 
 

4. خیلی از دوش آب گرم استفاده نکنید

مقاومت در برابر دوش آب گرم در فصل زمستان کار بسیار دشواری است، اما مشکل این است که شیر آب شما به احتمال زیاد حاوی برخی از ناخالصی های آب مانند کلر است که نه تنها پوست را خشک می کند بلکه می تواند باعث خارش، تحریک و حتی اگزما شود. 

اگر به دوش آب گرم اعتیاد دارید، سعی کنید ناخالصی های آب را با فیلتر کربن ساده یا دیگر فیلترها جدا کنید. از آنجا که آب گرم به سرعت تبخیر می شود، می تواند باعث دهیدراته شدن و ترک خوردن پوست شود مگر اینکه بلافاصله آن را با یک کرم مرطوب کننده آبرسانی و مرطوب کنید، بنابراین بعد از استحمام و خشک کردن خود، حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. 

 

مرطوب کننده
 

5. آب زیاد بنوشید

اکثر مردم هر روز به اندازه کافی آب نمی نوشند و این امر خصوصاً در ماه های زمستان که تقریباً به همین اندازه عرق نمی کنید و بدن شما آن را تقاضا نمی کند، بیشتر اتفاق می افتد. از آنجا که رطوبت کم نیز می تواند باعث کمبود آب در پوست شود، شما همچنان باید آب زیادی بنوشید! اگر نمی توانید آب خالی بنوشید، آبمیوه های مختلف و چای زنجبیل با لیمو و عسل بخورید تا کمبود آب پوست خود را جبران کنید.
 

جمع بندی

خشکی و سرمای فصل زمستان در بسیاری از اوقات برای پوست صورت و بدن دردسرساز می شود، اما با روش های ساده ای که در این مقاله ارائه کردیم، دیگر جای هیچ نگرانی نیست. جهت مشاوره درباره محصولات پوستی می توانید با شماره های 02165235660 یا 02165232090 تماس گرفته و همچنین برای سفارش دارو از داروخانه آنلاین مهتاطب با شماره 09358343612 تماس بگیرید. 
 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی